کد خبر : 29367
تاریخ انتشار : یکشنبه ۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۹

بسترها را برای جذب سرمایه گذار در تبریز فراهم کنیم

بسترها را برای جذب سرمایه گذار در تبریز فراهم کنیم

رییس کمیسیون برنامه و بودجه گفت: باید هر چه سریعتر راهبرد ها و سیاست گذاری هارا به شهرداری اعلام کنیم.

به گزارش نگاه، “علیرضا نوای باغبان” در بیست و هشتمین جلسه علنی شورای شهر تبریز گفت: هر ساله در شروع تدوین بودجه، شورای شهر راهنمایی های لازم را بر اساس چهارچوب و راهبرد ها به شهرداری اعلام می کند.
وی تصریح کرد: باید هر چه سریعتر راهبرد ها و سیاست گذاری هارا به شهرداری اعلام کنیم.
باغبان گفت: هر ساله وزارت کشور توسط رئیس سازمان شهرداری ها چهارچوب بودجه را به شهرداری ها ابلاغ می کند.
وی ادامه داد: در سال ۱۴۰۱ انتظار داریم قانون های بالادستی رعایت شود؛ بودجه کاربردی، عملیاتی و واقعی باشد و ارقام تکراری لزومی ندارد در چهارچوب تصمیمات باشند.
رییس کمیسیون برنامه و بودجه اضافه کرد: تبصره های بودجه که هر ساله پیوست می شود در ردیف های مربوطه خود باشند.
وی درباره اعمال سیاست های کنترلی بر اعتبارات هزینه جاری توضیح داد: تلاش برای جذب سرمایه گذاری با فراهم آوری بستر های لازم، پیگیری و اخذ مطالبات شهرداری از دستگاه های دولتی و غیردولتی، ارتقای بیمه جامع مسئولیت مدنی شهرواندن با پیش بینی لازم اعتبارتوزیع عادلانه امکانات شهری در مناطق مختلف و الزام پیوست فرهنگی برای تمام پروژه ها و فعالیت ها باشد.
وی با اشاره به سیاست های کالبدی و شهرسازی، گفت: مدیریت مناسب پسماند ها، کاهش آلودگی های زیست محیطی و ارتقای خدمات شهری، توسعه و نوسازی تجهیزات و ناوگان آتش نشانی و خدمات شهری، راه اندازی مراکز عرضه مواد غذایی سالم، احداث و بازسازی و آبرومند کردن سرویس های بهداشتی عمومی، مرمت و بازسازی و تجهیز تمام پارک های فضای سبز و به جای توسعه کمی افزایش کیفی آنها و استاندارد سازی آنها در برنامه سال آتی قرار گیرد.
وی در ادامه به سیاست های ایمنی و مدیریت بحران اشاره کرد و افزود: ارتقای تاب آوری شهری و تقویت توانایی شهرداری در مقابله با بحران های طبیعی و حوادث غیرمترقبه.
باغبان با اشاره به سیاست های حمل و نقل ترافیکی افزود: ایجاد سیستم حمل و نقل ترکیبی با تقویت و نوسازی حمل و نقل عمومی، تاکید بر اتمام پروژه های عمرانی نیمه تمام شهرداری، عدم تعریف پروژه جدید در بودجه سال ۱۴۰۱، کاهش پروژه های تملک و مسیر گشایی با اولویت به مسیر ها و محلات آسیب پذیر، مناسب سازی معابر شهری برای تردد ناتوانان، جانبازان و معلولین، احداث و توسعه پارکینگ های مکانیزه.
وی به سیاست های خدمات مدیریتی اشاره کرد و گفت: توسعه شهر هوشمند و توسعه زیرساخت های الکترونیکی،  واگذاری بخشی از پروژه ها به شرکت های دانش بنیان.
باغبان در رابطه با سیاست های فرهنگی – اجتماعی گفت: افزایش نشاط و سرگرمی، اختصاص سه درصد از بودجه به امور تربیب بدنی، احداث تجهیز و نوسازی میادین و اماکن ورزشی
 
ترویج سبک‌ زندگی ایرانی اسلامی
در ادامه “شهرام دبیری” عضو شورای اسلامی شهر تبریز در تدوین بودجه ۱۴۰۱ شهرداری پیشنهاد کرد: بودجه سال ۱۴۰۱ را سال محله‌محوری و شهروندمحوری نام‌گذاری کنیم.
وی ادامه داد: بودجه بخش خدمات محلات را افزایش دهیم، آسفالت محلات، بازارچه‌های محلی، اماکن ورزشی، حمل و نقل عمومی، پارک‌های محله‌ای و ارایه خدمات بیشتر به محلات جهت افزایش رضایتمندی شهروندان در اولویت قرار بگیرد.
دبیری تاکید کرد: در بعضی از بخش‌های مانند بازگشایی‌ها، سیاست‌های تشویقی در نظر گرفته شود.
سپس “روح اله دهقان‌نژاد” گفت: اگر یک یا دو سال بتوانیم بخش عمده بودجه را صرف مناطق کم برخوردار بکنیم در دو تا سه سال وضعیت مناطق کم برخوردار بهتر خواهد شد.
وی افزود: در بحث محله‌ای من هم موافقم زیرا ما به شریان‌های اصلی رسیدگی می‌کنیم اما مردم از وضعیت کوچه‌ها راضی نیستند.
در پایان “فریدون بابایی‌اقدم” گفت: سه بند اول بودجه سال آینده بسیار فوق العاده است و اگر فقط همین سه بند را اجرایی کنیم کار فوق العاده‌ای انجام شده است.
وی تاکید کرد: یکی دو نظر اصلاحی داشتیم که پروژه‌هایی که آماده کار نیستند در بودجه آورده نشود.
بابائی اقدم گفت: به تضمین تحقق بودجه هم فکر کنیم مانند مسیرگشایی‌ها که اسم محل مسیرگشایی می آید اما مکانیزم مشخص نیست.
در پایان دستور جلسه اول این لایحه جهت بحث و بررسی بیشتر به جلسه علنی روز سه شنبه موکول شد.
انتهای پیام/

امتیازدهی post

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

14 − یازده =