کد خبر : 32198
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۷

بار ترافیکی خیابان ارتش کاهش می‌یابد

بار ترافیکی خیابان ارتش کاهش می‌یابد

پروژه تقاطع غیرهمسطح شهید فلاحی یا همان ارتش، یکی از پروژه های راکد شهرداری تبریز بود که اکنون با خلع ید از پیمانکار، نیروهای عمرانی با تمام توان برای افتتاح آن تا ۲۸ شهریور تلاش می کنند.

 «خلع ید از  پیمانکار پروژه روگذر شهید فلاحی»؛ از بین همه تیترهایی که از شهردار جدید تبریز در این مدت اندک منتشر شده، شاید بتوان گفت این تیتر یکی از خوشحال‌کننده‌ترین‌ها برای شهروندان بود.

شهروندانی که از ترافیک های صبحگاهی، ظهرگاهی و عصرگاهی تقاطع ارتش به ستوه آمده بودند. این پروژه در اواخر فعالیت مدیریت شهری پنجم تبریز آغاز شد اما سرعت کم و نامحسوس پیشرفت آن به یکی از دغدغه های مردم تبدیل شده بود؛ چراکه استقرار کارگاه عمرانی پروژه در وسط تقاطع، از نظر ترافیکی تغییراتی را به وجود آورده بود و همین موضوع باعث ازدحام خودروها در پشت چراغ قرمز می شد. به طوری که شاید یک خودرو بیش از ۱۰بار سبز و قرمز شدن چراغ راهنمایی و رانندگی را می‌دید اما هنوز فرصت عبور از آن را پیدا نمی کرد.

مردم از تاخیر در تحویل پروژه رنج می برند

یعقوب هوشیار، شهردار تبریز از اولین روزهای فعالیت خود بازدید مستمر از این پروژه را در برنامه کاری خود قرار داد. شهردار تبریز که هجدهم فروردین معارفه شده بود، در بیست و چهارم فروردین در محل پروژه حضور یافت و دستورات لازم را برای تسریع در اجرای آن صادر کرد.

او در حاشیه این بازدید گفت: متاسفانه طولانی شدن زمان اجرای این پروژه و عدم تحقق وعده های پیمانکار باعث ایجاد ترافیک در این منطقه و به تبع آن، تکدر خاطر شهروندان عزیز شهرمان شده است.

هوشیار ادامه داد: ضرورت دارد که سازمان عمران شهرداری تبریز و همچنین پیمانکار پروژه برنامه زمانبندی دقیقی از اجرای پروژه ارائه دهند تا بتوانیم در مدت زمانی کوتاه، آن را به اتمام برسانیم.

آخرین هشدار به پیمانکار

این در واقع آخرین هشدار هوشیار به پیمانکار پروژه بود. اما با گذشت چند روز و تکرار بدقولی های پیمانکار شهردار تبریز در دومین بازدید با قاطعیت پروژه را از پیمانکار خلع ید کرد.

یعقوب هوشیار در این باره توضیح داد: ما چند پروژه اصلی ترافیکی داریم که متاسفانه به دلایل مختلف به مشکل برخورد کرده و زمان‌بر شده‌ است و این موضوع موجب نارضایتی شهروندان شده است.

دیگر پروژه‌های نیمه‌تمام نیز تحلیل و بررسی خواهند شد و به صورت روزشمار زمان اتمام پروژه‌ها اعلام خواهد شد.او افزود: از اولین روزهای کاری بررسی و تحلیل این پروژه‌ها جزو اولویت‌های ما قرار گرفت که نسبت به تعیین تکلیف پروژه‌های نیمه تمام اقدام کنیم.

شهردار تبریز تصریح کرد: شرایط به وجود آمده در پروژه تقاطع غیرهمسطح شهید فلاحی موجب شده که در اولین روزهای کاری و در بازدید از پروژه‌ها به این نتیجه برسیم که پیمانکار مربوطه توان لازم برای اتمام پروژه در مدت زمان مورد نظر شهرداری را ندارد و به لحاظ قانونی از پیمانکار مربوطه خلع ید کرده و سازمان عمران این پروژه را ادامه خواهد داد.

هوشیار خاطرنشان کرد: دیگر پروژه‌های نیمه‌تمام نیز تحلیل و بررسی خواهند شد و به صورت روزشمار زمان اتمام پروژه‌ها اعلام خواهد شد.

خلع از پیمانکار، تحویل به سازمان عمران

همین وعده عملی شد. با گذشت تنها چندروز از خلع ید پروژه و واگذاری اجرای آن به سازمان عمران شهرداری تبریز، روزشمار اتمام این پروژه در قالب یک تابلو روان نصب شد.

بر این اساس شهردار تبریز در صحن علنی شورای اسلامی شهر اعلام کرد که تا ۲۸شهریور این پروژه تقدیم شهروندان عزیز تبریزی می شود. پس از اتمام جلسه نیز هوشیار برای سومین بار در محل پروژه حضور یافت و از آخرین وضعیت آن اطلاع یافت.

با توجه به اینکه اجرای این پروژه باعث ایجاد ترافیک در این مسیر شده، شهرداری تبریز تمهیدات مختلفی اندیشید که از جمله می توان به تعریض برخی نقاط مسیر اشاره کرد.

مسیر موقت برای مدیریت ترافیک

اما اخیرا احداث موقت مسیر دوربرگردان در بین پایه‌های اول و دوم ضلع‌غربی روگذر شهید صادق فلاحی در دستور کار شهرداری قرار گرفته است. این دوربرگردان موقت، برای سهولت و کاهش بار ترافیکی تقاطع تا اتمام کامل پروژه احداث می شود.

اکبر پورخردمند شهردار منطقه ۳ تبریز نیز در بازدید اخیر خود از این پروژه اظهار کرد: عملیات عمرانی احداث روگذر شهید صادق فلاحی در تقاطع آزادی – ارتش، بعد از خلع ید از پیمانکار قبلی، با مدیریت جدید و مطابق زمان‌بندی‌های تعیین شده اجرا شده و ۲۸ شهریور به بهره‌برداری خواهد رسید.

او افزود: پل عابر پیاده موجود بر سر مسیر احداث راست‌گرد (رمپ) در ضلع جنوب غربی روگذر به زودی جابجا شده و همچنین با همکاری و هماهنگی سازمان عمران شهرداری تبریز، بخشی از ملک کارواش واقع در حاشیه خیابان در مسیر این رمپ، تملک و آزادسازی خواهد شد.

آخرین وضعیت پروژه

 تا به امروز پنج سازه از هشت سازه روگذر به اتمام رسیده و سه سازه دیگر در حال حاضر اجرا می‌شود.

دو کوله (دیواره نگهدارنده) در نقطه های پایانی شرق و غرب روگذر، دو پایه در ضلع غربی و یک پایه در ضلع شرقی روگذر به پایان رسیده است.

همچنین سه سازه باقی مانده روگذر، یعنی دو پایه در ضلع شرقی و یک پایه در ضلع غربی در حال حاضر با سرعت احداث می‌شود.

عملیات آرماتوربندی تنها پایه باقی مانده ضلع غربی در مراحل پایانی است و همچنین عملیات آرماتوربندی فونداسیون یکی از پایه های ضلع شرقی هم آغاز شده است.

عملیات قالب بندی پایه نزدیک کوله (دیواره نگهدارنده) ضلع شرقی نیز به اتمام رسیده و بتن ریزی آن انجام شده است.

حالا با روی کار آمدن مدیریت شهری جدید تبریز، پروژه های نیمه تمام از جمله روگذر شهید فلاحی حال و هوای دیگری پیدا کرده است. شهروندان می توانند هنگام تردد به وضوح شاهد حضور و فعالیت نیروها و ماشین آلات عمرانی بر سر پروژه باشند.

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نه + 20 =