کد خبر : 24346
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۱

دفتر منطقه‌ای ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان شرقی فعال است یا نه؟

دفتر منطقه‌ای ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان شرقی فعال است یا نه؟

 از زمانی که ستاد احیای دریاچه ارومیه در سطح کشور تشکیل شد دفاتر منطقه‌ای ستاد احیای دریاچه ارومیه نیز در استان‌های آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی ایجاد شد و تاکنون نیز فعالیت این دفاتر تدوام دارد.سال گذشته، با اعمال قانون منع به کارگیری بازنشستگان، «خلیل ساعی» دبیر ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان شرقی، به

 از زمانی که ستاد احیای دریاچه ارومیه در سطح کشور تشکیل شد دفاتر منطقه‌ای ستاد احیای دریاچه ارومیه نیز در استان‌های آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی ایجاد شد و تاکنون نیز فعالیت این دفاتر تدوام دارد.سال گذشته، با اعمال قانون منع به کارگیری بازنشستگان، «خلیل ساعی» دبیر ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان شرقی، به فعالیت خود در این دفتر پایان داد، با خداحافظی ساعی از این سمت، حواشی بسیاری در رابطه با فعالیت یا عدم فعالیت دفتر این ستاد در استان مطرح شد.

به گزارش نگاه به نقل از ایسنا، مدت ها صحبت از تعطیلی دفتر ستاد احیای دریاچه ارومیه مطرح بود و حتی رئیس سازمان جهادکشاورزی استان نیز در جلسه ای از وارد شدن خسارت به این سازمان در پی تعطیلی این دفتر صحبت کرده بود تا اینکه اخیرا مطلع شدیم در سکوت رسانه ای “علیرضا میرزازاده”، به عنوان مسئول جدید واحد منطقه‌ای ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان شرقی فعالیت می‌کند.

میرزازاده در گفت‌وگویی با بیان این‌که در حال حاضر دفتر منطقه‌ای احیای دریاچه ارومیه در استان غیرفعال نیست، گفت: اکنون دفتر منطقه‌ای احیای دریاچه ارومیه در اداره کل حفاظت از محیط زیست مستقر است البته این امر بدین معنا نیست که زیر نظر این اداره کل است.
وی با بیان این‌که ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان شرقی از سال ۱۳۹۳ آغاز به کار کرده است، گفت: طرح‌هایی در راستای احیای دریاچه ارومیه از جمله، آغاز عملیات اجرایی حفاری تونل انتقال آب زاب، لایروبی رودخانه‌ها، عملیات اجرایی مدول دوم تصفیه خانه تبریز و ارومیه، آغاز اجرای برنامه اعمال سالانه کاهش هشت درصد مصرف آب در اراضی کشاورزی، آغاز اجرای پروژه‌های زراعت و باغبانی طرح کاهش ۴۰ درصدی مصرف آب و همچنین آغاز اجرای بزرگ‌ترین طرح یکپارچه توام با افزایش بهره وری و کاهش مصرف آب در بخش کشاورزی و غیره جزو پروژه‌های ستاد احیای دریاچه ارومیه است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی نیز در گفت و گویی اظهار کرد: تعطیلی یا دایر بودن دفتر ستاداحیای دریاچه ارومیه در آذربایجان شرقی مهم نیست ولی اعتبارات لازم برای احیای دریاچه ارومیه جهت تعهدات ایجاد شده در گذشته، باید اختصاص یابد، فعالیت‌هایی در راستای احیای دریاچه ارومیه توسط پیمانکاران انجام شده است ولی اکنون اعتباراتی برای اجرای پروژه‌ها وجود ندارد در حالی که این تعهدات در گذشته ایجاد شده است.
اکبر فتحی افزود: ستاد احیای دریاچه ارومیه برای دستگاه‌های جهاد کشاورزی و آب و فاضلاب با اعتبار مشخصی برای هر کدام تکلیف، مشخص کرده است و ما نیز براساس اعتبارات اقدامات لازم را انجام می‌دادیم، با متوقف شدن تزریق اعتبارات ستاد احیای دریاچه ارومیه، تعهدات ما نیز عملیاتی نشده است.
وی تاکید کرد: متاسفانه تخصیص بودجه برای پیشبرد پروژه‌ها و تحقق تعهدات گذشته تداوم نمی‌یابد و اکنون ۱۵ میلیارد تومان به پیمانکاران بدهی داریم که همچنان در بلاتکلیفی باقی مانده‌اند.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان با بیان این‌که عدم تخصیص اعتبارات، مساوی با تعطیلی دفتر ستاد احیای دریاچه ارومیه است، گفت: دفتر ستاد احیا دایر باشد ولی تا زمانی که اختیاراتی نباشد، چه اتفاقی رخ خواهد داد؟.
 مدیرعامل انجمن نجات ملی دریاچه ارومیه نیز در گفت‌وگو با ایسنا، با تاکید بر این‌که بحث تعطیلی دفتر منطقه‌ای ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان شرقی صحت ندارد، اظهار کرد: با توجه به قانون منع بکارگیری بازنشستگان، امکان فعالیت برای دبیر سابق این دفتر فراهم نشد، برهمین اساس تصور براین شد که دفتر ستاد احیای د ریاچه ارومیه در استان تعطیل شده است.
عطاءالله هاشمی افزود: در حال حاضر شخصی از ستاد مرکزی احیای دریاچه ارومیه از تهران به عنوان مسئول در استان مشغول به فعالیت است که در یکی از دفاتر اداره کل حفاظت محیط زیست مستقر و مشغول به فعالیت است ولی دفتر از محل قبلی به اداره کل حفاظت از محیط زیست منتقل شده است.
وی با بیان این‌که دفترستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان شرقی تعطیل نیست و فعال است، گفت: تنها ساختمان ستاد احیای دریاچه ارومیه در استان تغییر یافته است و در حال حاضر در اداره کل حفاظت از محیط زیست مشغول به فعالیت هستند.
هاشمی ادامه داد: ستاد احیای دریاچه ارومیه به تمامی تعهداتی که در مقابل  دستگاه‌های اجرایی برعهده گرفته است، نیز عمل می‌کند.
انتهای پیام/

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

1 + 20 =