کد خبر : 9747
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۴

تحریم سیزده شرکت و فرد سوری، لبنانی و چینی توسط آمریکا/توصیه مقام قطری به کشورهای عربی درباره رابطه با ایران/اعزام ارتش امارات به افغانستان/تعلیق عبور نفتکش ها از باب المندب توسط عربستان سعودی

تحریم سیزده شرکت و فرد سوری، لبنانی و چینی توسط آمریکا/توصیه مقام قطری به کشورهای عربی درباره رابطه با ایران/اعزام ارتش امارات به افغانستان/تعلیق عبور نفتکش ها از باب المندب توسط عربستان سعودی

تحریم سیزده شرکت و فرد سوری، لبنانی و چینی توسط آمریکا، توصیه مقام قطری به کشورهای عربی درباره رابطه با ایران، واکنش اردوغان به درخواست آمریکا برای کمک در تحریم ایران و تعلیق عبور نفتکش ها از باب المندب توسط عربستان سعودی از جمله مهم ترین و آخرین تحولات خاورمیانه در ۲۴ ساعت گذشته بوده

تحریم سیزده شرکت و فرد سوری، لبنانی و چینی توسط آمریکا، توصیه مقام قطری به کشورهای عربی درباره رابطه با ایران، واکنش اردوغان به درخواست آمریکا برای کمک در تحریم ایران و تعلیق عبور نفتکش ها از باب المندب توسط عربستان سعودی از جمله مهم ترین و آخرین تحولات خاورمیانه در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند. در این میان، باید به اعزام ارتش امارات به افغانستان نیز اشاره کرد.

 

به گزارش «آوای سهند»؛ امارات متحده عربی نیروهای ویژه‌اش را برای جنگ با داعش به افغانستان می فرستد.

ژنرال جان نیکلسون در نشست خبری با ژنرال جوزف ووتل، فرمانده فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا در کابل، داعش را خطرناک دانست و تأکید کرد، این گروه در افغانستان جایی ندارد و در همین راستا، امارات متحده عربی نیز نیروهای ویژه‌اش را برای جنگ با داعش به افغانستان می فرستد.

ووتل نیز در این نشست خبری درباره حضور داعش و چگونگی ورود اعضای این گروه از عراق و سوریه به افغانستان گفت: آمدن داعش از عراق و سوریه شاید ممکن باشد اما ما شاهد انتقال گسترده داعش و جابجا شدن آنان در افغانستان نبوده‌ایم.

نیکلسون گفت، طالبان در جنوب افغانستان پایگاه دارد و از شمال حمایت می‌شود اما از کشور خاصی نام نبرد. این در حالی است که روسیه پیش از این به حمایت از طالبان متهم شده بود.

تحریم سیزده شرکت و فرد سوری، لبنانی و چینی توسط آمریکا

وزارت خزانه‌ داری آمریکا امروز پنج شرکت و هشت فرد حقیقی را به بهانه آنچه «ارتباط با برنامه شیمیایی سوریه» ادعا کرد، تحریم نمود.

دفتر کنترل دارایی‌های خزانه‌داری آمریکا با صدور بیانیه ای در این باره اعلام کرد که این دفتر امروز پنج شرکت و هشت نهاد که در ارتباط با برنامه شیمیایی ارتش سوریه بوده اند را تحریم کرده است.

تحریم 13 شرکت و فرد سوری، لبنانی و چینی توسط آمریکا/توصیه مقام قطری به کشورهای عربی درباره رابطه با ایران/اعزام ارتش امارات به افغانستان/تعلیق عبور نفتکش ها از باب المندب توسط عربستان سعودی

بر اساس اعلام دفتر کنترل دارایی‌های خزانه‌داری آمریکا، شرکت ها و افراد مذکور تابعیت لبنانی، سوری و چینی دارند.

در ادامه این بیانیه اعلام شده که این تحریم ها با هماهنگی دولت فرانسه انجام شده است.

توصیه مقام قطری به کشورهای عربی درباره رابطه با ایران

«حمد بن جاسم» به کشورهای حاشیه خلیج‌فارس که این روزها با خوشحالی حمایت خود از تهدیدات رئیس‌جمهور آمریکا علیه ایران را اعلام کرده‌اند، توصیه کرد، در روابط با ایران دنباله‌رو آمریکا نباشند.

بن‌جاسم در صفحه توییتر خود نوشت: «دیروز به این دل بسته بودیم که غرب و آمریکا هرگز با ایران توافق نخواهند کرد اما با توافق هسته‌ای (برجام) روبه رو شدیم و دیدیم، همه کشورهای عضو شورای (همکاری خلیج‌فارس) آن را تأیید کردند.»

وی با اشاره به اینکه برخی کشورهایی که توافق سابق را تأیید کرده بودند، امروز نیز خروج از این توافقنامه را تأیید می‌کنند، افزود: «این کشورها درک نمی‌کنند که شاید توافق دیگری در کار باشد و آنها نیز آن را تأیید کنند.»

بن جاسم همچنین به کشورهای عربی گوشزد کرد، از دشمنی مطلق با ایران پرهیز کنند و نوشت: «باید اعتراف کنیم که ایران همسایه‌ای است که در برخی سیاست‌ها با آن اختلاف‌نظر داریم اما نباید به حد دشمنی مطلق با ایران برسیم بلکه ما به عنوان شورای همکاری این فرصت را داریم که در سایه این فشارها با ایران وارد مذاکره شویم و به یک وجه مشترک برای همزیستی با این همسایه دست یابیم.»

نخست‌وزیر سابق قطر تأکید کرد، نباید بر یک گزینه پافشاری کرده و از گذشته نه چندان دور عبرت نگیریم.

واکنش اردوغان به درخواست آمریکا برای کمک در تحریم ایران

رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه روز چهارشنبه و پیش از سفر به آفریقای جنوبی در فرودگاه بین المللی اسن بوغا در آنکارا به خبرنگاران گفت: روند تحولات سوریه در تل رفعت و منبج هنوز مطلوب ما نیست.

رئیس حزب حاکم عدالت و توسعه ادامه داد: تنها جاهایی که امور به خوبی پیش رفته، عفرین، جرابلس و الباب است.

تحریم 13 شرکت و فرد سوری، لبنانی و چینی توسط آمریکا/توصیه مقام قطری به کشورهای عربی درباره رابطه با ایران/اعزام ارتش امارات به افغانستان/تعلیق عبور نفتکش ها از باب المندب توسط عربستان سعودی

وی در ادامه درباره نتیجه رایزنی هیأت آمریکائی با مقامات ترکیه درباره تحریم ایران افزود: آمریکا یکی از شرکای راهبردی ما است؛ اما ما شرکای راهبردی دیگری هم داریم که نمی‌ توانیم به خاطر یکی از آن ها روابط خود با دیگری را قطع کنیم.

رجب طیب اردوغان تصریح کرد: هیأت آمریکایی نقطه نظرات و دیدگاه‌ های ما را شنید و امیدواریم گام‌ هایی را نیز با توجه به آنها بردارند.

تعلیق عبور نفتکش ها از باب المندب توسط عربستان سعودی

وزیر نفت عربستان اعلام کرد، عبور نفتکش های خود در تنگه باب المندب را فوری و به صورت موقت به حالت تعلیق درمی آورد.

«خالد الفالح» در اظهاراتی که خبرگزاری دولتی عربستان(واس) منتشر کرد، گفت: این تصمیم بعد از حمله موشکی حوثی ها (انصارالله) به دو فروند نفتکش این کشور صورت گرفت که بر اثر آن یکی از نفتکش ها جزیی آسیب دید.

الفالح با بیان اینکه هر یک از این نفتکش ها حامل یک میلیون بشکه نفت بود، افزود: حمله به این نفتکش موجب نشت نفت و بر جای گذاشتن خسارات زیست محیطی نشده است.

وی اعلام کرد، نفتکش آسیب دیده به یکی از بنادر سعودی انتقال می یابد و تا اطلاع ثانوی عبور نفتکش های این کشور از باب المندب ممنوع خواهد شد.

تحریم 13 شرکت و فرد سوری، لبنانی و چینی توسط آمریکا/توصیه مقام قطری به کشورهای عربی درباره رابطه با ایران/اعزام ارتش امارات به افغانستان/تعلیق عبور نفتکش ها از باب المندب توسط عربستان سعودی

وزیر نفت عربستان ادعا کرد که اقدامات حوثی ها کشتیرانی و تجارت جهانی در باب المندب و دریای سرخ را تهدید می کند.

ادعای حمله به یک نفتکش ازسوی دولت سعودی در حالی است که یگان موشکی ارتش و کمیته های مردمی یمن در اطلاعیه ای اعلام کرد که حمله موشکی آنها به ناو جنگی مدرن ‘الدمام’ صورت گرفته است.

برخی گزارش ها حاکی است: عربستان سعودی برای کم کردن از پیامدهای نظامی حمله به ناو نظامی این کشور، مدعی هدف قرارگرفتن نفتکش خود در دریای سرخ شده است.

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

پانزده − 10 =