کد خبر : 4215
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۵

حال دریاچه خوب است ، حال دریاچه بد است

حال دریاچه خوب است ، حال دریاچه بد است

۲۲ آبان ماه ۹۵  بود که عیسی کلانتری در همایش آگاه سازی عمومی از چالش های آب در حوضه دریاچه ارومیه، در سلماس با انتقاد از تخصیص ندادن اعتبارات مورد نیاز طرح های احیای دریاچه ارومیه  گفت : از ابتدای سال تاکنون اعتباری برای طرحهای احیای دریاچه ارومیه پرداخت نشده است. وی هم چنین گفت

۲۲ آبان ماه ۹۵  بود که عیسی کلانتری در همایش آگاه سازی عمومی از چالش های آب در حوضه دریاچه ارومیه، در سلماس با انتقاد از تخصیص ندادن اعتبارات مورد نیاز طرح های احیای دریاچه ارومیه  گفت : از ابتدای سال تاکنون اعتباری برای طرحهای احیای دریاچه ارومیه پرداخت نشده است.

وی هم چنین گفت ، احیای دریاچه ارومیه از اصلی ترین شعار و اهداف دولت یازدهم بود اما متاسفانه با گذشت هشت ماه از سالجاری سازمان برنامه و بودجه به وظایف عمل نکرده و در سال ۹۵ تاکنون اعتباری برای کارهای اجرایی احیای دریاچه ارومیه تخصیص نداده است و بنابراین اقدامات مهم و اساسی برای احیای دریاچه تعلیق شده است.
اما دیروز محمد مجابی معاون سازمان محیط زیست در سخنانی که بیشتر به کار ایام تبلیغات انتخاباتی می خورد گفت .

وضعیت دریاچه ارومیه تثبیت شده و به سمت بهبود می رود، او دلیل این کا را ورود آب به دریاچه اعلام کرد. البته تناقض کلام وی از همانجا شروع شد که گفت این آب ها  آب های منطقه ای بوده  و آبی خارج از سیستم وارد اکوسیستم آن نشده بنابراین دریاچه در حال ترمیم خود است.
این در حالی است که او در بخش دیگری از سخنان خود اظهار میدارد  بارش های خوبی در حوضه دریاچه ارومیه اتفاق نیفتاده و بارش ها نسبت به سال گذشته کمتر بوده اما تراز آب دریاچه نسبت به سال ۹۳ در وضعیت مناسبی قرار گرفته است.
حال بایستی پرسید اگر آبهای وارد شده به دریاچه بومی بوده است از کجا تامین شده است؟ یا این آب می بایستی از طریق بارندگی ها تامین می شد و یا از ورود آب های همجوار . از آنجائیکه از سال قبل عملیات آبرسانی به دریاچه به دلیل کمبود منابع تعطیل شده است بنابراین تنها راه تامین اب می توانست بارندگی باشد. متاسفانه بر اساس اظهارات خود ایشان بارندگی نسبت به سال قل کمتر هم شده است. بنابراین تنها مساله قابل توجه این است که تراز دریاچه بهبود نیافته است بلکه آمار دستکاری شده است.
در ایام انتخابات سال ۹۲ حسن روحانی با ملی اعلام کردن موضوع دریاچه ارومیه قول داد تا اعتبارات ویژه ای برای احیای آن در نظر بگیرد اما متاسفانه بعد از گذشت ۴ سال هنوز شاهد وعده های توخالی مسئولین و بدتر شدن اوضاع دریاچه ارومیه هستیم.

امتیازدهی post

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

11 − دو =