کد خبر : 32164
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۸:۲۸

تبریز با اتوبوس‌های جدید به سمت توسعه می‌رود

تبریز با اتوبوس‌های جدید به سمت توسعه می‌رود

هفت سال از عمر هر فرد صرف ترافیک و رفت و آمد درون شهری می شود. اگر ۱۰ثانیه از شنیدن این خبر غمگین یا متعجب شدید، کافی است. عمر انسان به قدری ارزشمند است که نه تنها باید در ترافیک هدر نرود، بلکه از اضطراب و غم و اندوه نیز باید در امان بماند.

به گزارش نگاه، تبریز ما هم از نظر ترافیک تعریف چندانی ندارد؛ چندسال است که شهروندان این شهر عادت کرده اند در برنامه ریزی های روزانه شان، ترافیک را هم در نظیر بگیرند و حداقل نیم ساعت زودتر مبدا را به سمت مقصد ترک کنند.
شهردار و تیم جدید مدیریت شهری تبریز بیش از یک ماه است که فعالیت خود را شروع کرده است. هرچند زمان اندکی برای انجام کارهای اساسی است، اما در همین مدت هم می توان عملکرد مدیریت شهری در مدیریت ترافیک و به ویژه توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی ارزیابی کرد.
شهردار تبریز ششمین روز پس از آغاز به کار رسمی خود، تفاهم نامه تامین ۹۰۰دستگاه اتوبوس را امضا کرد.
در حال حاضر ناوگان اتوبوسرانی تبریز تنها حدود ۷۵۰اتوبوس دارد که با افزوده شدن ۹۰۰دستگاه جدید، تعداد کل اتوبوس ها بیش از دوبرابر می شود.
پیش تر مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز و حومه گفته بود که ناوگان اتوبوسرانی تبریز به یک هزار و ۸۰۰ دستگاه اتوبوس نیاز دارد.
پس از تفاهم نامه، اولین اتوبوس برقی تبریز با حضور شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر رونمایی شد. چیزی که می تواند آغاز یک تحول ماندگار در ناوگان حمل و نقل عمومی این شهر باشد.
به تازگی نیز رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تبریز از گام استثنایی شهرداری برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی خبر داد.
علیرضا نوای باغبان در جلسه این کمیسیون گفت: چنانچه لایحه ای که شهرداری تبریز برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی ارائه کرده به تصویب شورا برسد، می تواند اتفاقی بزرگ در این حوزه باشد.
آنطور که به نظر می‌رسد، مدیریت شهری جدید تبریز عزم خود را برای تقویت ناوگان حمل و نقل عمومی به ویژه اتوبوس و تاکسی عزم کرده است.
برای مطالعه متن کامل گزارش به وبسایت شهریار مراجعه کنید.
انتهای پیام/

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

5 × 2 =