کد خبر : 23030
تاریخ انتشار : جمعه ۸ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۴

دولت باید قاطع تصمیم بگیرد / از تصمیمات عالمانه استاندار حمایت می کنیم

دولت باید قاطع تصمیم بگیرد / از تصمیمات عالمانه استاندار حمایت می کنیم

منتخب مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: من قائلم که دولت باید قاطع تصمیم بگیرد و جدی ورود کند تا این ویروس ریشه کن و یا حداقل سیر نزولی آن پر رنگ تر شود. به گزارش نگاه، “روح الله متفکر آزاد” درگفتگویی درباره ویروس کرونا گفت: واقعیت امر

منتخب مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: من قائلم که دولت باید قاطع تصمیم بگیرد و جدی ورود کند تا این ویروس ریشه کن و یا حداقل سیر نزولی آن پر رنگ تر شود.

به گزارش نگاه، “روح الله متفکر آزاد” درگفتگویی درباره ویروس کرونا گفت: واقعیت امر این است که ما با یک تهدید زیستی مواجه شده ایم، سوای اینکه این تهدید زیستی جنگ بیولوژیک باشد یا نباشد، بالاخره یک تهدید زیستی علیه بشریت است.
وی ادامه داد: شاید تجربه قبلی برای این تهدید زیستی و مقابله با تهاجم پاندمیک وجود نداشته باشد، اما کرونا یک تجربه ای است که می تواند برای شرایط مشابه دست ما را برای مقابله با تهاجم های پاندمیک باز بگذارد.
متفکر آزاد ضمن تشکر از پزشکان و پرستاران و کادر درمانی گفت: طبیعتا سیستم وزارت بهداشت باید در بحث علاج تلاش کند و راه درمان برای این تهاجم همه گیر را پیدا کند.
وی در ادامه تاکید کرد: تمام امکانات و تجهیزات لازم باید در داخل کشور برای  “توالی یابی کل ژنوم” (Whole genome sequencing)  و به موازات آن آنالیز آن توالی یابی وجود داشته باشد، که خوشبختانه این توانایی در دانشمندان و محققان برجسته کشورمان وجود دارد و اگر امکانات و برنامه هدفمند برای این نوع پروژه ها از طرف دولت فراهم شود که امیدوارم این اتفاق از این به بعد بیفتد، محققین ما می توانند این کار را انجام دهند.
منتخب مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با اشاره به مدیریت بحران اظهار کرد: مدیریت بحران شامل مدیریت میدانی، برنامه ریزی، اطلاع رسانی، مقابله سخت و مدیریت مقابله نرم است، در بعد دیگر مدیریت، مدیریت اقتصادی و مدیریت تنش های اجتماعی مطرح است که مدیریت بازار و اقتصاد خرد اعم از کسب و کار و معیشت مردم، اصناف و کارگران روز مزد عزیز  که در این قضیه متاثر می شود لازم است دولت تمهیداتی را اتخاذ کند که در صورت تحقق رسما دولت اعلام کرد بسته های معیشتی را برای این افراد فراهم کند.
وی ادامه داد: در حوزه دیگر مقابله با ترس های بی جا، شایعه سازی ها است و با اینکه شخصا درک می کنم که در این گونه مسائل باید با تدبیر عمل کنیم اما متاسفانه در این حوزه قاطعیت برخورد از سوی دولت دیده نمی شود و من معتقدم که تمرکز زدایی در مدیریت لازم است وقتی استانی که می تواند خود مدیریت کند باید تصمیمات لازم را گرفته و اجرا نماید.
نماینده مردم تبریز، آذرشهر واسکو در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی افزود: من با آقای استاندار هم صحبت کردم و برای ایشان گفتم که اگر دولت هم وارد عمل نشود برای برخی از تصمیم ها در استان نسبت به شرایط استان تصمیمات لازم را گرفته و اجرا نمایید و ما به عنوان نماینده مردم در کنارتان خواهیم بود و از تصمیمات عالمانه شما حمایت خواهیم کرد، حتی اگر دولت هم راضی نباشد مصلحت منطقه و مردم منطقه را نسبت به شرایط استان انجام دهید، اگر تصمیم های شما قاطع باشد ما هم تهران را نسبت به شرایط منطقه و تصمیم گرفته شده راضی می کنیم، چون برخی مواقع مسئولی که در تهران نشسته است از شرایط دقیق میدانی منطقه بی خبر است و تصمیم بجا گرفته نمی شود و منطقه نسبت به این تصمیم متضرر می شود.
وی افزود: البته می توانیم از این تهدید به عنوان یک فرصت استفاده کنیم، تاکنون تهدید زیستی به این معنی نداشتیم، می توانیم از این فرصت برای مدلینگ برخورد با نوع تهدیدات استفاده کنیم و طرح کلانی برنامه ریزی شود تا بتوانیم پروتکل های لازم را برای مواجهه با تهدیدات دیگر داشته باشیم که خوشبختانه در کشور ما به لحاظ علمی این قابلیت وجود دارد که تمام نحوه های مواجهه با تهدیدات را بررسی کند.
وی با اشاره به این بحران جهانی اظهار کرد: امیدوارم این قضایا توطئه نباشد که متاسفانه از ویروس کرونا بوی توطئه می آید و بعنوان مثال شاهد هستیم که قیمت نفت به زیر ۳۰ دلار کاهش یافته است.
متفکر آزاد با اشاره به مدیریت دولت در این بحران گفت: من قائلم که دولت باید قاطع تصمیم بگیرد و جدی ورود کند تا این ویروس ریشه کن و یا حداقل سیر نزولی آن پر رنگ تر شود، احساس می کنم که مدیریت متمرکز و قدرتمند برای این بحران صورت نمی گیرد، نباید وزارت بهداشت راسا این پروژه را مدیریت می کرد، راس این پروژه باید شخص ریاست جمهوری قرار بگیرد که متاسفانه بعد از هیاهوی بسیار آقای رئیس جمهور مدیریت بحران را بر عهده گرفت.
وی ادامه داد: برخی حوزه ها مستلزم مدیریت متمرکز و قدرتمند و ریسک پذیر است که احساس می شود پروتکل های مقابله ای ناقص و جامعیت کمی دارد، ضعف در مانیتورینگ و ناهماهنگی بین وزارت خانه ها احساس می شود که البته چون پدیده نوظهور است نوعی غافلگیری شده است که نیاز است سریعا اقدامات لازم را انجام داده و سرپا بایستند هر چند اگر اقصی نقاط دنیا را مشاهده کنیم آمار مرگ و میر و وضعیت نامناسبی که دارند واقعا خطرناک است با این همه امیدواریم با همت مردم با فرهنگ سریعا بر این بحران غلبه کنیم.
وی در پایان تاکید کرد: انصافا مردم با فرهنگی داریم با اینکه درصد کمی رعایت نمی کنند اما اکثر مردم همکاری های لازم را انجام می دهند و رعایت می کنند، امیدوارم تعطیلات نوروز و دو هفته را اگر در خانه بمانیم می توانیم این قضیه را به میزان بالایی فروکش کنیم و در سطح نابودی ویروس حرکت کنیم.
انتهای پیام/

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

پانزده − چهارده =