کد خبر : 24659
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۹

حضور پزشکان در کمیسیون بهداشت به سود مردم نیست

حضور پزشکان در کمیسیون بهداشت به سود مردم نیست

حجت‌الاسلام محمد باقری بنابی

نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: در صورتی که همه اعضای کمیسیون‌ بهداشت از پزشکان باشند، ممکن است قوانینی که تصویب می‌شود در راستای تامین منافع اقشار خاصی مثل پزشکان باشد نه منافع مردم.

حجت‌الاسلام محمد باقری بنابی، نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی درباره ضرورت تشکیل کمیسیون بهداشت با حضور نمایندگانی غیر از پزشکان گفت: این موضوع در خصوص همه کمیسیون‌ها صدق می‌کند و به اعتقاد من  در کمیسیون‌ها باید افرادی از همه تخصص‌ها حضور داشته باشند، به طور مثال در کمیسیون اقتصادی نباید فقط از حضور اقتصاددانان استفاده کرد، بلکه باید مسائل اجتماعی نیز لحاظ شود، از همین رو باید از کارشناسان این امر نیز استفاده کرد.

وی ادامه داد: در کمیسیون بهداشت و درمان نیز با توجه به اینکه بحث‌های مختلفی مانند بحث‌های حقوقی مطرح می‌شود، باید از افراد دارای تخصص‌های دیگر نیز بهره برد.

این نماینده مجلس یازدهم تصریح کرد: معتقدم در کمیسیونی مانند کمیسیون بهداشت باید از رشته‌های مرتبط مانند حقوق یا اقتصاد پزشکی نیز استفاده کرد تا با همفکری و تعامل، قوانینی که به نفع همه اقشار جامعه باشد، تصویب شود.

باقری بنابی خاطرنشان کرد: در صورتی که همه اعضای کمیسیون‌ بهداشت از پزشکان باشند، ممکن است، دیگر منافع مردم را در نظر نگیرند، چراکه خودشان ذینفع هستند و ممکن است عملا حقوق مردم نادیده گرفته شود و بیشتر به دنبال تامین منافع قشر خاصی از جامعه باشند، از همین‌رو به نظر می‌رسد که باید در کمیسیونی مانند بهداشت افراد دیگر با تخصص‌های دیگر غیر از پزشکی حضور داشته باشند تا قوانینی که تصویب می‌شود در راستای تامین منافع مردم باشد نه تامین منافع قشر خاصی و پزشکان.

وی در گفت‌وگو با ایلنا تصریح کرد: البته لازم است که در کمیسیون بهداشت یک یا دو نفر از اعضا پزشک باشند، اما با توجه به اینکه دیگر مسائل نیز در این کمیسیون مطرح می‌شود، بنابراین باید دیگر اعضای این کمیسیون دارای تخصص‌های دیگری غیر از پزشکی باشند تا مصوبات بهتری تصویب شود.

این نماینده مجلس یازدهم با اشاره به اجرای طرح پزشک خانواده خاطرنشان کرد: در همین موضوع پزشک خانواده که تا به امروز هم به نتیجه نرسیده است، به نظر من به این دلیل بوده است که در کمیسیون بهداشت یا وزارت بهداشت افرادی در تصمیم‌گیری‌ها شرکت می‌کنند که اکثرا منافع پزشکان را لحاظ می‌کنند، اما اگر در کمیسیون بهداشت و وزارت بهداشت اعضا یا معاونانی باشند که غیرپزشک باشند، قطعا خروجی و مصوبات آنها برخلاف این مسائلی است که امروز در جامعه شاهد هستیم، البته این موضوع در همه حوزه‌ها صدق می‌کند و اگر یک قشر خاص در یک جا جمع شوند، ممکن است، تصمیماتی که گرفته می‌شود به گونه‌ای باشد که به نفع خودشان لحاظ شود.

انتهای پیام/

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

چهار × 5 =