کد خبر : 1738
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱ دی ۱۳۹۵ - ۷:۳۹

تائید صلاحیت‌ فله‌ای نامزدهای شورا در اکثر شهرستان‌ها مشکل‌‌ساز شده است/ ای کاش بررسی صلاحیت نامزدهای شورا را در اختیار شورای نگهبان قرار می‌دادند

تائید صلاحیت‌ فله‌ای نامزدهای شورا در اکثر شهرستان‌ها مشکل‌‌ساز شده است/ ای کاش بررسی صلاحیت نامزدهای شورا را در اختیار شورای نگهبان قرار می‌دادند

نماینده ولی فقیه در ‌آذربایجان‌شرقی گفت: اگر امروز شاهد برخی اخبار ناگوار در شهرستان‌ها در رابطه با اعضاء شورا هستیم، به علت تائید صلاحیت‌های فله‌ای است. به گزارش نگاه، آیت الله محسن مجتهد شبستری ظهر امروز در آیین مراسم معارفه و تکریم روسای جدید و قدیم دفتر نظارت و بازرسی انتخابات آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه امتیاز

نماینده ولی فقیه در ‌آذربایجان‌شرقی گفت: اگر امروز شاهد برخی اخبار ناگوار در شهرستان‌ها در رابطه با اعضاء شورا هستیم، به علت تائید صلاحیت‌های فله‌ای است.

به گزارش نگاه، آیت الله محسن مجتهد شبستری ظهر امروز در آیین مراسم معارفه و تکریم روسای جدید و قدیم دفتر نظارت و بازرسی انتخابات آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه امتیاز اصلی بشر مدنی بالطبع بودن است، ابراز داشت: انسان نیازمند تشکیل اجتماع است، وقتی بشر اجتماعی شود ممکن است هرج و مرج به وجود بیاید لذا باید قانونی ایجاد گردد تا همه تابع آن باشند.

وی ادامه داد: خوشبختانه در نظام اسلامی قانون اساسی که الهام گرفته شده از کتاب و سنت است تدوین گردیده و طبق این قانون اساسی، مجموعه‌ها و نهادهایی تشکیل شده تا قوانین را با شرع مقدس تطبیق دهند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با اشاره به وظیفه سنگین شورای نگهبان در اجرای اصل تطبیق قوانین با شرع مقدس اسلام، عنوان کرد: وظیفه دیگری که در قانون اساسی بر عهده شورای نگهبان گذاشته شده است، نظارت و تایید صلاحیت کاندیداهای انتخابات است، البته احراز صلاحیت نامزدهای شورای شهرها را بر عهده شورای نگهبان نگذاشته‌اند که ای کاش تایید صلاحیت شوراها را نیز به شورای نگهبان می‌دادند.

وی خاطرنشان ساخت: متاسفانه وضع فعلی شوراها خوب نیست و در اکثر شهرستان‌ها به دلیل تایید صلاحیت‌های فله‌ای مشکلاتی به وجود آمده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری، ناقض آزادی خواندن شورای نگهبان را غیرمنصفانه دانست و توضیح داد: حرف‌هایی که ضد شورای نگهبان می‌زنند مالِ غربی‌هاست و متاسفانه این حرف‌ها از حلقوم برخی اشخاص داخلی نیز در می‌آید؛ در اکثر کشورها نهادهایی برای نظارت و فیلتر وجود دارد و انصافا تاکنون از شورای نگهبان جز خیر و برکت، چیز دیگری دیده نشده است.

وی تصریح کرد: آن‌هایی که مدعی‌اند شورای نگهبان جناحی عمل می‌کند بهتر است به ترکیب فعلی مجلس دهم نیم‌نگاهی داشته باشند و وجود نفراتی از طیف‌های مختلف را مشاهده نمایند.

امام جمعه تبریز تاکید داشت: کاش مدت زمان تایید صلاحیت کاندیداهای انتخابات مختلف افزایش پیدا کند تا شورای نگهبان فرصت مناسبی برای بررسی صلاحیت‌ها داشته باشد.

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

یک × چهار =