کد خبر : 16164
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۲۰ تیر ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۰

تراکتور هجومی یا تدافعی؟

تراکتور هجومی یا تدافعی؟

ترکیب فعلی تراکتور و بازیکنان جذب شده در فصل جدید، هیچ اثری از ادعاهای بازی هجومی ندارد.  تراکتور در حالی  راهی اردوی آماده‌سازی ترکیه شده است که هنوز تیم کاملی در اختیار ندارد و هیچ نشانی از سیستم هجومی دنیزلی با حضور بیش از اندازه مدافعان، در این تیم دیده نمی‌شود. سرمربی تراکتور طی مصاحبه‌هایی

ترکیب فعلی تراکتور و بازیکنان جذب شده در فصل جدید، هیچ اثری از ادعاهای بازی هجومی ندارد.

 تراکتور در حالی  راهی اردوی آماده‌سازی ترکیه شده است که هنوز تیم کاملی در اختیار ندارد و هیچ نشانی از سیستم هجومی دنیزلی با حضور بیش از اندازه مدافعان، در این تیم دیده نمی‌شود.

سرمربی تراکتور طی مصاحبه‌هایی که با رسانه باشگاه انجام داده، همواره تأکید کرده است که تیمی هجومی و مورد پسند هواداران خواهد ساخت.

با پیشینه‌ای که مصطفی دنیزلی از خود بر جای گذاشته است، این کار بعید به نظر نمی‌رسید و  چه زمانی که در تیم‌های ایرانی فعالیت می‌کرد و چه زمانی که در لیگ ترکیه مشغول به فعالیت بود، بازی‌های سرتاسر هجومی را از سوی تیم‌های تحت حمایت این سرمربی شاهد بودیم.

علیرغم این خصیصه فردی دنیزلی در ارائه فوتبالی تهاجمی،  بایستی ابزار این سیستم نیز در اختیار او باشد. ابزاری چون مهاجم قهار که ششدانگ حواسش گلزنی باشد. نگاهی به بازیکنان جذب شده در باشگاه که بیاندازیم، شاید برعکس این موضوع را شاهد باشیم.

اکثر بازیکنان جذب شده برای فصل بعد را مدافعینی تشکیل می‌دهند که مطمئنا به جز پست تخصصی خودشان، جایی در سیستم هجومی دنیزلی نخواهند داشت. به عنوان مثال در پست دفاع چپ، ما چهار بازیکن چپ پا داریم که هر کدام می‌تواند سمت چپ یک تیم را بیمه کند. احسان حاج صفی، میثم تیموری، مسلمی‌پور و شربتی که در این فصل به عنوان مدافع چپ به کار گرفته خواهند شد.

شاید گفت شود که احسان حاج صفی در پست هافبک به میدان خواهد رفت که این کار یعنی نیمکت‌نشینی مطلق یوکیا سوگیتای ژاپنی که باب طبع هواداران نخواهد بود.

یا در پست مدافع وسط ما الان سه بازیکن خوب داریم و ایمان سلیمی و خانزاده و مسیح زاهدی پست تخصصی‌شان است. البته شایعاتی هم در مورد خالد شفیعی و روزبه چشمی ( اگر بازارگرمی نباشد) وجود دارد.

تنها پستی که هنوز یک بازیکن دارد، دفاع راست ما است که بعد از جدایی دانیال اسماعیلی‌فر، سیداحمد موسوی تنها بازیکن این پست به حساب می‌آید.

 

در حالی که نهایتا ۲۰ روز تا آغاز رسمی مسابقات لیگ برتر فوتبال کشور داریم، هنوز از وضعیت مهاجم خارجی تراکتور خبری در دست نیست و جایگزینی نیز برای وی در نظر گرفته نشده است.

مطمئنا بازیکنی که در اردوی آمادگی نیز حضور نداشته باشد، چندین هفته زمان نیاز دارد تا با کل تیم هماهنگ شود و از این روی بایستی هرچه سریع‌تر تکلیف آنتونی استوکس و پست مهاجم نوک روشن شود. افزون بر آن،  تراکتور نیازمند یک مهاجم مکمل دیگری نیز است که  جای خالی اروین را پر کند. مهاجمی سرزن که گره‌های کور حریفانی که سیستمی دفاعی دارند، حل کند.

ترکیب فعلی تراکتور و بازیکنان جذب شده در فصل جدید، در غیاب اشکان دژاگه و بلاتکلیفی آنتونی استوکس و تعلل در جذب مهاجمی ششدانگ، نشانه‌های خوبی نیست و هیچ اثری از ادعاهای بازی هجومی ندارد.

در هر حال، تراکتور بایستی فصل را هجومی آغاز کند، نه اینکه درگیر بی‌مسئولیتی بازیکنی چون استوکس شود!

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

یک × 2 =