کد خبر : 27826
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۹:۳۶

بی‌معنا شدن نقش‌آفرینی ترکیه در افغانستان

بی‌معنا شدن نقش‌آفرینی ترکیه در افغانستان

روزنامه جمهوریت ترکیه اعلام کرد: با عقب‌نشینی ناتو از افغانستان عملاً نقش‌آفرینی مستقیم نیروهای ترکیه نیز بی‌معنا خواهد بود.

جمهوریت در گزارشی به استناد یک افسر بازنشسته ارتش ترکیه تاکید کرد که پس از این سطح همکاری ترکیه در افغانستان برای تأمین امنیت فرودگاه کابل در صورت درخواست و پذیرش طالبان می‌تواند در سطح آموزش و تجهیز نیروهای افغان امنیتی فرودگاه کابل نقش‌آفرینی کند.

بر اساس این گزارش با توجه به وضعیت بحرانی روزهای گذشته فرودگاه کابل عملاً نقش‌آفرینی نیروهای تُرک در این منطقه متوقف شده است.

نژات اصلن، کارشناس نظامی‌تُرک در گفتگو با روزنامه جمهوریت گفت: تعدادی از نظامیان افغان به ترکیه فرار کرده‌اند. برخی خبرها حکایت از آن دارد که ترکیه این افراد را آموزش داده و دوباره به افغانستان خواهد فرستاد. با تحکم طالبان در آنجا ترکیه خواه ناخواه بیرون گود مانده است. ترکیه تلاش داشت تا امنیت فرودگاه را نسبت به طالبان حفظ کند اما اکنون طالبان عملاً بر کل افغانستان و کابل مسلط شده است. تأمین امنیت برای تخلیه پرسنل‌های دیپلماتیک نیز معنایی ندارد چون عملاً آنها هم تخلیه شده‌اند و خود سربازان آمریکایی این کار را بر عهده داشتند.

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دو + دوازده =