کد خبر : 3389
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۷:۴۴

تاثیر خشک شدن دریاچه ارومیه در بروز بیماری ها به زودی اعلام می شود

تاثیر خشک شدن دریاچه ارومیه در بروز بیماری ها به زودی اعلام می شود

مدیر دفتر برنامه ریزی و تلفیق ستاد احیای دریاچه ارومیه گفت: طرح تاثیر خشک شدن دریاچه ارومیه روی بروز بیماری ها توسط دانشگاه های ارومیه و تبریز در حال انجام است و نتایج آن تا پایان اسفندماه اعلام می شود. به گزارش نگاه به نقل از  ایرنا، مسعود تجریشی عصر روز دوشنبه در حاشیه شانزدهمین نمایشگاه بین

مدیر دفتر برنامه ریزی و تلفیق ستاد احیای دریاچه ارومیه گفت: طرح تاثیر خشک شدن دریاچه ارومیه روی بروز بیماری ها توسط دانشگاه های ارومیه و تبریز در حال انجام است و نتایج آن تا پایان اسفندماه اعلام می شود.

تاثیر خشک شدن دریاچه ارومیه در بروز بیماری ها به زودی اعلام می شود

به گزارش نگاه به نقل از  ایرنا، مسعود تجریشی عصر روز دوشنبه در حاشیه شانزدهمین نمایشگاه بین المللی محیط زیست در نشست خبری افزود: در این طرح ٤٠ هزار نفر از اهالی اطراف دریاچه ارومیه از لحاظ تاثیر احتمالی خشک شدن دریاچه روی ژنتیک آنها، بررسی می شوند.
وی با بیان این که تصاویر ماهواره ای نشانگر افزایش سطح ازون در دریاچه است، ادامه داد: در بسیاری از مناطق دنیا که تجربه خشک شدن دریاچه ها را دارند، سرطان افزایش یافته است که یک علت آن افزایش برگشت ازون است.
تجریشی افزود: برگشت ازون در سطح دریاچه ارومیه در ٥ سال گذشته ٢.٥ برابر افزایش یافته است؛ اکنون با همکاری دانشگاه های شریف و مراغه تعدادی دستگاه برای شناسایی میزان نمک در خاک دریاچه و اطراف آن نصب شده است.

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شش + 20 =