کد خبر : 13358
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۹

دستگیری ۴۱۵۰ خرده فروش مخدر در سطح آذربایجان شرقی / کشف دو تن مواد مخدر در استان

دستگیری ۴۱۵۰ خرده فروش مخدر در سطح آذربایجان شرقی / کشف دو تن مواد مخدر در استان

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی از دستگیری ۴۱۵۰ خرده فروش مخدر در سطح استان خبر داد. به گزارش آوای سهند، نشست مطبوعاتی رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان صبح امروز با حضور جمعی از اصحاب رسانه و مطبوعات استان برگزار شد. سرهنگ «قاسم دهقانی» در این نشست با بیان اینکه “مخدر

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی از دستگیری ۴۱۵۰ خرده فروش مخدر در سطح استان خبر داد.

به گزارش آوای سهند، نشست مطبوعاتی رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان صبح امروز با حضور جمعی از اصحاب رسانه و مطبوعات استان برگزار شد.

سرهنگ «قاسم دهقانی» در این نشست با بیان اینکه “مخدر یک جرم پنهان” است؛ ادامه داد: پروسه تهیه، تولید، مصرف و توزیع مواد مخدر امری پنهانی است که تنها می توان با بررسی های اجتماعی میزان شیوع آن را برآورد کرد، بر همین اساس مخدر را می توان یک جرم پنهان تلقی کرد.

دهقانی مجموع کشف مواد مخدر در ۹ ماه سال جاری را بیش از دو تن عنوان کرد و گفت: کشفیات مواد مخدر در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ثابت بوده و افزایش نیافته است.

وی با بیان اینکه بخش عمده کشفیات مورد نظر را مواد مخدر سنتی تشکیل داده است، افزود: مجموع تریاک کشف شده در استان نسبت به سال گذشته با افزایش ۳ درصدی همراه بوده است که در مجموع برخورد با عوامل توزیع و تهیه مواد مخدر تاکنون ۱۸ باند توزیع به میزان ۱۰۶ نفر دستگیر شده اند.

دهقانی از شناسایی و دستگیری بیش از ۱۵ هزار نفر معتاد متجاهر و مصرف‌کننده مواد مخدر در استان و همچنین شناسایی و دستگیری ۴۱۵۰ نفر خرده فروش در سطح شهرهای استان خبر داد.

وی یادآور شد: ۶۸ درصد دستگیرشدگان مواد مخدر استان، مواد سنتی اعم از تریاک و هروئین مصرف می‌کنند

دهقانی با بیان اینکه ۱۳۰۰ مرحله طرح پاکسازی و ارتقای امنیت اجتماعی در استان انجام شده است، افزود: در این طرح‌ها، ۲۲ مرحله بصورت برگزاری کلاس آموزشی، ۶ مرحله در مدارس، ۴۸ مرحله در کارخانجات صنعتی، ۶۳ نمیشگاه، ۴۳ مرحله در شرکت های دولتی و خصوصی و … با آموزش ۴۴ هزار نفر بصورت چهره به چهره برگزار شده است.

رئی پلیس مبارزه با مواد مخدر استان با بیان این‌که اهم وظایف کمیته مقابله، بررسی و ارائه پیشنهاد سیاست‌های مقابله با عرضه است، افزود: بررسی و اظهار نظر در خصوص برنامه‌های مقابله با عرض، بررسی و پیشنهاد سیاست‌های لازم در خصوص جمع آوری معتادان در سطح جامعه نیز جزو وظایف این کمیته است

وی افزود: تقویت اقدامات اطلاعاتی به‌منظور برخورد هدفمند با قاچاقچیان و اقدامات لازم برای کاهش دسترسی به مواد مخدر، تمرکز بر موضوع ضربه به بنیان مالی و اقتصادی قاچاقچیان مواد مخدر از برنامه‌های انجام شده توسط کمیته مقابله با عرضه بوده است

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر آذربایجان‌شرقی با اشاره به اهم برنامه‌های آتی حوزه مقابله، افزود: اقدام بر اساس برنامه‌های ابلاغی مقابله ای براساس برنامه ششم توسعه، شناسایی نقاط آلوده روستایی و حاشیه ای در سطح استان، پاکسازی محلات آلوده از وجود خرده‌فروشان جزو برنامه‌های آتی کمیته مقابله است.

امتیازدهی post

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

12 + 15 =