کد خبر : 23186
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۷ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۹

امکان بازدید مجازی از جاذبه‌های گردشگری آذربایجان‌شرقی

امکان بازدید مجازی از جاذبه‌های گردشگری آذربایجان‌شرقی

جاذبه‌های گردشگری

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌شرقی گفت: در ایام نوروز ۹۹، امکان بازدید مجازی بیش از ۵۰۰ جاذبه گردشگری استان برای هموطنان فراهم شد.

به گزارش نگاه، احمد حمزه زاده، دیروز در گفت و گو با خبرنگاران افزود: آذربایجان شرقی دارای بیش از چهار هزار جاذبه گردشگری، حدود دو هزار اثر ثبت ملی و دو اثر ثبت شده جهانی است و با توجه به شرایط پیش آمده در اثر شیوع ویروس کرونا، این اداره کل در راستای معرفی گسترده جاذبه های غنی گردشگری استان در ایام نوروز اقدام به معرفی این آثار به صورت تورهای مجازی، ویدئو کلیپ و عکس و مشارکت در پویش تبلیغات گردشگری در فضای مجازی کرده است.

وی توسعه گردشگری مجازی استان را از مهم ترین برنامه های اداره کل میراث فرهنگی آذربایجان شرقی در سال جاری، اعلام کرد و اظهار داشت: شرایط فعلی کشور و استان پیامی قابل تامل برای ما در راستای لزوم تقویت گردشگری مجازی و بهره‌مندی از ظرفیت های آن داشت بنابراین در این راستا اداره کل میراث فرهنگی استان در سال جاری بر تقویت ظرفیت های مجازی و توسعه دیجیتال مارکتینگ در این حوزه متمرکز خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌شرقی گفت: معرفی مناطق نمونه و روستاهای هدف گردشگری، بهره‌مندی از ظرفیت اکوتوریسم استان در منطقه ارسباران‌ و تهیه مشترک برنامه های معرفی جاذبه های گردشگری استان با صدا و سیمای استان و رسانه ملی را از دیگر برنامه های این اداره کل در سال جاری اعلام کرد.

حمزه‌زاده، ادامه داد: در زمان کنونی توسعه صنعت گردشگری بدون آموزش و بهره‌مندی از دانش روز ناممکن است بنابراین این اداره کل با هدف ارتقا سطح دانش فعالان این حوزه و همچنین دانش عمومی جامعه در خصوص این صنعت پویا، دوره های آموزشی جامعی را در سال ۹۹ برای فعالان این عرصه برگزار می کند.

وی با اشاره به اینکه به علت شیوع ویروس کرونا این استان در ایام نوروز امسال برخلاف ادوار گذشته میزبان گردشگران و هموطنان نبود، یادآوری کرد: آذربایجان شرقی به عنوان یکی از مهم ترین مقاصد گردشگری کشور همواره پذیرای گردشگران داخلی و خارجی بیشماری است که برای بازدید از گوشه ای از تاریخ و فرهنگ بی بدیل ایران در آذربایجان سفر می کنند.

حمزه زاده، با بیان اینکه امسال با توجه به شرایط حاکم بر کشور، ستاد اجرایی خدمات سفر استان با رویکردی متفاوت به نظارت بر عملکرد واحدهای گردشگری و اماکن تاریخی استان در راستای مقابله با ویروس کرونا پرداخت، افزود: تیم های نظارتی ستاد خدمات سفر استان از ۲۵ اسفند ۹۸ بازدیدهای نظارتی خود را آغاز کرده و با وجود تداوم تعطیلی واحدهای گردشگری، اماکن تاریخی و موزه‌ها و بر فعالیت حداقلی برخی مراکز اقامتی تحت پوشش میراث فرهنگی، نظارت مستمر داشتند.

آذربایجان شرقی با داشتن نزدیک به دو هزار اثر ثبت  شده در فهرست آثار ملی و  دو اثر در فهرست یونسکو از جمله مقاصد مهم گردشگری در کشورمان محسوب می شود.

امتیازدهی post

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

ده − 7 =