کد خبر : 2080
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۷:۵۰

انتقادات فعالان بخش صنعت و تولید هدیه ای برای دولت است/ علم و فناوری منشاء قدرت در جهان امروز

انتقادات فعالان بخش صنعت و تولید هدیه ای برای دولت است/ علم و فناوری منشاء قدرت در جهان امروز

استاندار آذربایجان شرقی گفت: دولت انتقادات فعالان بخش صنعت و تولید را به مانند هدیه ای برای خود می پذیرد و از بیان انتقادات استقبال می کند. به گزارش نگاه، “اسماعیل جبارزاده” پیش از ظهر امروز در بیست و دومین همایش ملی توسعه صادرات غیر نفتی ایران در تبریز، گفت: دولت انتقادات فعالان بخش صنعت

استاندار آذربایجان شرقی گفت: دولت انتقادات فعالان بخش صنعت و تولید را به مانند هدیه ای برای خود می پذیرد و از بیان انتقادات استقبال می کند.

به گزارش نگاه، “اسماعیل جبارزاده” پیش از ظهر امروز در بیست و دومین همایش ملی توسعه صادرات غیر نفتی ایران در تبریز، گفت: دولت انتقادات فعالان بخش صنعت و تولید را به مانند هدیه ای برای خود می پذیرد و از بیان انتقادات استقبال می کند.

وی با بیان اینکه ما خودمان را عقل کل و عاری از اشتباه نمی دانیم، گفت: اگر عرصه اقتصاد را عرصه نبرد با دشمنان انقلاب اسلامی تصور کنیم، تولیدکنندگان و به ویژه صادرکنندگان، سرداران این عرصه هستند که با غیرت و همت خود تلاش می‌کنند تا سهمی از اقتصاد دنیا را از آن محصولات کشورمان کنند.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان این که دولت یازدهم گوش شنوا برای شنیدن انتقادها را دارد، افزود: دوست داریم که تولیدکنندگان و صنعتگران هرآن‌چه را برای اصلاح امور لازم است بگویند و در سه سال گذشته نیز بسیاری از این نقدها تبدیل به تصمیمات کارساز در عرصه اقتصادی شده است.

جبارزاده در ادامه برجام را فرصتی برای رفع موانع فعالان بخش تولید و صادرکنندگان دانست و گفت: امروز اگر موضوع برجام در دیدگاه برخی افراد به منزله رابطه با جنایتکاران غرب تصور می‌شود، اما برای تولیدکنندگان و صادرکنندگان به معنای فرصتی برای تولید و صادرات بیشتر است.

وی با بیان این که برجام یعنی رفع موانع تولید از پیش روی تولیدکنندگان، افزود: قبل از برجام، تولیدکننده ما برای واردات قطعات و دستگاه‌های مورد نیاز، ده‌ها شگرد به کار می‌بست، اما امروز شاهد استقبال کشورهای مختلف از همکاری با تولیدکنندگان ایرانی هستیم.

جبارزاده با بیان این که تولیدکنندگان زودتر و بیشتر از سایر اقشار اثرات برجام را لمس کرده‌اند، گفت: برجام زمینه را مهیا کرده است تا بتوانیم سهم ملت ایران را از تجارت جهانی به دست بیاوریم و با گذشت زمان ثمرات این سند مهم بیشتر قابل احساس خواهد بود.

وی با بیان این که در دنیای امروز این علم و فناوری است که منشا قدرت محسوب می شود، گفت: علم و فناوری است که موجب خلق ثروت می شود و کسب علم برای علم بی معنی است و دانشگاهیان کشور باید بکوشند با تولید فناوری کشور را به ثروت برسانند.

استاندار آذربایجان شرقی تاکید کرد: اقتصاد ما باید از دولتی بودن به سمت خصوصی شدن برود و این امکان‌پذیر نیست جز با روش‌های علمی و فناوری‌های پیشرفته و روز دنیا. امروز هیچ واحد تولیدی بدون واحد تحقیق و توسعه نمی‌تواند در عرصه صادرات موفق باشد و واحدهای تولیدی باید در کنار بازسازی خطوط تولید، محصولاتی متناسب با تقاضاهای بازارهای دنیا تولید کنند.

جبارزاده با تاکید بر ارایه راهکارهای توسعه بخش تولید از سوی بخش خصوصی، گفت: بخشودگی جرایم بانکی پیشنهاد خوبی است، اما باید توجه داشت که سیستم بانکی ما در اثر سیاست‌های غلط در سال‌های گذشته، وضعیت خوبی ندارد و کمتر بانکی داریم که از نظر اقتصادی و علمی، سرحال باشد.

وی با بیان این که در سه سال گذشته در استان ثابت کردیم که دولت رقیب بخش خصوصی و تولیدکنندگان نیست، گفت: در سال جاری در قالب کارگروه تسهیل، برای ۴۹۶ واحد تولیدی تسهیلات سرمایه در گردش پرداخت کرده‌ایم بدون آن که بدهی آنها را به‌روز کنیم و در اثر این اقدامات شاهد رونق این واحدها هستیم.

جبارزاده از افزایش ۱۲ درصدی صادرات استان در نه ماهه سال جاری خبر داد و گفت: در نه ماه اول سال ۹۵ بالغ بر ۹۲۸ هزار تن انواع محصولات از گمرکات استان صادر شده است.

وی، سرمایه‌گذاری بنگاه‌های تولیدی در بخش آی‌تی و آی‌سی‌تی را نیز ضروری دانست و گفت: در سال ۲۰۱۶، هفت برند از ده برند برتر دنیا، برندهای حوزه آی‌سی‌تی هستند که نشان می‌دهد بدون سرمایه‌گذاری در این بخش، تولید معنا ندارد.

استاندار آذربایجان شرقی در پایان با اشاره به برگزاری یازدهمین نشست تجاری کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و جمهوری آذربایجان در باکو، توافق‌های انجام شده در این نشست را سازنده ارزیابی کرد و گفت: توافق برای کشت فراسرزمینی، کاهش تعرفه صادرات و واردات متقابل برای ۶۰ قلم کالا، حذف تعرفه ورودی ۱۰ هزار تریلی و تسهیل در مبادلات بانکی از جمله توافق‌های صورت گرفته در این نشست بود.

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

3 × یک =