کد خبر : 37
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲ آذر ۱۳۹۵ - ۷:۵۶

دمای هوا به منفی ۱۰درجه می‌رسد: احتمال افت فشار گاز

دمای هوا به منفی ۱۰درجه می‌رسد: احتمال افت فشار گاز

سازمان مدیریت بحران کشور با هشدار نسبت به کاهش دمای هوا در برخی نقاط کشور و از جمله آذربایجان، تا منفی ۱۰ درجه گفت: بر اثر سرما و مصرف زیاد احتمال افت فشار گاز وجود دارد. به گزارش نگاه، سازمان مدیریت بحران در اطلاعیه ای اعلام کرد: براساس نقشه های پیش یابی سامانه جوی که

سازمان مدیریت بحران کشور با هشدار نسبت به کاهش دمای هوا در برخی نقاط کشور و از جمله آذربایجان، تا منفی ۱۰ درجه گفت: بر اثر سرما و مصرف زیاد احتمال افت فشار گاز وجود دارد.

به گزارش نگاه، سازمان مدیریت بحران در اطلاعیه ای اعلام کرد: براساس نقشه های پیش یابی سامانه جوی که هم اکنون در روی دریای خزر فعال است، طی دو روز آینده موجب تقویت نفوذ توده هوای سرد از عرض های شمالی به کشور می‌شود.

طی ۴۸ ساعت گذشته ورود این سامانه موجب افت قابل توجه دما در شمال غرب، شمال کشور و افت نسبی دما در استانهای غربی، مرکزی و تهران شده است.

با توجه به الگوهای پیش یابی کاهش دما همچنان تا روز سه شنبه تداوم خواهد یافت و تا پایان هفته هوای سرد در غالب نقاط کشور به استثناء جنوب و جنوب غرب ماندگار خواهد بود.

انتظار می رود بیشینه افت دما در شمال شرق کشور، در خراسان شمالی، رضوی و جنوبی رخ دهد و کمینه دما در این مناطق به کمتر از منفی ۱۰ درجه سلسیوس کاهش یابد.

از اینرو توصیه می شود طی این مدت موارد زیر در نظر گرفته شود و برای اجتناب یا کاهش خسارت اقدام لازم انجام گیرد:

۱- بارش برف در ارتفاعات البرزو جاده های کوهستانی آن، لغزندگی و مه غلیظ کاهش دید افقی را در پی خواهد داشت. بنابراین ضمن توصیه به برنامه ریزی برای عبور از این مسیرها، همراه داشتن تجهیزات زمستانی مانند زنجیر چرخ و پوشاک گرم ضروری است.

۲- کاهش شدید دما در کشور موجب افزایش مصرف سوخت و بویژه گاز شده و می تواند منجر به افت فشار در شبکه گاز رسانی شود.

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

10 − 1 =