کد خبر : 26499
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۷

برج کبوترخانه و «قیزقلعه سی» خسروشاه مرمت و احیا می‌شود

برج کبوترخانه و «قیزقلعه سی» خسروشاه مرمت و احیا می‌شود

– مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان شرقی مرمت و احیا برج کبوترخانه و قیزقلعه سی خسروشاه را دو اولویت مهم این اداره کل در شهرستان برای سال ۹۹ عنوان کرد.

– مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان شرقی مرمت و احیا برج کبوترخانه و قیزقلعه سی خسروشاه را دو اولویت مهم این اداره کل در شهرستان برای سال ۹۹ عنوان کرد.

به گزارش نگاه، احمد حمزه زاده امروز صبح در بازدید از بناهای تاریخی خسروشاه گفت: بخش خسروشاه از جمله مناطق فعال استان در حوزه گردشگری است.

حمزه زاده با گفت: با توجه به اهتمام ویژه بخشدار و شهردار خسروشاه در راستای توسعه گردشگری و همچنین صیانت از مواریث تاریخی این منطقه، شاهد اقدامات مؤثری در این حوزه همچون ایجاد کمپ گردشگری در ورودی خسروشاه و همچنین پیگیری احیا ابنیه تاریخی چون برج کبوترخانه، قیز قلعه سی و حمام اسفهلان هستیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان شرقی در ادامه با اشاره به نقش مؤثر کمپ گردشگری خسروشاه در راستای توسعه گردشگری این منطقه، گفت: کمپ گردشگری خسروشاه یکی از بهترین کمپ‌هایی است که توسط شهرداری این منطقه ایجاد شده که علاوه بر ارائه خدمات سرپایی، بهترین مکان برای ایجاد بازارچه صنایع‌دستی و معرفی آثار هنری هنرمندان خسروشاه را برای گردشگران است.

او در مورد احیای برج کبوترخانه و ساماندهی قیز قلعه سی خسروشاه گفت: در راستای احیا و حفاظت از برج کبوترخانه خسروشاه، طرح مرمت و احیا آن توسط تیم تخصصی و فنی میراث فرهنگی ارائه خواهد شد، همچنین در خصوص منطقه پیرامون قیز قلعه سی پس از تعیین محدوده اقدامات لازم برای ساماندهی این منطقه تاریخی انجام خواهد شد.

حمزه زاده به لزوم تسریع فرایند احیای حمام تاریخی اسفهلان و تعریف کاربری مناسب تأکید کرد: با توجه به اقدامات پیشین انجام شده در حوزه استحکام‌بخشی و ساماندهی این حمام تاریخی توسط اداره کل میراث فرهنگی استان لازم است تا اقدامات مربوط به تعیین تملک بنای حمام و اراضی پیرامونی آن نیز انجام شود تا کاربری مناسب با نیاز منطقه برای بهره‌برداری از این ظرفیت ارزشمند تعیین شود.

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نه − 7 =