کد خبر : 10330
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۹

توقف قطار فوتبال تبریز در ایستگاه مدیران

توقف قطار فوتبال تبریز در ایستگاه مدیران

طبق رای شورای حل اختلاف در یک سال پیش، به شهرداری تبریز توصیه شده بود که ساختار ورزش شهرداری تغییر کند و سازمان ورزش باید به معاونت ورزشی تغییر پیدا کند. به گزارش آوای سهند، به نقل از تبریز بیدار؛ تغییر و تحول در فوتبال آذربایجان با خرید سهام باشگاه تراکتورسازی تبریز از سوی محمد

طبق رای شورای حل اختلاف در یک سال پیش، به شهرداری تبریز توصیه شده بود که ساختار ورزش شهرداری تغییر کند و سازمان ورزش باید به معاونت ورزشی تغییر پیدا کند.

به گزارش آوای سهند، به نقل از تبریز بیدار؛ تغییر و تحول در فوتبال آذربایجان با خرید سهام باشگاه تراکتورسازی تبریز از سوی محمد رضا زنوزی آغاز شد، وی با این خرید همزمان، مالک سه باشگاه تراکتورسازی ، گسترش فولاد و ماشین سازی تبریز شد، کارشناسان حقوقی ورزش و همچنین مسئولین فدراسیون اذعان داشتند که طبق قانون زنوزی نمی تواند همزمان ۲ تیم در لیگ برتر داشته باشد، اوائل قرار بر این بود که امتیاز لیگ برتری گسترش فولاد به خارج از استان واگذار شود ولی در نهایت، تصمیم گرفته شد که امتیاز لیگ برتری این تیم تبریزی در خود شهر تبریز باقی بماند.
در چند روز مانده به آغاز لیگ برتر فوتبال، بالاخره تصمیم نهایی که گرفته شده بود از این قرار بود که ، تیم گسترش فولاد با نام ماشین سازی در لیگ برتر امسال، به میدان برود، مسئولان مربوطه نیز، تغییر نام این تیم را خواستار شدند و تیم جدید با نام ماشین سازی شهریار. نام گرفت.

Image title

ششگلانی: تا کامل شدن بررسی ها این تغییر نام غیرقانونی است
تیم فوتبال گسترش فولاد تبریز که در فصل جدید رقابت‌های لیگ برتر قرار بود با نام جدیدی حضور یابد اما بعد از دو هفته از سپری شدن بازی‌های لیگ، همچنان با اسم گسترش فولاد در لیگ حاضر می‌شود. در حالی که مسئولان باشگاه گسترش فولاد اعلام کردند که این تیم قرار است با نام ماشین‌سازی شهریار تبریز در لیگ شرکت کند اما این اتفاق تاکنون صورت نگرفته است. مسئولان سازمان لیگ می گویند هنوز روال اداری و رسمی تغییر نام این باشگاه صورت نگرفته است و فعلا این تیم با نام گسترش فولاد تبریز شناخته می شود.

در میان دعوای سازمان لیگ و مسئولان باشگاه  گسترش فولاد، رئیس هیئت فوتبال تبریز نیز وارد ماجرا شد  و گفت تا کامل شدن بررسی ها استفاده از  نام ماشین سازی شهریار غیر قانونی است.

رئیس هیأت فوتبال استان آذربایجان‌ شرقی در مورد تغییر نام تیم گسترش‌ فولاد به ماشین‌ سازی شهریار تبریز گفت: درخواست تغییر نام تیم گسترش فولاد به ماشین سازی شهریار تبریز به اداره کل ورزش و جوانان استان آذربایجان شرقی ارسال شده و در حال بررسی است ولی هنوز رسمی نشده و غیرقانونی است.

این در حالی است که نام گسترش فولاد تبریز نیز قرار است ماشین سازی شود! البته این در حالی است که ظاهرا قرار است تیم دسته اولی تبریزی نام جدید پیدا کند و با نام «دُرپاد» در مسابقات لیگ دسته اول شرکت خواهد کرد.

درپاد یک گروه صنعتی است که احتمال دارد مالکیت این تیم لیگ یکی در تبریز را برعهده بگیرد. به این ترتیب شاید نام گسترش فولاد تبریز کلا از فوتبال تبریز محو شود و تیم لیگ یکی با نام «دُرپاد» درمسابقات شرکت کند.

ششگلانی همچنین گریزی هم به وضعیت  تیم شهرداری تبریز بعد از رای شورای حل اختلاف استان  زد و  خبر از فعالیت  دوباره باشگاه شهرداری تبریز  خبر داد و گفت:  من از مسئولان باشگاه ورزشی شهرداری تبریز در این خصوص سوال کردم و طبق اعلام آنها این سازمان مشکل ساختاری داشته و به احتمال زیاد پس از اصلاح ساختار دوباره فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

Image title

بهتاج: سعی می کنیم برای ادامه فعالیت ورزشی تیم های شهرداری مصوبه بگیریم

مدیر کل ورزش و جوانان استان نیز،در این باره گفت: طبق رای شورای حل اختلاف در یک سال پیش، به شهرداری تبریز توصیه شده بود که ساختار ورزش شهرداری تغییر کند و سازمان ورزش باید به معاونت ورزشی تغییر پیدا کند.

بهتاج خاطر نشان کرد: سعی می کنیم برای ادامه فعالیت  تیم های شهرداری مصوبه بگیریم. همچنین وی از تصمیم زنوزی برای واگذاری تیم گسترش فولاد خبر داد و گفت: روز پنج‌شنبه هفته گذشته درخواست آقای زنوزی مبنی بر واگذاری امتیاز تیم گسترش فولاد به ما رسیده و آنها طبق قوانین و ضوابط می‌توانند امتیاز تیم خود را واگذار کنند.

وی در ادامه به استانی بودن سهمیه گسترش فولاد اشاره کرد و گفت: در آینده ای نزدیک جلسه ای برگزار خواهد شد تا  هرچه به مصلحت فوتبال آذربایجان باشد تصمیم گرفته شود.

به هر حال با وجود شروع لیگ برتر فوتبال . نتایج نهایی و روشن شدن تکلیف تیم های گسترش فولاد و ماشین سازی تبریز در جلسات آینده مسئولین ورزش استان با مدیران و مسئولان  تیم های ورزشی رقم خواهد خورد.

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

10 + 7 =