کد خبر : 23510
تاریخ انتشار : جمعه ۲۹ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۸

با دولتی مواجه هستیم که اعتماد مردم را به تاراج می برد/ اعلام جرم علیه حفاظت محیط زیست استان به دلیل قصور در انجام وظایف قانونی

با دولتی مواجه هستیم که اعتماد مردم را به تاراج می برد/ اعلام جرم علیه حفاظت محیط زیست استان به دلیل قصور در انجام وظایف قانونی

 نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر گفت: ما با دولتی مواجه هستیم که قانون شکنی می کند و اعتماد مردم به نظام را به تاراج می برد و من به عنوان نماینده مردم وجهه همت خود را برای استیضاح رئیس جمهور به کار خواهم بست. به گزارش خبرنگار نگاه، احمد علیرضابیگی عصر امروز در نشست

 نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر گفت: ما با دولتی مواجه هستیم که قانون شکنی می کند و اعتماد مردم به نظام را به تاراج می برد و من به عنوان نماینده مردم وجهه همت خود را برای استیضاح رئیس جمهور به کار خواهم بست.

به گزارش خبرنگار نگاه، احمد علیرضابیگی عصر امروز در نشست با اصحاب رسانه مبارزه دستگاه قضایی با فساد را موجب دلگرمی و امید مردم دانست و افزود: اهتمام آقای رئیسی برای مبارزه با مفاسد اقتصادی موجب امید مردم و ارتقای جایگاه دستگاه قضایی در کشور شده است.

انفعال مجلس دهم در انجام وظایف قانونی
وی در ادامه مجلس دهم را ناموفق در تحکیم جایگاه مجلس در راس امور به عنوان رکن قانون گذاری دانست و ادامه داد: سوگیری جناحی مجلس دهم و انفعال در انجام وظایف قانونی در قبال تخلفات و ضعف دولت و نیز عدم شفافیت در مبارزه با فساد، موجب تضعیف جایگاه مجلس شد و انتظارات مردم را از مجلس شورای اسلامی برآورده نکرد.
وی تاکید کرد: مردم از چپاول بیت المال و فقدان عملکرد مناسب مجلس در این خصوص ناراحت هستند و مجلس آینده باید این روند را تغییر دهد و جایگاه تضعیف شده مجلس در راس امور را تحکیم کند.

مجلس آینده باید تکلیف دولت را مشخص کند
منتخب مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس یازدهم گفت: مجلس آینده باید تکلیف دولت را مشخص کند و اگر قرار باشد مجلس آینده هم مثل مجلس فعلی منفعلانه عمل کند و تا خرداد ۱۴۰۰ با دولت فعلی و تخلفات و ضعف های آن مماشات کند، به سال پایانی مجلس آینده خواهیم رسید و عملا باز هم خواست ها و انتظارات مردم محقق نخواهد شد.
بیگی به گزارش رئیس دیوان محاسبات کل کشور از تفریغ بودجه سال ۹۷ در صحن علنی مجلس اشاره کرد و افزود: این گزارش نشان داد که چطور منابع ارزی ملت ایران در سال های اخیر مورد چپاول قرار گرفته است و چطور ۱۶ هزار میلیارد تومان از درآمدهای دولت به خزانه واریز نشده است، در حالی که بنده همین مسائل را از دو سال پیش عنوان می کردم، اما به خاطر انجام وظایف نمایندگی و قانونی ام دادگاهی شدم!
وی خاطرنشان کرد: یک دهم از این منابع ارزی چپاول شده، به قربانعلی فرخزاد داده شده است و دستگاه های نظارتی و قضایی کشور باید برای روشن شدن این موضوعات و بازگشت سرمایه های مردم و نیز اعتماد مردم به طور جدی گزارش تفریغ بودجه سال ۹۷ را بررسی کنند.

اعتراض روحانی عوام فریبانه است
این نماینده مجلس اعتراض رئیس جمهور به رئیس دیوان محاسبات از بابت ارائه گزارش تفریغ بودجه ۹۷ به مجلس را وارد ندانست و گفت: دیوان محاسبات به مثابه دادگاه است و پس از بررسی های متعدد حکم داده و اعتراض آقای روحانی به این موضوع به جای ارائه پاسخ مستدل عوام فریبانه است.
بیگی در ادامه بر ضرورت انجام وظایف قانونی مجلس در قبال تخلفات صورت گرفته از سوی دولت تاکید کرد و افزود: با کدامین حجت شرعی و قانونی باید چنین دولتی را کشور را در چنین وضعیتی گرفتار کرده، دو سال دیگر تحمل کرد؟ چرا مجلس نباید از دولت حساب بکشد؟ مردم ما را انتخاب کرده اند که حق و حقوق آنان را ایفا کنیم یا در مجلس به دنبال ریاست و مقام باشیم؟
وی گفت: دولت حتی در بحران شیوع ویروس کرونا هم به وظیفه قانون اش عمل نکرد و با عملکردهای جزیره ای و منفعلانه نتوانست به موقع این بحران را کنترل کند و در حالی که شورای عالی مدیریت بحران در شرایط فعلی به ریاست رییس جمهور و حضور همه اعضای این شورای عالی تشکیل شده و بحران کرونا را کنترل می کرد، دولت ستادی به ریاست وزیر بهداشت تشکیل داد که عملکرد بخشی داشت و تصمیمات آن اثربخشی کافی را نداشتند.

با دولتی مواجه هستیم که اعتماد مردم به نظام را به تاراج می برد
نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر تصریح کرد: با رئیس جمهوری که تن به اجرای قانون نمی دهد باید چگونه رفتار کرد؟ ما با دولتی مواجه هستیم که قانون شکنی می کند و اعتماد مردم به نظام را به تاراج می برد و من به عنوان نماینده مردم وجهه همت خود را برای استیضاح رئیس جمهور به کار خواهم بست.
بیگی گفت: بعضی ها استیضاح و عدم کفایت رئیس جمهور را تابو می دانند و گمان می کنند اگر رئیس جمهوری به علت ناتوانی و بی کفایتی اش توسط مجلس برکنار شود، در کشور بی نظمی به وجود می آید و نظام تضعیف می شود! در حالی که چنین نیست و این اقدام موجب تقویت نظام و اعتماد مردم خواهد شد.
وی از هزینه کردن رهبری توسط عده ای مماشات گر با تخلفات دولت، اظهار کرد: در جریان استیضاح وزرای کشور و نفت در سال گذشته پس از ماجراهای افزایش قیمت بنرین، عده ای از رهبری هزینه کردند که ایشان موافق این استیضاح نیست و به این بهانه طرح استیضاح را از اکثریت انداختند، در حالی که دفتر مقام معظم رهبری در بیانیه ای بعدا داد، از نمایندگان مجلس خواست در داد و ستدهای خود از بین رهبری هزینه نکنند و مقام معظم رهبری در انجام وظایف نمایندگان مجلس دخالتی نمی کنند.

اعلام جرم علیه حفاظت محیط زیست استان به دلیل قصور در انجام وظایف قانونی
نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود به معضلات زیست محیطی استان و قصور مسئولان استانی در برخورد با تخلفات صورت گرفته در این زمینه اشاره کرد و گفت: فعالیت صنایع و معادن به هیچ عنوانی نباید آسیبی به محیط زیست برساند.
بیگی به فاجعه زیست محیطی آلودگی معدن طلای اندریان اشاره کرد و افزود: بارها درباره معدن طلای اندریان هشدار داده ام، اما مسئولان امر هر بار به بهانه ای در پی توجیه آلایندگی این واحد معدنی بوده اند و حفاظت محیط زیست استان به جای برخورد با متخلفان زیست محیطی، در مقام کتمان و توجیه آلودگی های این معدن درآمده است.
وی گفت: من در نامه ای به استاندار آذربایجان شرقی تخلفات قانونی و مشکلات زیست محیطی معدن طلای اندریان را متذکر شدم و لزوم انجام وظایف قانونی ایشان را یادآور شدم، اما تغییری در روال تخلفات فعالیت این معدن هنوز به وجود نیامده است.
این نماینده مجلس اظهار کرد: در نامه ای دیگر به دادستان مرکز آذربایجان شرقی، با تشریح مواد قانونی و تخلفات صورت گرفته در قصور در انجام وظایف قانونی، علیه اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی اعلام جرم کردم و امیدوارم دادستان محترم تبریز با دقت این موضوع را پیگیری کند.

آلایندگی کاوه سودا مشخص است
بیگی در خصوص بحران زیستی کارخانه صنایع شیمیایی کاوه سودا در مراغه هم گفت: تقریباً همه چیز درباره آلایندگی کاوه سودا مشخص است و علی رغم اسنادی که از آلایندگی زیست محیطی کاوه سودا از آزمایشگاه اداره کل حفاظت محیط زیست منتشر شد، استانداری اقدام به تشکیل کارگروهی از سوی دانشگاه تبریز کرد که هنوز با وجود گذشت ۱۰ ماه از تشکیل آن، نتیجه ای حاصل نشده است!
وی دانشگاه تبریز را مورد خطاب قرار داد و تاکید کرد: دانشگاه تبریز همه اعتبار علمی خود را پای این کار آورده است و اعتبار علمی و حیثیت دانشگاه تبریز نباید به هیچ عنوانی قربانی تخلفاتی شود که برای ما محرز شده است.
این نماینده مجلس شورای اسلامی به اظهارات استاندار آذربایجان شرقی در خصوص نفی وجود آلودگی در معدن طلای اندریان و عمدی بودن نشت پساب سیانوری این معدن به محیط زیست منطقه، اشاره کرد و افزود: از اظهارات آقای استاندار تعجب کردم و به ایشان توصیه می کنم در اظهارات خود از مشاوران و متخصصان مستقل مشورت بگیرد تا دچار چنین خطاهای روشنی نشود.
انتهای پیام/

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

3 + دوازده =