کد خبر : 28894
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۲۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۶

انقلابیون حضور جریان‌ساز در فضای مجازی داشته باشند

انقلابیون حضور جریان‌ساز در فضای مجازی داشته باشند

امام جمعه تبریز گفت: انقلابیون و دوستداران نظام اسلامی باید حضور جریان‌ساز و تاثیرگذار در فضای مجازی داشته باشند.

به گزارش نگاه، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی آل هاشم روز چهارشنبه در دوره آموزشی و توانمندسازی رکن ویژه افسران جنگ نرم، با تاکید بر اینکه مطالبه رهبری در مورد فضای مجازی را باید جدی گرفت، افزود: مسوولان باید استقلال و عدم وابستگی در فضای مجازی را اجرایی کنند، چون اخیرا” مشاهده شد که با اختلال در یکی از این شبکه ها،  کسب و کارهای مختلف دچار اخلال شد که بر همین اساس باید به عدم وابستگی در این حوزه دست یابیم.
وی بر حضور جریان ساز در فضای مجازی تاکید و اضافه کرد: در این رابطه ضمن اینکه باید جریان‌های خوب را حفظ کرد، تشکیل جبهه واحد ضدآمریکایی نیز باید تشکیل و تقویت شده و هیات های اندیشه ورز در فضای مجازی  راه اندازی و تبلیغ معارف اسلامی‌ در فضای مجازی انجام شود.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی گفت: جریان تحریم وقتی فرو می‌ریزد که جریان تحریف شکست بخورد،  یعنی اگر در جنگ روایت ها پیروز شویم در باقی جنگ‌ها هم پیروز می‌شویم.
آل هاشم با ابراز خرسندی از حضور خود در جمع فعالان فضای مجازی، یادآور شد: امروز فضای مجازی زبان نسل جوانان است که بسیاری از اطلاعات را از این فضا کسب می‌کنند که کنشکران شبکه‌های اجتماعی در حقیقت مدرسان سواد رسانه‌ای و تولیدگران محتوا هستند.
وی با بیان اینکه امروز فضای مجازی مثل قبل نیست و تنها با در دست داشتن گوشی نمی‌شود در این فضا فعالیت کرد بلکه در این فضا باید کارهای عملی انجام داد، گفت: برنامه ها و اقدامات در این فضا باید مبنای علمی‌ داشته باشد به طوری که در معنای آیه چهار سوره ابراهیم در قرآن کریم تاکید بر این است که برای فعالیت اثرگذار باید زبان قوم را بفهمیم و امروز زبان برای جوانان فضای مجازی است.
وی عناوین کلاس‌های دوره های اموزشی و توامندسازی افسران جنگ نرم را حاصل فکر و ایده های دقیق برشمرد و ادامه داد: این عناوین جزو مطالبات مقام معظم رهبری است و راه اندازی شبکه ملی اطلاعات مهمترین مطالبه ایشان از مسوولان است و آمادگی و آموزش‌ها با اقناع افکار عمومی‌ و پذیرش مردم از دیگر مطالبات این حوزه است.
آل‌هاشم راه اندازی شبکه ملی کسب و کار مجازی را باعث رونق بیشتر اقصتادی کشور ارزیابی و اظهار کرد: قوی شدن و اقتدار در فضای مجازی، سیاستی کلان و یکی از اولویت‌های نظام است که غفلت از آن موجب عقب افتادگی می‌شود.
وی افزود: باور و اجرای اقتصاد مقاومتی در فضای مجازی، نگرش به داده به عنوان یک دارایی ارزشمند، تحقیق و توسعه در فضای مجازی، تعیین شاخص، تسهیل کسب و کار دانش بنیان و صادرات خدمات و محصولات فضای مجازی بومی‌ باید در بحث فضای مجازی صورت بگیرد.
امام جمعه تبریز با تاکید بر اینکه در مقابل دشمن همه ابزارها را باید مهیا کرد، یادآور شد: دشمن از ابزار مجازی برای سلطه فرهنگی و تبلیغ استفاده می‌کند و ما هم باید از این ابزار استفاده کنیم و با نفاق در فضای مجازی مبارزه کنیم.
وی با بیان اینکه برای ایجاد امنیت فضای مجازی اقدامات عاجل لازم است، اضافه کرد: رصد و مقابله هوشمندانه با اقدامات دشمن در فضای مجازی بسیار ضروری است و همیشه نباید دفاع کرد و در پاره ای موارد باید به دشمن هجمه وارد کنید.
آل هاشم با اشاره به اینکه مخاطب‌های واقعی را در فضای مجازی ایجاد و افزایش باید داد، اظهار کرد: تولید و توزیع بازی‌های رایانه‌ای ایرانی را افزایش دهید و در این میان حضور بسیجیان در فضای مجازی نباید منفعلانه باشد، مثل ماجرای اربعین که دشمن درصدد بایکوت اربعین بود اما بر اثر حضور به هنگام با روایت اربعین با هشتگ های مختلف، انحصار تبلیغاتی دشمن  شکسته شد و این یعنی حرکت هوشمندانه و تشکیلاتی.
وی ادامه داد: فضای مجازی باید سالم باشد تا حب و بغض شخصی در آن به وجود نیاید و نباید با آبروی افراد بیگناه و آبروی اشخاص در مجازی بازی شود.
انتهای پیام/

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

10 − چهار =