کد خبر : 23424
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۹

دولت در کدام سود مردم می خواهد شریک شود؟!

دولت در کدام سود مردم می خواهد شریک شود؟!

 تسهیلات بانکی یا وام، پولی است که یک فعال اقتصادی از یک بانک یا سیستم پولی مشابه دریافت می کند تا یک پروژه اقتصادی را به انجام برساند. طی این فرایند بانک با فعال اقتصادی متقاضی دریافت منابع مالی طی قراردادی شریک شده و همکاری می کند تا ضمن اجرای پروژه اقتصادی مورد نظر، در

 تسهیلات بانکی یا وام، پولی است که یک فعال اقتصادی از یک بانک یا سیستم پولی مشابه دریافت می کند تا یک پروژه اقتصادی را به انجام برساند.

طی این فرایند بانک با فعال اقتصادی متقاضی دریافت منابع مالی طی قراردادی شریک شده و همکاری می کند تا ضمن اجرای پروژه اقتصادی مورد نظر، در سود و زیان آن پروژه اقتصادی شریک شود و معمولا بانک ها پس از به ثمر رسیدن پروژه موصوف، سهم خود بعلاوه میزان سود مشارکتی که توافق شده است را طی اقساطی به طرف اول واگذار می کنند.
صورت معاملات بانکی معمولا و تقریبا به این صورت است و بانک سود خود را از محل انجام یک پروژه اقتصادی با شراکت به دست می آورد و غیر از این روش، دریافت سود در قبال پرداخت پول مصداق بارز ربا است.
حال خوب است دولت محترم به این سوال به طور منطقی پاسخ دهد که در قضیه اعطای وام یک میلیون تومانی به اقشار ضغیف مردم، خانواده‌های ایرانی قرار است کدام پروژه اقتصادی را اجرا کرده و به سود برسند که دولت محترم می خواهد در این سود آن ها به میزان ۱۲ درصد شریک شود؟!
آیا این روش مصداق بارز ربا نیست؟ یا من دچار اشتباه شده ام؟ چند سال پیش هم در قضیه ارائه وام با بهره به متقاضیان حج عمره، مراجع عظام تقلید به قضیه ورود جدی کردند تا موضوع منتفی شود.
دولت باید به خانواده‌های کم درآمد در این شرایط ویژه شیوع کرونا کمک مالی داشته باشد، اما نه با این روش که قطعا اشتباه بوده و مصداق بارز رباست.
امیدوارم دولت این اشتباه خود را خیلی زود اصلاح کند.

محمد سهرابی

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

19 − یک =