کد خبر : 1148
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۱

حذف سه صفر از واحد پول ملی در بهبود فضای اقتصادی کشور موثرتر است

حذف سه صفر از واحد پول ملی در بهبود فضای اقتصادی کشور موثرتر است

با توجه به هزینه های زیاد در خصوص جابه جایی اسکناس، بحث آموزش، جایگزینی سیستم های حسابداری و به روز رسانی ادارات دولتی اجرایی شدن لایحه و اثرات مثبت آن، مستلزم زمان بیشتر است. به گزارش نگاه به نقل از میهن صنعت، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اعلام این خبر که مصوبه ی اخیر در خصوص

با توجه به هزینه های زیاد در خصوص جابه جایی اسکناس، بحث آموزش، جایگزینی سیستم های حسابداری و به روز رسانی ادارات دولتی اجرایی شدن لایحه و اثرات مثبت آن، مستلزم زمان بیشتر است.

به گزارش نگاه به نقل از میهن صنعت، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اعلام این خبر که مصوبه ی اخیر در خصوص حذف یک صفر از پول ملی مربوط به بندهایی از لایحه اصلاح قانون بانک مرکزی می باشد، بیان داشت : قرار است بعد از اتمام لایحه به مجلس شورای اسلامی ارائه شده و پس از بررسی در کمیسیون اقتصادی، در دستور کار صحن مجلس قرار خواهد گرفت و بر همین اساس باید خاطرنشان کرد این موضوع به منزله ی مصوبه کشور، ابلاغ و یا اجرای آن نیست.

محمدرضا پور ابراهیمی در خصوص پیامدهای مثبت و یا منفی این مصوبه در حوزه های اقتصادی کشور، عنوان کرد : سالهاست که تورم گریبانگیر اقتصاد کشور شده و موضوعاتی نظیر شوک ارزی سال ۹۱، میزان فرآوری ارزش واحد پولی کشور در مقایسه با ارزهای خارجی، به شدت دچار افول شده است.

وی در ادامه افزود : کاهش شدید ارزش واحد پولی کشور سبب گردیده که اساسا رویکرد ارتباطی در حوزه اقتصاد کشور با سایر کشورها و نیز کلیه مسائل اقتصادی مربوط به داخل کشور، دچار مشکل شده و تحت شعاع قرار گیرد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس بیان داشت : در حال حاضر بیان قیمت ها به واحد تومان از سمت تمامی افراد در جامعه رایج بوده و کمتر کسی میزان مبلغی را به ریال عنوان می کند و تنها این امر در دفاتر های رسمی محاسبات مطرح بوده و از سطح جامعه به کلی خارج گردیده است.

پور ابراهیمی با اشاره به لایحه ماده واحدی مبنی بر حذف چهار صفر از پول ملی در دولت قبل، عنوان کرد : لایحه پیشنهادی دولت در خصوص تغییر ریال به تومان به معنای حذف یک صفر از واحد پول ملی می باشد که عملا واحد پول کشور بر اساس محاسبات جدید اعمال شود.

وی ادامه داد : بهبود شرایط نقل و انتقال و مبادلات در عرصه اقتصادی و نحوه محاسبات آن از پیامدهای مثبت این لایحه است.مشکلاتی نظیر خرید ساده یک کالا در کشوری ماننده ترکیه که ارزش واحد پولی آن نیز بسیار کاهش یافته، بر اساس واحد پول کشور ما تبدیل به یک رقم بسیار بالاتر می گردید که بر همین اساس منطقی بود که این لایحه زودتر در ستور کار قرار گیرد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس  در پایان خاطرنشان کرد : پس از اتمام لایحه پیشنهادی دولت، مجلس به بررسی لایحه خواهد  پرداخت و فکر می کنیم تصویب لایحه به بهبود فضای اقتصادی کشور کمک خواهد کرد.

البته با توجه به هزینه های زیاد در خصوص جابه جایی اسکناس، بحث آموزش، جایگزینی سیستم های حسابداری و به روز رسانی ادارات دولتی اجرایی شدن لایحه و اثرات مثبت آن، مستلزم زمان بیشتر است با این حال کمیسیون اقتصادی معتقد است که در این شرایط و با توجه به مشکلات موجود، حذف سه و یا چهار صفر از واحد پول ملی راهگشاتر است.

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

چهارده − چهار =