کد خبر : 8799
تاریخ انتشار : شنبه ۱۶ تیر ۱۳۹۷ - ۸:۰۱

به فکر مرگ و آماده شدن برای سفر آخرت باشید/ در مصرف برق صرفه جویی کنید

به فکر مرگ و آماده شدن برای سفر آخرت باشید/ در مصرف برق صرفه جویی کنید

آیت‌الله آل‌هاشم با اشاره به قطعی برق تبریز، متذکر شد: ایام تابستان است و باید در استفاده از لوازم برقی دقت لازم را به‌‌کار ببریم و در مصرف آب نیز صرفه‌‌جویی کنیم.      به گزارش آوای سهند ،آیت الله سید محمدتقی آل هاشم در خطبه‌های امروز نماز جمعه تبریز با اشاره به سالگرد به توپ بسته

آیت‌الله آل‌هاشم با اشاره به قطعی برق تبریز، متذکر شد: ایام تابستان است و باید در استفاده از لوازم برقی دقت لازم را به‌‌کار ببریم و در مصرف آب نیز صرفه‌‌جویی کنیم.

شهروندان در مصرف آب و برق در تابستان صرفه جویی کنند / شأن شهراولین‌ها رعایت شود
    

به گزارش آوای سهند ،آیت الله سید محمدتقی آل هاشم در خطبه‌های امروز نماز جمعه تبریز با اشاره به سالگرد به توپ بسته شدن مسجد گوهرشاد توسط رضاخان در سال ۱۳۱۴، اظهار داشت: واقعه کشف حجاب و سرکوب خونین مسجد گوهرشاد در سال ۱۳۱۴ از جمله اقدامات رضاخان ملعون در دوران سلطنت خود بود که در این زمینه امیدوارم که بانوان و دختران کشورمان عفاف و حجاب را بیش از این رعایت نمایند.

وی افزود: باید حرمت شهر اولین‌ها از نظر عفاف و حجاب بیش از این رعایت شود و بانوان کشورمان زندگانی حضرت زهرا(س) را برای خود الگو قرار دهند.در فصل تابستان مسافرانی به شهر اولبن‌ها می‌آیند که درخواست داریم این عزیزان در هر حال شأن شهر اولین‌ها را رعایت کنند.

امام جمعه موقت تبریز، با اشاره به ۱۴ تیرماه و فرارسیدن روز قلم، گفت: قلم سالم و در خدمت ارزش‌ها به اندازه ای بااهمیت و باارزش است که خداوند متعال در قرآن کریم بدان قسم خورده و ضروری است مطلب نوشته شده در راستای دین و آخرت انسان باشد.

وی با بیان اینکه علما فقط افراد معمم نیستند بلکه هر کسی وظیفه‌ای دارد، افزود: اساتید، پزشکان، مهندسان و هر فرد دارای هنر باید وظیفه خود را شناخته و بداند صاحبان قلم شاید روزی از نباشند ولی اثرشان باقی است.

خطیب موقت نماز جمعه تبریز اذعان کرد: اکتشافات و اختراعات سالم ماندگار است و جزو اثرات صاحبان قلم و هنرمندان آنهاست.

آیت الله آل هاشم، با اشاره به سالگرد درگذشت عالم جلیل القدر، آیت الله سید جواد خامنه‌ای در سال ۱۳۶۵، خاطرنشان کرد: ایشان پدر بزرگوار مقام معظم رهبری، حضرت امام خامنه ای هستند که پیش از پیروزی انقلاب اسلامی پس از مهاجرت از خامنه به مشهد، محور و ملجأ حوزویان مشهد بودند.

آل‌هاشم با اشاره به جملاتی از امام جعفر صادق(ع) توصیح داد: ایشان فرموده‌اند که افراد بی‌ایمان حیا ندارند و واجبات خود را ترک می‌کنند،این امر زمینه گناه ایجاد می‌‌کند.

خطیب موقت نماز جمعه تبریز افزود:البته داشتن حیا زن و مرد ندارد و همه باید مراعات کنند.

امام جمعه موقت تبریز، با اشاره به اهمیت پرداخت مالیات توسط صاحبان مشاغل، گفت: کسانی که بین خود و خدا تجارت دارند، در حد متعارف باید برای اداره کشور مالیات پرداخت کنند.

وی کمک به جبهه مقاومت اسلامی در مقابل جبهه استکبار را در این شرایط حساس، لازم و ضروری دانست و افزود: همه باید در حد وسع خود به برادران عزیز جبهه مقاومت اسلامی کمک نماید.

آیت‌الله آل‌هاشم با اشاره به قطعی برق تبریز، متذکر شد: ایام تابستان است و باید در استفاده از لوازم برقی دقت لازم را به‌‌کار ببریم و در مصرف آب نیز صرفه‌‌جویی کنیم.

آیت الله آل هاشم در بخش دیگری از خطبه‌های امروز نماز جمعه تبریز با اشاره به اینکه فرد مسلمان باید از زمان سن تکلیف به فکر مرگ و آماده شدن برای سفر آخرت باشد، یادآور شد:  مرگ هر روز باید در یاد انسان ها باشند و امیدواریم خداوند این توفیق را به ما بدهد که به فکر مرگ و آخرت خود باشیم.

وی در پایان اعلام کرد: امام جمعه تبریز برای تودیع و معرفی امام جمعه شهرستان آذرشهر،عازم این شهرستان شدند به همین دلیل امروز در نماز حضور ندارند.

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شانزده − یک =