کد خبر : 37367
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۹

در جلسه شورای شهر تبریز مطرح شد:

ترافیک تبریز حاصل نامدیریتی و بی‌تفاوتی مدیران گذشته/ کمربندی سوم تبریز باید احداث شود

ترافیک تبریز حاصل نامدیریتی و بی‌تفاوتی مدیران گذشته/ کمربندی سوم تبریز باید احداث شود
عضو شورای شهر تبریز گفت: یکی از اساسی‌ترین معضلات شهر، ترافیک است که حاصل نامدیریتی و بی‌تفاوتی مدیران چند سال قبل است.

به گزارش نگاه، یاسین بجانی صبح امروز در جلسه شورای شهر تبریز که با حضور معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی برگزار شد، اظهار داشت: یکی از اساسی‌ترین معضلات شهر، ترافیک است که حاصل نامدیریتی و بی‌تفاوتی مدیران چند سال قبل است. مهم‌ترین عامل نبود طرح جامع حمل‌ونقل و مطالعات است که در صورت انجام آن نتایج خوبی حاصل خواهد شد. موضوع دیگر نیز توسعه حمل‌ونقل عمومی و ترکیبی است که در سال جدید برنامه‌هایی برای این موضوع خواهیم داشت.

بجانی با اشاره به برخی موارد مهم در توسعه شهر تبریز خاطرنشان کرد: طرح تبادل سه‌راهی اهر، کمربندی جنوبی یا اتصال آزادراه پیامبر اعظم (ص) به جاده آذرشهر که منجر به تخلیه ترافیک عبوری از اتوبان شهید کسایی می‌شود، آبدارکردن مهرانه رود و ایجاد مسیر گردشگری، طرح تبادل دیزل آباد به آزادراه پیامبر اعظم (ص)، طرح تبادل ارس یعنی اتوبان پاسداران به جاده ارمنستان، اتوبان ولایت از کوی نصر به سه‌راهی اهر، طرح اتصال ۶۵ متری خاوران به میدان بسیج، توجه به مناطق حاشیه‌نشینی و لزوم تدابیر خاص به خصوص در مواقع بحران از جمله این موارد هستند.

وی افزود: زلزله خوی تلنگر بزرگی است و اگر چنین اتفاقی رخ دهد در مناطق حاشیه‌نشینی چه خواهیم کرد؟ باید در این خصوص تدابیری بیاندیشیم. وقتی قبلاً در کشور خودمان یا کشورهای دیگر حادثه‌ای رخ می‌داد، هم همشهریان و هم مسؤولان استانی و شهری، پای‌کار بودند اما خوی در همسایگی‌مان بوده و شاهد بی‌تفاوتی نسبت به این موضوع هستیم. از آقای شهردار درخواست می‌کنم که در این خصوص کمک ویژه‌ای صورت بگیرد. همچنین علاوه بر کمک‌های مردمی، پیشنهاد می‌کنم اعضای شورای شهر حق الجلسه یک ماه خود را به کمک به این عزیزان اختصاص دهند.

سیدکاظم زعفرانچیلر، دیگر عضو شورای اسلامی شهر تبریز نیز در این نشست خطاب به معاون استاندار آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: بحث احداث کمربندی سوم تبریز باید مدنظر قرار گیرد. کمربندی دوم به نام شهید کسایی حدود ۱۸ کیلومتر است که هر روز تقریباً تصادفات زنجیره‌ای در اتفاق می‌افتد. ترافیک سنگین و سرعت تردد باعث افزایش آلودگی هوا و اتلاف وقت همشهریان می‌شود.

وی یادآور شد: در ابتدا این اتوبان دو رمپ داشت که در ادامه به صورت غیراصولی تعداد این رمپ‌ها افزایش‌ یافته که منجر به تغییر کاربری شده و اتوبان شهید کسایی از برون‌شهری به درون‌شهری تبدیل‌شده است. از ویژگی‌های سفر درون‌شهری نیز نبستن کمربند بوده، استفاده از تلفن همراه و… است که منجر به تصادفات و افزایش تلفات جانی می‌شود. روزانه حدود ۱۳۰ هزار تردد انجام می‌شود که این مسأله نشان می‌دهد،  باید توجه بیشتری به احداث کمربندی سوم تبریز داشته باشیم و حداقل در این دولت شاهد یک کار اساسی در خصوص احداث یا حداقل اجرای بخش اعظمی از این پروژه باشیم.

انتهای پیام/

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

18 + 16 =