کد خبر : 8680
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۱۴ تیر ۱۳۹۷ - ۹:۰۹

باید فکرخام‌فروشی را از سرمان بیرون کنیم / نباید خودمان را عقل کل بدانیم /تخصصی در این حوزه ندارم/باید در مقابل قلدر ایستاد

باید فکرخام‌فروشی را از سرمان بیرون کنیم / نباید خودمان را عقل کل بدانیم /تخصصی در این حوزه ندارم/باید در مقابل قلدر ایستاد

نایب رئیس اول مجلس گفت: در این وضعیت کشور نفت، گاز و پتروشیمی بزرگ‌ترین مزیت ما محسوب می‌شود ولی به شرط اینکه خام فروشی نکرده و به فکر تبدیل باشیم. به گزارش آوای سهند بنقل از فارس ، مسعود پزشکیان  در  سی‌امین اجلاس مدیران عامل صنعت پتروشیمی در سالن اجتماعات هتل لاله تبریز اظهار کرد:

نایب رئیس اول مجلس گفت: در این وضعیت کشور نفت، گاز و پتروشیمی بزرگ‌ترین مزیت ما محسوب می‌شود ولی به شرط اینکه خام فروشی نکرده و به فکر تبدیل باشیم.

به گزارش آوای سهند بنقل از فارس ، مسعود پزشکیان  در  سی‌امین اجلاس مدیران عامل صنعت پتروشیمی در سالن اجتماعات هتل لاله تبریز اظهار کرد: بنده تخصصی در این حوزه ندارم ولی همیشه برای حرف زدن یک هفته وقت می‌گذاشتم و بعد حرف می‌زدم زیرا معتقدم باید از قبل به یک هدف رسیده باشیم.

وی، با بیان اینکه مزیت‌هایی که در پتروشیمی وجود دارد، بسیار با ارزش‌تر از فناوری هسته‌ای است و باید روی آن سرمایه‌گذاری کنیم، گفت: تمام قوا باید با وحدت و یکدلی جهت انسجام نظام کنار یکدیگر باشند.

نایب رئیس اول مجلس با تاکید به بهره‌مندی و مشارکت با  دانشگاه و صنعت و مجلس در زمینه خروج از این شرایط، ابراز کرد: قدم اول این است که همه افراد که می‌توانند درگیر شوند را درگیر کرده و بازی دهیم.

۹۰ درصد پروژه‌ها، پایان‌نامه‌ها و تحقیقات خاک می‌خورند

وی خاطرنشان کرد: بیش از ۹۰ درصد پروژه‌ها، پایان‌نامه‌ها و تحقیقات خاک می‌خورند در حالی که در این راه استعداد و مغز و هزینه خرج می‌شود.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: باید براساس نیاز  تحقیق کرد و  از افراد ایده و نوآوری گرفت، چه اشکالی دارد از افرادی که خیال‌پردازی می‌کنند، دعوت کنید تا به شما ایده بدهند.

هیچ راهی جز سرمایه‌گذاری در مزیت‌ها نداریم

وی با بیان اینکه هیچ راهی جز سرمایه‌گذاری در مزیت‌ها نداریم و بهترین راه این مزیت‌ها همان منابعی است که زیر پایمان قرار دارد، تصریح کرد: کشور ما مثل کره و ژاپن نیست که چیزی نداشته باشد، بلکه ما روی طلا خوابیده‌ایم و باید به این موضوع واقف باشیم.

پزشکیان گفت: اگر اراده کرده و واقعاً یک چیز را بخواهیم و با اعتقاد و باور جلو برویم، قطعاً پیشرفت و خروج از  بحران حاصل می‌شود.

اول شدن را مفت نمی‌دهند

وی با اشاره به اینکه اگر دنبال اول شدن در تبریز هستیم، بدانیم که این اولین را مفت در اختیارمان نمی‌گذارند، تصریح کرد: برای اول شدن باید بی‌خوابی شبانه‌روزی و زحمت کشید.

نایب رئیس اول مجلس با تاکید به اینکه اگر احساس مالکیت به نقش‌آفرینان این حوزه داده شود، حتماً کارهای بزرگی انجام می‌گیرد، افزود: در این وضعیت کشور نفت، گاز و پتروشیمی بزرگترین مزیت ما محسوب می‌شود ولی به شرط اینکه خام فروشی نکرده و به فکر تبدیل باشیم.

وی ادامه داد: برای جلوگیری از خام فروشی باید به فکر راه‌حل‌های مناسب و عملی و علمی باشیم و البته باید متخصصان این حوزه نیز ایده عملی بدهند.

باید فکرخام‌فروشی را از سرمان بیرون کنیم

پزشکیان با بیان اینکه نهایت دیدن منجر به تلاش کردن شده و باعث می‌شود که دیگر به فکر خام فروشی نباشیم، گفت: وقتی یک کار را که قبلاً با روش تکراری انجام شده را دوباره تکرار کنیم، نباید انتظار تغییرات و نتیجه درست داشته باشیم.

وی توضیح داد: اگر اجازه ورود کالا به ما را نمی‌دهند پس چرا به ابعاد دیگر فکر نمی‌کنیم، مثلاً اینکه آیا امکان تحویل نخبگان خودمان از کشورهای دیگر یا دعوت از مغزهای سایر کشورها و به‌کارگیری آنها در کشور را نداریم؟

این نماینده مجلس ابراز کرد: امیدواریم این حضور و اجلاسیه در شرایط بحرانی منجر به برون رفت‌هایی شود.

باید در مقابل قلدر ایستاد 

وی متذکر شد: بنده هیچ‌گاه  موافق این‌گونه گفت‌وگو با دنیا نبوده و نیستم ولی قلدری کردن یک فرد نیز قابل قبول نیست و باید در مقابل قلدر ایستاد که البته شرایط این ایستادگی ایجاد حس برادری است.

پزشکیان ادامه داد: ما باید بدون اینکه خودمان را عقل کل بدانیم با یکدیگر همکاری کرده و  بیدار شده و به جایی برسیم که جایگاه اصلی ماست.

نباید وعده‌های پوچ به مردم داد/ ایران در شرایط فعلی در جنگ اقتصادی قرار دارد

نایب رئیس مجلس با اشاره به اعمال تحریم‌های ظالمانه از سوی آمریکا افزود: ایران در شرایط فعلی در جنگ اقتصادی قرار دارد که از جنگ نظامی سخت‌تر است، از این رو در این جنگ باید تمام نیروها در کنار یکدیگر قرار گیرند.

وی ادامه داد: برخی تصمیم‌هایی که تاکنون اخذ شده، صحیح نبوده است اما به هر حال برای ایستادگی در برابر چنین تهاجمی باید بین تمام قوا در داخل کشور وحدت و انسجام ایجاد شود تا بتوان مزیتی پیدا کرد.

پزشکیان با تاکید براینکه نخستین موضوع در شرایط کنونی این بوده که باید به این باور رسید تا با یکدیگر متحد شویم، اظهار داشت: در شرایط کنونی ایجاد وحدت بین مجلس، دولت، سرمایه‌گذاران و مردم ضروری است، نباید وعده‌های پوچ به مردم داد.

پزشکیان، به صنایع پتروشیمی کشور توصیه کرد که مسائل و مشکلات پتروشیمی‌ها را با کمیسیون انرژی مجلس در جریان گذاشته و این مسائل را با آنها حل کنند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پتروشیمی، نفت و گاز بزرگ‌ترین مزیت نسبی کشور است به شرط اینکه به صورت خام به فروش نرسد، افزود: هرچه این مواد به کالای نهایی تبدیل شود، ارزش‌افزوده بیشتری برای کشور خلق می‌کند.

وی یادآور شد: روش قانونگذاری در کشور را باید، تغییر داد و اصلاح کرد چرا که نمی‌توان با این روش‌ها به نقطه مطلوب دست یافت.

پزشکیان، با طرح سوالی مبنی بر اینکه آیا در چنین شرایطی که کالا به کشور نمی‌دهند، می‌توان نخبگان را وارد کشور کرد، افزود: به نظر می‌رسد که می‌توان با ورود نخبگان به کشور و حتی نخبگانی که ایران را ترک کرده‌اند، برخی کالاها را به جای خرید از خارج کشور در داخل تولید کرد.

وی، با اشاره به نقدینگی سرگردان در جامعه ادامه داد: باید به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی کرد که به روش مختلف و یا حتی تشکیل کنسرسیوم دلارها و ریال‌های سرگردان را به سمت صنعت پتروشیمی سوق داد و به جای صادرات نفت و گاز خام، کالای نهایی در کشور تولید کرد.

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

4 − دو =