کد خبر : 1670
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۵ - ۸:۵۶

تبریز کجا غذا بخوریم؟ معرفی بهترین رستوران های تبریز + جدول

تبریز کجا غذا بخوریم؟ معرفی بهترین رستوران های تبریز + جدول

نگاه آذربايجان : هر وقت برای ترتیب دادن یک مسافرت شروع می کنیم به برنامه ریزی، تبریز جزو نخستین شهرهایی است که به ذهن می رسد، به خاطره اینکه هم خنکه و هم مکان های زیادی برای دیدن و لذت بردن داره. در کنار همه اینها یکی از نکاتی که در هر مسافرتی اهمیت بالایی

نگاه آذربايجان : هر وقت برای ترتیب دادن یک مسافرت شروع می کنیم به برنامه ریزی، تبریز جزو نخستین شهرهایی است که به ذهن می رسد، به خاطره اینکه هم خنکه و هم مکان های زیادی برای دیدن و لذت بردن داره. در کنار همه اینها یکی از نکاتی که در هر مسافرتی اهمیت بالایی داره، غذاهایی است که انتخاب می کنیم.

غذای تبریز

هر وقت برای ترتیب دادن یک مسافرت شروع می کنیم به برنامه ریزی، تبریز جزو نخستین شهرهایی است که به ذهن می رسد، به خاطره اینکه هم خنکه و هم مکان های زیادی برای دیدن و لذت بردن داره. در کنار همه اینها یکی از نکاتی که در هر مسافرتی اهمیت بالایی داره، غذاهایی است که انتخاب می کنیم.

تبریز کجا غذا بخوریم؟

امتحان کردن غذاهای سنتی هر شهر در رستورانی که این غذاها رو با بهترین کیفیت و قیمت مناسب سرو می کند موضوعی است که نباید از آن غفلت کرد.
شهر تبریز جزو شهرهایی است که از نظر تعداد رستوران های مدرن و سنتی جزو بهترینها در کشور است چراکه در تبریز بالای صدها رستوران بزرگ و کوچک مدرن وجود داردو علت این تعدد و تنوع رستورانهای مدرن میتواند به مورد زیر برگردد.
البته مردم تبریز علاقه بسیار به غذای رستوران و غذاهای حاضری ندارند و بسیاری از آنها کمتر جهت صرف نهار یا شام به رستورانهای مدرن موجود مراجعه میکنند. اهالی تبریز بیشتر ترجیح می دهند غذاهای مورد علاقه را با دست پخت خانم خانه سرو کنند و کمتر وقت خود را برای رستوران رفتن صرف می کنند.

در ادامه این مطلب می خواهیم چند تا از رستوران های تبریز برای شما معرفی کنیم تا اگر روزی گذرتان به این شهر زیبا و دلباز افتاد بتوانید حین غذا خوردن از بودنتان در تبریز لذت کافی را ببرید.
در کل مطمئن باشید تبریز و آذربایجان جای خوردن است.

تبریز کجا غذا بخوریم؟

 


رستوران بالیق

که به زبان ترکی به معنی ماهی است، نخستین رستورانیه که به نظرم باید ببینیدش و غذاهاش رو امتحان کنید. البته اینجارو فقط به کسانی توصیه می کنم که از خوردن غذاهای دریایی لذت می برند؛ به این دلیل که تو این رستوران خبری از گوشت قرمز و گوشت مرغ و سایر پرندگان نیست. شما می تونید کباب برگ، کوبیده و حتی کباب تابه ای رو با گوشت ماهی بخورید. به طور کلی همه غذاها با ماهی تهیه می شه و طعم خوبی هم داره.
میز از دور با انواع سالاد، ترشی و دسر در کنار غذای اصلی می تونه در تکمیل وعده غذایی به شما کمک کنه.
یک رستوران علاوه بر غذای خوش طعم و بو باید از دکوراسیون جذاب، خلاقانه، گرم و صمیمی برخوردار باشه. رستوران بالیق شبیه به یک کشتی است که میزها و صندلی های چوبی داره و با صدای دریا و نورپردازی زیبا تکمیل می شه. وجود یک آبشار مصنوعی و آکواریوم های متعدد با ماهی های مختلف از دیگر مشخصه های این رستوران محسوب می شه که زیبایی آن را دوچندان کرده است.
رستورانهای جاده ائل گلی
حالا اگه با این اوصاف تصمیم گرفتید در سفر خود به تبریز هم سری بزنید، به آدرس چهار راه ائل گلی، خیابان گلشهر، نرسیده به سه راهی بیمارستان شهدا رو به روی برج شهران بروید.
نکته مهم دیگری که در انتخاب یک رستوران اهمیت بالایی داره سطح قیمت غذاهاست که خوشبختانه این رستوران از اون گرون ها نیست و از غذای ۱۰ تا ۵۰ هزار تومانی در آن پیدا می شه. از اونجایی که ماهی ماده اولیه غذاهای این رستوران هست، قیمت غذاها متناسب با فصل صید ماهی تغییر می کند.

تبریز کجا غذا بخوریم؟

رستوان اجاق
این یکی از جمله رستوران هایی است که در کمتر جایی شاید دیده باشید به خاطر اینکه هیچ آشپزخانه ای در اون وجود نداره.
توصیه من به شما اینه که اگه «اجاق» رو برای گذراندن زمان ناهار یا شام خود انتخاب می کنید، زمانی باشه که خیلی گرسنه نیستید و می تونید تا آماده شدن غذای مورد علاقه خود کمی صبر و حوصله به خرج بدید.
پس از اینکه شما سر جای مورد نظرتون مستقر شدید، سرآشپز سر میز حاضر می شه و گوشت قرمز یا گوشت سفید را جلوی چشم های خودتون سرخ یا کباب می کنه.
درواقع آشپزخونه این رستوران سر میز مهمان هاست و آنها می تونند از همون ابتدا شاهد تهیه شدن غذای موردنظر خودشون باشن. این کار باعث می شه که میل و علاقه شما برای خوردن غذا افزایش پیدا کنه.
انواع سالاد، دسر و نوشیدنی هم در میز اردور رستوران وجود دارد. از نظر قیمتی هم از ۲۰ تا ۶۰ هزار تومان متغیر هست.

تبریز کجا غذا بخوریم؟
رستوران زنجیره ای جلالی سردرود
بعد از اینکه رستوران جلالی نخستین شعبه خودش رو در تبریز دایر کرد با استقبال خوبی از طرف مردم مواجه شد و به همین دلیل در مدت زمان نه چندان طولانی چند شعبه دیگه از این رستوران در سطح شهر تاسیس شدند.
بعضی ها معتقدند با ورود به این شهر باید حتی برای یکبار هم که شده یه پرس کباب رو امتحان کرد. البته به طور حتم می دونید که کباب بناب یکی از همون غذاهای لذیذی است که می تونید بهترین نوع اون رو در تبریز میل کنید. شهر بناب در نزدیکی تبریز واقع شده و کبابی های بنامی در این شهر با پخت کباب بناب از شما پذیرایی می کنند.
شهرت کباب بناب به دلیل اندازه بزرگ تر آن سبت به سایر کباب ها کیفیت گوشت مصرفی و نحوه فرآوری آن است. روش معمول تهیه کباب بناب بدین صورت است که گوشت تازه گوساله و گوسفند را به همراه مقدار مشخصی پیاز خرد شده روی کنده بزرگی از درخت (معمولا گردو یا توت)، به وسیله ابزاری به نام قیمه چه ساطوری می کنند تا جایی که گوشت به قیمه چه بچسبد. پس از آن گوشت ساطوری به سیخ کشیده و روی زغال طبخ می شود.
حالا پیشنهاد من به شما اینه که برای خوردن غذاهای سنتی در تبریز سری به رستوران جلالی سردرود بزنید. کوفته تبریزی و انواع کباب ها در منوی این رستوران دیده می شه.
رستوران جلالی در خیابان ولیعصر، خیابان نگین پارک، پارک صائب و دیگری در بلوار ۲۹ بهمن برج شهر شعبه دارد و رنج قیمتی غذاهاش هم از پرسی ۴۰ هزار تومان به بالاست.

تبریز کجا غذا بخوریم؟

چلوکبابی حاج علی
اگه علاقه مند بودید که در این سفرتون یکبار دیگه هم کباب میل کنید، توصیه من به شما اینه که با بازار اصلی و قدیمی تبریز برید و سراغ کبابی حاج علی رو بگیرید. این کبابی ۱۰۰ سال سابقه داره و در این سال ها با طبخ غذاهای باکیفیت شهرت خودش رو حفظ کرده. البته تا یادم نرفته بگم که این رستوران فقط برای ناهار پذیرای شما خواهد بود.

تبریز کجا غذا بخوریم؟

رستوران هتل کندوان (اسکو)
ممکنه حین سفر قصد کنید به یک رستوران مدرن، متفاوت و جالب برید برای همین می تونید به روستای کندوان که تقریبا ۳۰ کیلومتر با تبریز فاصله داره سفر کنید و از فضای هتل سنگی کندوان بهره ببرید.
بافت این روستای منحصر بفرد، چون همه خونه ها در دل کوه بوده و دیوارهای سنگی دارن. هتلی هم که چند سالی است در این منطقه تاسیس شده همین بافت رو حفظ کرده و فضای جالب و جدید رو به وجود آورده.
در رستوران این هتل انواع غذاها از فست فود گرفته تا غذای سنتی و بین المللی طبخ می شه و از اونجایی که هتل کندوان پنج ستاره است پس قیمت غذاها هم باید کمی گرون تر از رستوران های دیگه باشه و تقریبا قیمت غذاها از ۵۰ هزار تومان به بالاست.

تبریز کجا غذا بخوریم؟
رستوران سنتی شهریار (حمام نوبر)

حمام سنتی نوبر بعد از چندصد سال استفاده به عنوان حمام، اکنون بعد از بازسازی تبدیل به سفره خانه سنتی شده است. تمامی کارکنان این رستوران یکدست لباس سنتی آذری پوشیده و موسیقی سنتی این خطه هم به طور همیشگی اجرا می شود.

این رستوران به دو بخش تقسیم شده که گرمخانه آن به عنوان کافی شاپ و قهوه خانه سنتی استفاده شده و داخل حمام هم به عنوان رستوران مورد استفاده قرار گرفته است.
این رستوران دارای بهترین معماری بر جای مانده از اواسط دوره قاجاریه است. سفره خانه سنتی شهریار به عنوان نخستین و بزرگ ترین سفره خانه تبریز در آثار ملی کشور به ثبت رسیده. در قسمت چاپخانه این رستوران انواع چای با طعم های هل، دارچین، گل گاوزبان و غیره دم شده و به همراه باقلوا، خاگینه و کیک مخصوص سرو می شه. البته نوشیدنی های گرم مثل کاپوچینو، قهوه در کنار انواع بستنی با میوه های تازه هم هست که پاسخگوی علایق مختلف باشه.
غذاهای رستوران سنتی شهریار (حمام نوبر) غذاها ایرانی و سنتی هستند که از نظر قیمتی هم متوسط بوده و بین هم پرس ۱۵ تا ۴۰ هزار تمام متغیره. البته به دلیل جوی که داره بیشتر مهمان ها از کافی شاپ این مجموعه استقبال می کنند.
برای رفتن به این محل باید اول میدان ساعت رو پیدا کنید، نبش خیابان تربیت این رستوران منتظر شماست.

تبریز کجا غذا بخوریم؟

سفرخانه سنتی – یخچال قائم مقام فراهانی تبریز
در محیطی ۲۰۰ ساله غذا میل فرمایید نزدیک مقبره الشعرا – خیابان ششگلان – کوچه توفیقی

فود کورت ها و کافی شاپهای مجتمع لاله پارک ، قسمت طبقه پایین و طبقه آخر
روبروی شهرک رشدیه و الهیه تبریز

رستورانها و کبابی های خیابان دیدنی شریعتی (شهناز سابق) تبریز
از جمله داش مغازه لر در مرکز شهر به سمت ارک علیشاه و مصلا
هواپیما فوکر و رستوران هوایی چیچک
هواپیمای تبدیل شده به رستوران در امامیه ، پشت ترمینال تبریز

رستورانها و غذاخوریهای بین راهی سردرود تبریز

غذاخوری و رستوران مجلل سلوی تبریز ، با غذاهای عالی در میدان فهمیده بسمت پاسداران

رستورانهای و کافی شاپهای هتلهای شهریار ، پارس ، گسترش و اینترنشال تبریز

مجموعه رستورانها و غذاخوریهای دلستان تبریز
با غذاهای با کیفیت در لاله پارک و بلوار و …

برج تجاری بلور
شعبات کافی شاپها و رستورانها مختلف مانند چنچنه و دلستان و شهسواری و غیره در طبقات برج تجاری بلور آبرسان

رستوارنهای زنجیره ای مانند لاله ترک و پیتزا ۲۰۰۰ و موارد بسیار در ولیعصر تبریز
 

فست فود بدون سوسیس کالباس شبهای لبنان

ادرس: ابوریحان بطرف لاله جنب کلینیک بهار

تلفن ۰۴۱۳۴۷۹۹۵۶۱   —  ۰۹۱۴۹۱۳۴۴۷۹

دیگر رستورانها…

رستوران باختر
نشانی: دروازه تهران، بلوار ۲۰ بهمن، خیابان باختر
توضیح: یکی از بهترین کبابهای ایران را می توانید در رستوران باختر تبریز میل کنید.
چلوکبابی جعفری

نشانی: ولیعصر-خ شهریار پایین ترازفلکه پروین اعتصامی
تلفن: ۳۳۱۷۵۵۶
کبابی پاکدل در بلوار بیست و نه بهمن بالاتر از درب دانشگاه تبریز
رستوران شهرام چلوپز در خیابان بهار با کبابها و بخصوص سلطانی
رستوران کافی شاپ مجموعه پتروشیمی تبریز در بلوار استاد شهریار

و…

دوستان عزیز همه این موارد که ذکر شد به یک مورد خاص نیز نیاز دارد و آن پول است!

امتیازدهی post

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نه − 3 =