کد خبر : 38359
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۲

برگزاری دومین جشنواره ملی حیدربابای شهریار در خشکناب

برگزاری دومین جشنواره ملی حیدربابای شهریار در خشکناب
دومین جشنواره ملی حیدربابای شهریار با رویکرد هنر خلاق،وحدت بخش و امیدآفرین در قالب هنر متعالی خرداد ماه امسال در خشکناب برگزار می‌شود.

به گزارش نگاه، نصیر قمصری عین‌الدین، دبیر جشنواره ملی حیدربابای شهریار با اعلام این خبر اظهار داشت: اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی با حضور هنرمندان، شاعران، پژوهشگران، دانشگاهیان، انجمن‌های ادبی، فرهنگی و هنری دومین جشنواره ملی” حیدربابای شهریار” را در سه محور فرهنگ و ادب، هنرهای تجسمی و طراحی گرافیک برگزار می‌کند.
در بخش فرهنگ و ادب موضوعاتی مانند ” دوران زندگی شهریار، اندیشه اسلامی و مذهبی شهریار، وصف توانایی، ذوق ادبی، مکتب و اندیشه‌های اجتماعی شهریار” را شامل می‌شود.

وی ادامه داد: در بخش فرهنگ و ادب در رشته شعر، آثار به دو زبان فارسی و ترکی خواهند بود و از شرایط آثار ارسالی به جشنواره اینکه آثار ارسالی نباید در جشنواره‌های دیگر حائز رتبه شده باشند.
اشعار می‌توانند در قالب های سنتی، نیمایی و سپید باشند.

بنا به گفته دبیر جشنواره ملی ” حیدربابای شهریار” در محور هنرهای تجسمی، آثاری در مورد اشعار شهریار، دوران زندگی شهریار ، تمثال شهریار، روستا و خانه پدری شهریار پذیرفته می‌شوند.

در بخش هنرهای تجسمی در رشته نقاشی و خوشنویسی پذیرش وانتخاب آثار این رشته ها در دو مرحله است. ابتدا فایل آثار ارسال شده بررسی می‌شود و در مرحله دوم اصل آثار منتخب به دبیرخانه جشنواره ارسال و انتخاب نهایی برای حضور در نمایشگاه صورت می پذیرد.

قمصری درباره محور طراحی و گرافیک نیز گفت: در این رشته پوستر و پوستر حروف نگاری پذیرفته می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را در رشته های ذکر شده تا ۱۵ خرداد ماه ۱۴۰۲ به دبیرخانه جشنواره ارسال نمایند.

قمصری در ادامه درباره شرایط عمومی جشنواره ملی ” حیدربابای شهریار” بیان داشت: شرکت در جشنواره برای همه اهالی فرهنگ و هنر و علاقه‌مندان آزاد بوده و به معنای پذیرش ضوابط و رای هیأت داوران است.

تکنیک و شیوه خلق آثار در بخش هنرهای تجسمی آزاد است و آثار ارسالی نباید قبلا در این جشنواره شرکت داده شده باشد.
هر شرکت‌کننده می تواند فقط در یک رشته و حداکثر با سه اثر در جشنواره ثبت‌نام کند.

آدرس دبیرخانه جشنواره: استان آذربایجان‌شرقی، شهرستان بستان‌آباد، میدان هفت تیر، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بستان آباد. شماره تماس: ۰۴۱-۴۳۳۳۱۲۷۲

انتهای پیام/

امتیازدهی post

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دوازده − 9 =