کد خبر : 30762
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۱

درآمد فرزندان شاغل باعث قطع یارانه سرپرست خانوار نشود

درآمد فرزندان شاغل باعث قطع یارانه سرپرست خانوار نشود

به گزارش نگاه، روح‌الله متفکرآزاد بر ضرورت تقویت معیشت خانوارها تاکید و اظهار کرد: در هر صورت یکی از ضرورت‌های اولویت‌دار جامعه بحث حل مشکلات اقتصادی خانوارهاست. عضو هیات رئیسه مجلس ادامه داد: متاسفانه در سال‌های اخیر رشد تورم باعث شده حتی خانوارها با درآمد متوسط نیز برای تامین معیشت با مشکل روبه‌رو شوند. متفکرآزاد تصریح کرد:

به گزارش نگاه، روح‌الله متفکرآزاد بر ضرورت تقویت معیشت خانوارها تاکید و اظهار کرد: در هر صورت یکی از ضرورت‌های اولویت‌دار جامعه بحث حل مشکلات اقتصادی خانوارهاست.

عضو هیات رئیسه مجلس ادامه داد: متاسفانه در سال‌های اخیر رشد تورم باعث شده حتی خانوارها با درآمد متوسط نیز برای تامین معیشت با مشکل روبه‌رو شوند.

متفکرآزاد تصریح کرد: بدیهی است برای بهبود وضعیت اقتصادی جامعه باید مجموعه سیاست‌های اقتصادی هماهنگ مورد توجه قرار بگیرد، به‌طور مثال اگر تدبیری برای هزینه تامین مسکن خانوارها شود و نرخ تورم در بخش‌های مختلف نیز مهار شود، طبیعتا سطح رفاه خانوار ارتقا می‌یابد.

یارانه برای میلیاردر، آری؛ برای زوج کارمند و کارگر، نه!

وی ادامه داد: در بحث یارانه‌ها نیز باید توجه کرد میزان یارانه در سال‌های اخیر با توجه به رشد تورم بسیار کم ارزش شده  و نکته قابل تامل این است که حتی به اشتباه همین یارانه محدود برخی خانوارهای از لحاظ درآمدی ضعیف و متوسط و حتی بدون درآمد پرداخت نشده و حتی بعضا قطع شده است، بنابراین لحاظ ملاک پرداخت یارانه نباید محدود به درآمد شود، چرا که ممکن است برخی میلیاردها تومان دارایی و املاک داشته باشند و همچنان یارانه دریافت کنند اما ممکن است به یک زوج کارمند و کارگر  به دلیل دریافت دو حقوق، یارانه معیشتی و نقدی پرداخت نشود.

متفکرآزاد با اشاره به اینکه یارانه نقدی برخی خانوارهای متوسط و ضعیف در سال‌های گذشته به اشتباه قطع شده است، یادآور شد: باید به شاخص‌ها و مؤلفه‌های پرداخت یارانه توجه کرد به‌طور مثال ممکن است فرزندان مجرد یک خانواده بعد از طی شدن مراحل دشوار، شغلی با درآمد محدود داشته باشند و طبیعتا امکان دارد برای ازدواج و آینده درآمد مختصرشان را پس‌انداز کنند اما بعضا شنیده می‌شود به دلیل محاسبه مجموع درآمد خانوار، حتی یارانه جزئی پدر و مادر خانوار که سرپرست خانواده محسوب می‌شوند نیز قطع شده است که غیرقابل پذیرش است.

وی ادامه داد: از سازمان هدفمندی یارانه‌ها درخواست دارم در تقویت بانک‌های اطلاعاتی دقت بیشتری داشته باشد، چراکه حتی برخی از افراد جامعه هیچ درآمدی، حتی یارانه مختصر نیز ندارند بطور مثال برخی حتی حساب بانکی برای دریافت یارانه جزئی را ندارند، بنابراین سازمان‌های مسوول و مددکاری اجتماعی باید به این افراد محروم جامعه کمک کند تا حداقل یارانه نقدی و معیشتی دریافت کنند و طبیعتا در آینده باید میزان یارانه دهک‌های ضعیف جامعه به صورت هدفمند افزایش یابد.

متفکرآزاد بیان داشت: خوشبختانه کمیسیون تلفیق مجلس ثبت‌نام برای سرپرست خانوارهایی که یارانه آنها قطع شده را نیز در بودجه سال آینده امکان‌پذیر کرد و بر این اساس افراد مذکور می‌توانند به سامانه الکترونیکی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مراجعه کرده و ثبت‌نام کنند تا بعد از بررسی مجدد، یارانه آنها برقرار شود، البته امیدوارم به‌طور صحیح اجرا شود.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: البته باید در بحث یارانه‌ها، به صورت هوشمند و دقیق یارانه ثروتمندان حذف شود و با منابع حاصل، زمینه ارائه یارانه نقدی و معیشتی به  اشخاص نیازمند فاقد یارانه، فراهم شود همچنین یارانه خانوارهای ضعیف نیز تقویت شود و نباید فراموش کرد فارغ از بحث یارانه باید ثبات اقتصادی، رونق تولید و صادرات، تقویت پول ملی و تامین مسکن خانوارها از اولویت‌ها باشد تا زمینه تقویت معیشت و رفاه خانوارها به‌صورت اساسی فراهم شود.

انتهای پیام/

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

18 − 14 =