کد خبر : 8830
تاریخ انتشار : شنبه ۱۶ تیر ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۱

تشکیل تیم «بررسی تخصیص ارز دولتی»

تشکیل تیم «بررسی تخصیص ارز دولتی»

نایب رئیس مجلس از تشکیل تیمی در ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی برای بررسی چگونگی تخصیص ارز دولتی خبر داد. به گزارش آوای سهند به نقل از فارس،‌ مسعود پزشکیان با اشاره به برگزاری دومین جلسه از ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی پس از ماه ها تعطیلی، گفت: در شرایط کنونی دستورکار این جلسات شناخت

نایب رئیس مجلس از تشکیل تیمی در ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی برای بررسی چگونگی تخصیص ارز دولتی خبر داد.

به گزارش آوای سهند به نقل از فارس،‌ مسعود پزشکیان با اشاره به برگزاری دومین جلسه از ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی پس از ماه ها تعطیلی، گفت: در شرایط کنونی دستورکار این جلسات شناخت وضعیت موجود و بررسی اتفاقات گذشته در زمان تحریم ها است، تا مشخص شود که چه عواملی سبب بروز این مفاسد شده است.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه باید بررسی شود که در دوران تحریم های گذشته چه عواملی سبب شکست و چه عواملی سبب دستاورد و موفقیت شده است، افزود: اگر این اطلاعات در دسترس باشد هیچگاه با شبهه و شک تصمیم نگرفته و با قاطعیت تصمیم اخذ می شود، لذا برای اینکه در ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی عمل قاطع انجام شود، در گام نخست باید سیر گذشته را که سبب بروز مفاسد شده به درستی تحلیل و ارزیابی کرده و شناخت تا دوباره در چاله هایی که کشور قبلا دچار آن شده نیفتد.

بررسی اشتباهات و سوءاستفاده های دوران تحریم

وی ادامه داد: اقدامی که در دو جلسه اخیر ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی صورت گرفته مرور اشتباهات گذشته بود، اشتباهاتی که سبب شد عده ای از این فضا سوءاستفاده کنند.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه مقرر شده که مشکلات و اشتباهات گذشته مستند شود، یادآور شد: گاهی گزارش هایی ارائه شده اما تنها به همان ارائه گزارش اکتفاء می شود، اما گاهی گزارش ها تبدیل به مستنداتی می شود که هرگاه اشتباهات فراموش شود، می توان به آن مراجعه کرد، تا مشخص شود که چه مسیری طی شده و به کجا رسیده ایم.

عوامل خطر دوران تحریم ها را باید شناسایی کرد

وی افزود: سپس با حضور کارشناس ها، نخبه ها و مدیران وضعیتی که سبب چالش شده بررسی می شود و پیشنهادات جمع بندی شده و از عقل جمعی برای پیشگیری از این مشکلات و سوءاستفاده ها بهره برداری می شود.

پزشکیان با بیان اینکه در شرایط کنونی گام نخست شناخت عوامل خطری بوده که کشور با آن مواجه است، ادامه داد: گام دوم مستندسازی این شناخت ها و اطلاعات است که باید در اختیار مدیران  وسیاست گذاران قرار گیرد تا بتوانند راه حل های خود را ارائه دهند.

تشکیل تیم هایی در ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی برای مستندسازی اشتباهات دوران تحریم 

وی اظهار داشت: زمانی عده خاصی درباره موضوعی نظری می دهند، اما گاهی مشکلات به جامعه عرضه شده و ایده های مختلف دریافت می شود، تنها در این صورت می توان بهترین ها را انتخاب و اعمال کرد.

پزشکیان افزود: مقرر شده تیم هایی در ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی تشکیل شود که اشتباهات گذشته را مستند کرده و ایده ها را اخذ و را اولولیت بندی کنند تا نهایتا در ستاد تصمیم گری شو، لذا این تصمیم ها باید مبتنی بر تجربه و شکست های گذشته باشد تا دوباره در چاله ای که در گذشته افتادیم، سقوط نکنیم.

لزوم شناخت خریدار و فروشنده در اختصاص ارز دولتی

وی با بیان اینکه در نشست اخیر ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی درباره تخصیص ارزهای ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی بحث شد، ادامه داد: مقرر شده تیمی مجددا موضوع چگونگی تخصیص این ارز را بررسی کرده و به اعضای ستاد گزارش دهند که چرا این مشکلات ایجاد شده و راه حل هایی که برای پیشگیری از این مشکل وجود دارد چگونه باید اعمال شود.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: یکی از اساسی ترین و ساده ترین مشکلاتی که اعضای ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی درباره ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی بیان می کردند لزوم شناخت خریدار و فروشنده است، چراکه این افراد به راحتی در سامانه نیما معامله کرده و اقداماتی انجام می دادند که این سامانه نیز مرکز رانت شده بود.

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هجده − هفده =