کد خبر : 29855
تاریخ انتشار : شنبه ۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۴

تبریز، قطب رشته راگبی ایران

تبریز، قطب رشته راگبی ایران

رامین نجفی، بازیکن تبریزی تیم ملی راگبی ایران گفت: در حال حاضر پس از نسل ما دیگر جوانان رغبتی برای حضور در این رشته ندارند و ۱۰ سال است که نفرات ثابت به مسابقات اعزام می شوند.

به گزارش نگاه، ورزش راگبی در ایران یکی از رشته ها جدیدی است که طرفداران خاص خود را دارد و در تبریز نیز این رشته دارای پتانسیل های قوی برای فعالیت می باشد چراکه اکثر ملی پوشان این رشته از تبریز است و تیم های تبریزی همواره در لیگ راگبی ایران جزء سه تیم برتر کشور هستند.
در همین زمینه با حضور در تمرین تیم راگبی سهند تبریز به گفتگو با ملی پوشان تبریزی پرداخته شد.
رامین نجفی، بازیکن تبریزی تیم ملی راگبی ایران که از سال ۸۶ پیراهن تیم ملی را به تن کرده است و دو دوره بهترین بازیکن راگبی ایران معرفی شده است، در گفتگو با نصر با بیان اینکه تیم ایران در حال حاضر در بخش هفت نفره وضعیت خوبی دارد، گفت: تیم ۱۵ نفره ایران متاسفانه جایگاه خوبی در آسیا ندارد و در رده یازدهم قرار دارد ولی در بخش هفت نفره خوشبختانه وضعیت خوبی دارد و اخیرا هم توانست عنوان  نائب قهرمانی غرب آسیا را بدست آورد. در این مسابقات هم بنده به تیم ملی دعوت شدم که به دلیل مسائل کاری موفق به حضور در این رقابت ها نشدم.
وی در ادامه در خصوص وضعیت راگبی استان افزود: تیم سهند تبریز که با همکاری خود بازیکنان به ثبت رسیده است و قبل از آن هم توانسته بودیم با تیم شهرداری تبریز در ایران به مقام قهرمانی رسیده بودیم و پس از آن هم با این تیم دوبار نایب قهرمان ایران شدیم که می توان گفت سال هاست تبریز به عنوان قطب راگبی ایران است.
نجفی با بیان اینکه در حال حاضر پس از این نسل دیگر جوانان رغبتی برای حضور در این رشته ندارند، خاطر نشان کرد: متاسفانه بعد از نسل ما بازیکنان جدیدی جذب این رشته نمی شوند و نزدیک ۱۰ سال است فقط خودمان هستیم و نفرات ثابت به مسابقات می روند که دلیل آن هم به مشکلاتمان بر می گردد و باید مسئولان به فکر آن باشد. ما نیازمند حمایت ها و توجهات مسئولان هستیم و فقط پول از انها نمی خواهیم.
البته جا دارد از آقای مقصودی به عنوان رئیس اداره ورزش و جوانان تبریز تشکر کنم که اولین حامی ما هستند و هم اکنون هم زمین چمن ورزشگاه تختی را در اختیار ما گذاشته اند و همچنین اقای موسوی به عنوان صاحب امتیاز قنادی تشریفات که خود هم از بازیکنان راگبی است باید قدردانی کنم که همواره از این تیم حمایت های مالی کرده است.
در ادامه امیر مسعود اشرف پور دیگر ملی پوش تبریزی این تیم که سال هاست در رشته راگبی مشغول به فعالیت است، با بیان اینکه این رشته را از زمانی که در کشور زیاد دنبال نمیشد شروع کرده است، گفت: اولین بار که مسابقات راگبی در کشور برگزار شد تیم تبریز هم جزء یکی از چهار تیم فعال آن زمان بود و بعد از آن هم پیشرفت ها شروع شد و الان هم که کل کشور در این رشته فعال هستند بازهم حرف های زیادی برای گفتن داریم. همچنین شروع فعالیت های بانوان در این رشته از دیگر اتفاقات خوب راگبی است.
وی افزود: از سال ۸۴ هم بنده به اولین تیم ملی ایران دعوت شدم و بعد از یک وقفه دوباره فعالیت در این رشته را از سر گرفتم.
در خصوص آینده این ورزش هم باید بگویم که ایران در راگبی پتانسیل های زیادی دارد به خصوص که تبریز نیز ظرفیت بالایی در این رشته دارد که با حمایت مسئولان می توانیم در مسابقات آسیایی و جهانی راه پیدا کنیم
در ادامه گزارش از تمرین تیم راگبی، بهزاد هدایتی که ۶ سال سابقه حضور در تیم ملی را دارد و سال ها سابقه حضور در تیم های تبریزی را دارد، با اشاره به عدم حمایت مسئولان از راگبی گفت: اگر مسئولان به این تیم توجه داشته باشند و زمین و امکانات در اختیار ما قرار دهند، استان آذربایجان شرقی با توجه به شرایط فیزیکی که بازیکنانش دارد، می توانند آینده خوبی در راگبی داشته باشند اما در صورتی که از آنها پشتیبانی شود.
اگر یک هزارم هزینه ای که صرف فوتبال می شود به این رشته اختصاص داده شود، مطمئن باشید که بهتر از این نیز عناوینی کسب خواهد کرد؛ این در حالی است که تمام هزینه های استان صرف دو تیم تراکتور و ماشین سازی شد که هردو تیم هم اکنون نتایج ضعیفی کسب کرده اند.
همچنین بهنام رنجبری دیگر ملی پوش این رشته هم در خصوص آماده سازی برای مسابقات جام باشگاه های آسیا گفت: هم اکنون تمریناتمان برای حضور در مسابقات جام باشگاه های اسیا دنبال می شود که اگر از لحاظ مالی حمایت شویم قطعا در آینده حرف های زیادی برای گفتن خواهیم داشت اما فعلا از جیب خودمان هزینه می کنیم و همه بازیکنان با خرج خود راهی مسابقات می شوند و تنها با کمک مدیر قنادی تشریفات به مسابقات اعزام می شویم.
اخیرا هم به دلایل مالی و کاری نتواستیم به اردوی تیم ملی اعزام شویم سال هاست که در این رشته فعالیت کرده ایم هیچکس به ما ریالی کمک نکرده است و به هرجایگاهی که رسیدیم از جیب خودمان هزینه کردیم که امیدواریم مسئولان ورزش استان به این رشته توجه داشته باشند.
 
حمیدرضا سامبرانی

امتیازدهی post

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سیزده − هفت =