کد خبر : 24383
تاریخ انتشار : شنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۸:۳۲

ایجاد امکانات تفریحی در سواحل دریاچه ارومیه/ سطح آب افزایش یافت

ایجاد امکانات تفریحی در سواحل دریاچه ارومیه/ سطح آب افزایش یافت

امکانات تفریحی

 فرماندار شهرستان اسکو از آغاز ایجاد و تقویت امکانات تفریحی، ورزشی و گردشگری در سواحل دریاچه ارومیه خبر داد.

به گزارش نگاه، بابک رضی منش در جلسه برنامه ریزی و هماهنگی ایجاد و ارتقای زیرساخت‌های گردشگری در محور جزیره اسلامی و ساماندهی‌سواحل دریاچه ارومیه بر ضرورت برنامه ریزی جهت بهره مندی از فرصت طلایی دریاچه ارومیه برای توسعه گردشگری و رونق اقتصادی منطقه تاکید کرد.
وی افزود: اقدامات دولت تدبیر و امید در راستای احیای دریاچه ارومیه و افزایش ۸۸ سانتی متری ارتفاع دریاچه و احیای نسبی آن نسبت به سال ۹۲، پر آب شدن دریاچه را فرصتی دوباره و بی نظیر برای رونق صنعت گردشگری استان آذربایجان شرقی، شهرستان اسکو و مردم منطقه جزیره اسلامی بوده که در این راستا ضروری است برنامه ریزی صحیح و اصولی جهت ایجاد امکانات تفریحی، گردشگری در راستای جذب و آسایش مسافران و گردشگران صورت گیرد.
فرماندار شهرستان اسکو در ادامه با اشاره به اینکه قریب به ۶۰ درصد از گسترده جزیره اسلامی سواحل مستعد ایجاد زیرساخت‌های گردشگری، تأسیسات تفریحی و ورزشی ساحلی است از آغاز ایجاد و تقویت امکانات تفریحی، ورزشی و گردشگری در این سواحل خبر داد.
رضی منش همچنین بر ضرورت استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در بارور کردن ظرفیت‌های گردشگری منطقه تاکید کرد و افزود: تدوین فرصت‌های سرمایه گذاری در جزیره اسلامی و سواحل زیبای دریاچه ارومیه به عنوان اولین گام در دستور کار شهرستان است و به مجرد تدوین این فرصت‌ها از سرمایه گذاران علاقمند به سرمایه گذاری در حوزه گردشگری دریاچه ارومیه حمایت ویژه خواهیم کرد.
وی گفت: دریاچه ارومیه به عنوان یکی از پارک‌های حفاظت شده بزرگ دنیا دارای ارزش‌های کم نظیر زیست محیطی، اقتصادی و اجتماعی بوده و این دریاچه به سبب انواع نمک‌ها و املاح معدنی و همچنین لجن‌هایی با خواص دارویی فوق العاده قابلیت تبدیل به یکی از مهم‌ترین قطب‌های گردشگری تندرستی کشور را دارد.
فرماندار شهرستان اسکو در پایان گفت: ارزش‌های بیولوژیکی و اکولوژیکی منطقه جزیره اسلامی، چشم اندازهای زیبا با تلفیقی از کوهستان‌های مرتفع و نوار سواحلی، طبیعت بکر و حیات وحش منحصر بفرد فرصتی برای جذب گردشگر در این منطقه بوده که قابلیت‌های کوه نوردی و صخره نوردی، اسکی روی آب، قایقرانی و دسترسی به سایر جزایر دریاچه، دوچرخه سواری، اسب سواری، شتر سواری نوار ساحلی زمینه مناسبی برای توسعه اکوتوریسم است.
انتهای پیام/

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

یازده − شش =