کد خبر : 3813
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۸:۰۳

داستان های پارچه ای

داستان های پارچه ای

به گزارش نگاه بنقل از نصر ،رنگ داستان های ایرانی بر تن پوش های کودکان این دیار جلوه ای تازه می گیرد؛ زمانی که قهرمانان داستان، سوار بر اسب های بالدار خود، بر فراز تار و پودهای ابریشمی به پرواز درمي آيند    نمایشگاه “چاپ دستی روی لباس” به همت کانون پرورش فکری کودکان تبریز

به گزارش نگاه بنقل از نصر ،رنگ داستان های ایرانی بر تن پوش های کودکان این دیار جلوه ای تازه می گیرد؛ زمانی که قهرمانان داستان، سوار بر اسب های بالدار خود، بر فراز تار و پودهای ابریشمی به پرواز درمي آيند

 

 نمایشگاه “چاپ دستی روی لباس” به همت کانون پرورش فکری کودکان تبریز از ۱۷ تا ۲۷ اسفند ماه سال جاری، در مرکز کانون پرورش فکری کودکان تبریز در حال برگزاری است.

“هانیه حمیدی” مسئول برگزاری این نمایشگاه در خصوص چگونگی تشکیل این نمایشگاه بیان کرد: آثار این نمایشگاه  به صورت نقاشی روی لباس، ترکیب نقاشی و نمد کاری، بر روی مانتو، شال و پیراهن با همکاری مربیان و نوجوانان عضو کانون تهیه شده است.

وی هدف برگزاری این نمایشگاه را حفظ و ترویج فرهنگ ایرانی معرفی کرد و گفت: هدف این نمایشگاه علاوه بر تشویق کودکان و نوجوانان به هنر نقاشی، ترویج فرهنگ و داستان های ایرانی است؛ چراکه امروزه شاهد استفاده از زبان ها و تصاویر کشورهای بیگانه روی لباس های کودکانمان هستیم که به دور از فرهنگ اصیل ایرانی ما است.

حمیدی ادامه داد: تصویر های نقاشی شده بر لباس های این نمایشگاه برگرفته از کتاب های داستانی کانون پرورش فکری کودکان است و ما سعی بر آن داریم تا با این روش فرهنگ کتاب و کتابخوانی را ازکودکی در سیر رشد کودکانمان ارتقا دهیم.

مسئول برگزاری این نمایشگاه اظهار کرد: در پی برگزاری این نمایشگاه استقبال کودکان و نوجوانان مراجعه کننده، جهت آموزش چاپ روی لباس بسیار چشمگیر بود و بسیار خرسندیم که اقدام صورت گرفته نتیجه ای مطلوب را به همراه داشت؛ از آن سو یکی از برنامه های کانون پرورش کودکان تبریز در سال آینده برپایی کارگاه های آموزشی برای علاقه مندان این رشته است.

هانیه حمیدی، نوید ادامه برگزاری این نمایشگاه را بعد از ایام عید نوروز داد و گفت: به دلیل استقبال بی نظیر کودکان و نوجوانان و عوامل مدارس جهت بازدید از این نمایشگاه، برگزاری نمایشگاه “چاپ دستی روی لباس” بعد از ایام عید نوروز نیز ادامه خواهد داشت.

حمیدی در پایان سخنان خود بیان کرد: کانون پرورش کودکان تبریز در نظر دارد سال ۹۶، نمایشگاه های خود را به صورت استانی برگزار کند و از مربیان علاقه مند شهرستان های تابع استان جهت آموزش این رشته دعوت به عمل می آورد.

امتیازدهی post

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

3 × 3 =