کد خبر : 24405
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۴

بازگشت فلامینگوها به سواحل دریاچه ارومیه

بازگشت فلامینگوها به سواحل دریاچه ارومیه

 رئیس اداره محیط زیست عجب‌شیر گفت: با گذشت پنج سال از احیای دریاچه ارومیه، فلامینگوها به ساحل «قبادلو»ی این پهنه آبی در این شهرستان بازگشتند. به گزارش نگاه به نقل از ایرنا، حمید پیغامی روز یکشنبه در گفتگو با خبرنگار تعداد تقریبی فلامینگوها را در محدوده دریاچه ارومیه و ساحل قبادلو حدود ٢٠ هزار  قطعه

 رئیس اداره محیط زیست عجب‌شیر گفت: با گذشت پنج سال از احیای دریاچه ارومیه، فلامینگوها به ساحل «قبادلو»ی این پهنه آبی در این شهرستان بازگشتند.

به گزارش نگاه به نقل از ایرنا، حمید پیغامی روز یکشنبه در گفتگو با خبرنگار تعداد تقریبی فلامینگوها را در محدوده دریاچه ارومیه و ساحل قبادلو حدود ٢٠ هزار  قطعه تخمین زد و افزود: فلامینگوی دریاچه ارومیه از گونه بزرگ جثه، موسوم به «p.roseus» است که در جزایر ٩ گانه دریاچه ارومیه، تخمگذاری و جوجه آوری نموده و در زمستان به زیستگاه آفریقایی مهاجرت می‌ کند.
رئیس اداره محیط زیست عجب شیر اظهار کرد: عده‌ای از این فلامینگوها هم در زیستگاه‌های دیگر کشور از جمله خوزستان و مرداب‌های ساحلی کم عمق به سر می برند و رژیم غذایی پرنده سخت پوستی به نام آرتمیا است.
پیغامی با اینکه در حال حاضر سطح تراز آب دریاچه  ۱۲۷۱/۸۹ می باشد، افزود: حجم آب موجود حدود ۵/۳میلیارد متر مکعب و وسعت دریاچه ۳۲۳۱/۸۰ کیلومتر مربع است.
فلامینگو یا مرغ آتشی، پرنده‌ای از راسته بال آتشی سانان و پرنده است با پاهای دراز و منقار منحنی و گردنی بلندخمیده آبچر و با بدنی بسیار کشید و پر بال سفید و صورتی است.
انتهای پیام/

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

3 × 4 =