کد خبر : 35683
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۱۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۱

وال استريت ژورنال:

حمله به تانکرهای سوخت ایران، کار اسرائیل بود

حمله به تانکرهای سوخت ایران، کار اسرائیل بود
روزنامه امریکایی وال استریت ژورنال به نقل از منابع آگاه نوشت حمله هوایی به کاروان خودروهای حامل سوخت ایران در مرز سوریه و عراق، کار ارتش اسرائیل بود.
به گزارش نگاه، این حادثه سه شنبه گذشته رخ داد. در ابتدا گفته شد حمله ارتش امریکاست اما ارتش امریکا دخالت در این حمله را تکذیب کرد.
منابع اگاه درگفتگو با روزنامه امریکایی مدعی شدند حمله هوایی اسرائیل منجر به جان باختن ۱۰ نفر و تخریب خودروهای سنگین شدند.
سایت شبکه الجزیره هم نوشت منابع رسانه ای سوریه  روز سه شنبه گفته بودند حمله هوایی نامعلوم نیروهای حامی ایران را در مرز عراق و سوریه مورد هدف قرار داد که منجر به کشته و زخمی شدن تعدادی شد.
منابع سوریه ادعا کرده بودند در این حمله هوایی محموله های سلاح و تانکرهای سوخت را در بوکمال در شرق سوریه بمباران شدند.
هنوز مسوولان عراق ، سوریه یا اسرائیل در این باره چیزی نگفته اند.
در سال های اخیر بارها امریکا و اسرائیل مراکزی را در سوریه بمباران کردند که گفته اند متعلق به نیروهای حامی ایران است.
به ادعای وال استریت ژورنال در این حمله هوایی، ۱۰ نفر کشته شده اند که در میان آنها افراد ایرانی هم وجود دارد.
رویترز قبل از این به نقل از مسوولان عراقی خبر داده بود در حمله پهپادی ناشناس علیه کاروان خودرویی در منطقه مرزی سوریه، حداقل دو تانکر سوخت، نابود شدند. به گفته آنها حمله توسط پهپاد انجام شد و کاروان خودروهای حامل سوخت از ایران مورد هدف قرار گرفتند. حمله به این خودروها اندکی بعد از عبور از خاک عراق (مرز قائم ) و ورود به خاک سوریه روی داد. این کاروان شامل ۲۰ تانکر حمل سوخت بود.
یک افسر مرزبانی عراقی هم به رویترز گفته بود هیچ عراقی در میان کشته ها نیست.
شبکه پرس تی وی وابسته به ایران هم ضمن تایید حمله گزارش داده بود کاروان شامل ۲۲ خودروی حمل سوخت ایرانی برای لبنان بود که مورد حمله پهپادهای امریکا قرار گرفتند. امریکا ساعاتی بعد دخالت در این حمله را رد کرد.
مسوولان عراقی هیچ اطلاعی درباره آسیب دیدگان ایرانی این حمله نداشتند اما گفتند خودروهای حامل سوخت همه مدارک قانونی را داشتند و به صورت قانونی از مرز عراق و سوریه عبور کردند. انها می خواستند از مسیر سوریه به لبنان برسند.
یک فرمانده گروه عراقی حشدالشعبی هم گفت در این حمله هیچ کدام از نیروهای حشد الشعبی زخمی یا کشته نشدند.
علی ابوالحسن الیاسری توضیح داد نیروهای حشدالشعبی در خط مرزی عراق با سوریه مستقر هستند اما در خاک عراق حضور ندارند. وی افزود: ۲ شهروند سوریه در این حمله کشته شدند. سوخت برای سوریه بود و نه لبنان.
وزیر دفاع اسرائیل 
وزیر دفاع اسرائیل هم ادعا کرد: می توانیم تاسیسات هسته ای ایران را مورد هدف قرار بدهیم. می توانیم آسیب های زیادی به برنامه هسته ای ایران وارد و آن را تعطیل کنیم.
بنی گانتس افزود: طرح های لازم را تهیه کردیم اما رهبران اسرائیل باید قبل از تصمیم گرفتن آنها را بررسی کنند.
او افزود: قبلا وقتی نتانیاهو نخست وزیر بود در آستانه اجرای برنامه ضربه نظامی به ایران بودیم وقتی آمادگی ارتش اسرائیل به بالاترین سطح ممکن رسید. در آن زمان با تصمیم نخست وزیر نتانیاهو، قرار شد این اقدام اجرایی نشود. حالا همان فرد دوباره نخست وزیر می شود.
امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

2 × یک =