کد خبر : 23895
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۹

خانه تاریخی «بابا خان» در داخل طرح مسیرگشایی نیست

خانه تاریخی «بابا خان» در داخل طرح مسیرگشایی نیست

شهردار منطقه چهار تبریز گفت: خانه قدیمی محله تاریخی «جامیشاوان» (جمشیدآباد) در داخل طرح مسیر گشایی خیابان شهید خلیلی نیست. به گزارش نگاه به نقل از ایرنا، اکبر امجدی روز سه شنبه در یک گفت و گوی خبری با اشاره به دغدغه دوستداران میراث فرهنگی در مورد تخریب یک باب خانه قدیمی در محدوده منطقه

شهردار منطقه چهار تبریز گفت: خانه قدیمی محله تاریخی «جامیشاوان» (جمشیدآباد) در داخل طرح مسیر گشایی خیابان شهید خلیلی نیست.

به گزارش نگاه به نقل از ایرنا، اکبر امجدی روز سه شنبه در یک گفت و گوی خبری با اشاره به دغدغه دوستداران میراث فرهنگی در مورد تخریب یک باب خانه قدیمی در محدوده منطقه چهار شهرداری افزود: بنای تاریخی که با عنوان «خانه باباخان» در فضای مجازی از آن یاد می‌شود، در مسیر پروژه مسیر گشایی شهید خلیلی واقع نشده‌ است.
شهردار منطقه چهار تبریز با بیان اینکه هر پروژه عمرانی در شهرداری، به ویژه در بحث مسیر گشایی‌ها، پیش از آغاز از اداره ‌کل میراث فرهنگی، استعلام می‌شود، یادآوری کرد: مطابق کارشناسی‌های انجام شده، هیچ مانعی در مسیر اجرای پروژه مسیرگشایی شهید خلیلی نیست و البته چنانکه اشاره شد، این خانه قدیمی، ارتباطی با پروژه‌های عمرانی منطقه چهار ندارد.
وی اضافه کرد: پلاکی که در مجاورت خانه «باباخان»  است، ارزش تاریخی نداشت و از سوی دیگر، با توجه به گزارش‌های مردمی و انتظامی در مورد مشاهده برخی ناهنجاری‌ها، این مخروبه در روزهای اخیر برچیده شده است و در حین عملیات، هیچ لطمه ای به خانه قدیمی «باباخان» وارد نشده است.
انتهای پیام/

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

7 − 5 =