کد خبر : 25357
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۷ تیر ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۳

تبریز می‌تواند به قطب تولید سیستم بازیافت پسماند در کشورتبدیل شود/ تولید روزانه بیش از یک هزار تن پسماند در تبریز

تبریز می‌تواند به قطب تولید سیستم بازیافت پسماند در کشورتبدیل شود/ تولید روزانه بیش از یک هزار تن پسماند در تبریز

نائب رئیس شورای شهر تبریز گفت: براساس مذاکرات انجام گرفته با شرکت‌های خارجی و توانمندی‌های قطعه سازی استان امکان تبدیل تبریز به قطب تولید سیستم بازیافت پسماند کشور وجود دارد.

نائب رئیس شورای شهر تبریز گفت: براساس مذاکرات انجام گرفته با شرکت‌های خارجی و توانمندی‌های قطعه سازی استان امکان تبدیل تبریز به قطب تولید سیستم بازیافت پسماند کشور وجود دارد.

به گزارش نگاه، سونیا اندیش در جلسه اعضای شورای شهر و شهردار تبریز با نمایندگان سه شرکت خارجی گفت: از اوایل شورای پنجم بحث‌هایی درباره دفع پسماند شهری همچون زباله سوز که در دنیا رایج است، وجود داشت ولی این طرح‌ها به دلیل نبود بازیافت به علت وجود فلزات سنگین تکنولوژی برتر نیستند و ما خواهان ایجاد سیستم بازیافت و سپس زباله سوز هستیم.
وی افزود: به همین خاطر برای استفاده بهینه و دفع اصولی زباله، رویکرد شهرداری و شورای شهر روی بازیافت پسماند است که در جلسه امروز اعضای شورای شهر و شهردارتبریز با نمایندگان شرکت‌های فعال در این زمینه دیدار و با فناوری‌های به روز در این زمینه آشنا شدند.
نائب رئیس شورای شهر تبریز با بیان اینکه موضوع انتقال تکنولوژی، تولید داخل و بومی سازی این تجهیزات در داخل کشور نیز مطرح است گفت: بحث دیگر ما در جلسه فوق بومی سازی بود که براساس  گفته کارشناسان  ۸۰ درصد تجهیزات مورد نیاز را می توان در داخل کشور تولید کرد.
وی با اشاره به اینکه نمایندگان شرکت‌های خارجی خواستار راه‌اندازی خط تولید فناوری بازیافت زباله  در تبریز به عنوان قطب صنعتی و قطعه سازی کشور هستند گفت: در این صورت می توانیم به کل ایران خدمات ارائه دهیم که بحث های اولیه سرمایه گذاری در این زمینه مطرح است که امیدواریم موفقیت آمیز باشد.

سونیا اندیش با بیان اینکه موضوع دفع پسماند مشکل تمامی کلانشهرها می‌باشد گفت: مدیریت پسماند و دفع زباله یکی از مشکلات کلانشهرها به خصوص  تبریز است که با معضلات محیط زیستی، بحث دفع پسماند، نخاله های ساختمانی، پسماندهای عفونی درگیر هستند.
نائب رئیس شورای شهر تبریز تولید زباله تبریز را  بالای یک هزار تن در روز عنوان کرده و افزود: تولید  روزانه پسماند در تبریز بیش از یک هزار تن است که انواع زباله شامل نایلون، شیشه، فلزات و زباله های تر را شامل می‌شود.
وی افزود: برخی از زباله‌ها تولید شده در تبریز به عنوان طلای کثیف در دنیا مطرح است که بحث بازیافت آنها هم از نظر ایجاد ثروت و هم حفظ محیط زیست می‌تواند مفید باشد.
نائب رئیس شورای شهر تبریز با اشاره به عدم تفکیک پسماند شهری در تبریز گفت: متأسفانه در وضعیت موجود اقتصادی و وجود زباله گردی در شهر، تفکیکی بین زباله‌های جمع‌آوری شده توسط شهرداری صورت نمی‌گیرد و تماماً به مرکز دفن پسماند هدایت شده و آنجا دفن می گردد.
اندیش با بیان این که دفن پسماند بدون تفکیک کلی مشکلات زیست محیطی به همراه دارد گفت: نفوذ میکروب و مواد شیرابه به آب‌های زیرزمینی و هزینه‌هایی که برای شهرداری ایجاد می کند، از آن جمله هستند.
اندیش در خصوص جلسه امروز نیز گفت: جلسه فوق اولین جلسه برای آشنایی با این تجهیزات و مسائل فنی  بود که در ادامه مسائل حقوقی بین المللی نیز بررسی می گردد.
وی با بیان اینکه مقرر شد شرکت‌های خارجی با شناسایی نوع پسماندهای تبریز و درصد خشک و تر بودن آن طرحی ارائه کنند گفت: طرح ارائه شده در کمیسیون های مختلف بحث و کارشناسی خواهد شد و در پایان قراردادی منعقد می‌شود که به نفع مردم تبریز باشد
انتهای پیام/

امتیازدهی post

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

چهار × پنج =