کد خبر : 23684
تاریخ انتشار : شنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۱

افشاگری مالک تراکتور درباره پشت پرده پرونده‌های حقوقی و تبانی صورت گرفته در این باشگاه

افشاگری مالک تراکتور درباره پشت پرده پرونده‌های حقوقی و تبانی صورت گرفته در این باشگاه

زنوزی

 مالک باشگاه تراكتور، در خصوص احكام صادر شده از سوی فیفا علیه این باشگاه، مطالبی را عنوان کرد.

به گزارش نگاه؛  “محمدرضا زنوزی مطلق” ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان و با عرض تسلیت به خانواده محترم و مردم آذربایجان و ایران عزیز و به خصوص هواداران باشگاه تراکتور به مناسبت شهادت پرافتخار شهید امیر سلیمانی که در مرز آذربایجان غربی به درجه رفیع شهادت نایل گشته‌اند، این شهید را یکی از هواداران میلیونی تراکتور خواند.
مالک باشگاه تراکتور در پاسخ به این سوال كه چه اتفاقاتی در قضیه شكایت استوكس و اروین پیش آمده، گفت: در پرونده‌هایی كه تمام مستندات به نفع باشگاه بود و بازیكنان تمام دستمزد خود را طبق قرارداد دریافت كرده بودند و مستندات آن نیز موجود است، استوكس و اروین بدون اجازه باشگاه به تمرینات ملحق نشده بودند و به طور یك طرفه و بدون دلیل موجه، قرارداد خود را فسخ کرده بودند.
وی افزود: در جلسه حضوری در استانبول، وكیل (لودویچ دلشات) تمام مستندات را با جزییات بررسی كرد و اطمینان داد كه با توجه به تجربه ١٠ ساله خود در اركان قضایی فیفا، این پرونده‌ها به نفع باشگاه تراكتور خاتمه می‌یابد، اما در حالی كه منتظر محكومیت این دو بازیكن بودیم، با حكم عجیب فیفا علیه باشگاه مواجه شدیم و پس از بررسی لایحه دفاعی ایشان توسط سه وكیل ورزشی داخلی و دو وكیل كاركشته‌ی خارجی، متوجه شدیم ایشان لایحه را به طور ناقص ارائه داده است.
زنوزی خاطرنشان کرد: چگونه ممكن است وكیلی كه ١٠ سال در بالاترین اركان قضایی فیفا حضور داشته است، ابتدایی‌ترین كار در لایحه‌نویسی، یعنی استناد و استفاده از مستندات كتبی را لحاظ نكند؟ این موضوع را با استفاده از بهترین وكلای خارجی در حال اثبات هستم و عواقب سنگینی در انتظار این وكیل است.
مالک باشگاه تراكتور بیان کرد: بنده شناختی از این وكیل نداشتم و معرفی ایشان توسط آقای علی خطیر انجام شد كه خود آقای خطیر هم توسط نصیرزاده، مدیر عامل سابق ماشین‌سازی انجام پذیرفت. آقای خطیر دوستی دیرینه‌ای با ایشان دارد و حتی در جلسه‌ای كه در كشور قطر برای بازگرداندن استراماچونی، مربی استقلال صورت گرفته بود، ایشان آقای لودویچ را وكیل اقای استراماچونی معرفی كرده بود كه چنین موضوعی اصلاً صحت نداشت.
زنوزی گفت: برای من جای تعجب دارد كه چگونه نصیرزاده و خطیر توانستند مسئولان فدراسیون را قانع كنند تا وكیلی كه در خوشبینانه‌ترین حالت بدون تبانی، چهار پرونده‌ای را كه برنده قطعی بودیم در فیفا باخته است، به عنوان وكیل فدراسیون در پرونده ویلموتس انتخاب كنند.
وی افزود: آقای نصیرزاده از مقصران اصلی این اتفاقات و همچنین پرونده‌های بوجود آمده برای باشگاه ماشین‌سازی است. ما به نصیرزاده اعتماد كردیم كه با توجه به سابقه حقوقی كه در فوتبال ایران داشت، كار تنظیم و تایید قراردادهای بازیكنان خارجی ما را نیز انجام بدهد كه متاسفانه پس از بررسی متوجه شدیم بسیاری از بندهایی كه ایشان در این قراردادها لحاظ كرده بود، از نظر فیفا غیرقابل استناد می‌باشد. همچنین پرونده‌هایی در باشگاه ماشین‌سازی در فیفا داریم كه با سهل‌انگاری ایشان به نفع بازیكن‌ها رای گرفته شده است؛ برای نمونه، بازیكن اسكاتلندی فصل پیش ما با استفاده از ضبط صدای ایشان برنده پرونده شكایت در فیفا شده است و این در صورتی است كه نصیرزاده اعلام كرده بود توافق و فسخ با این بازیكن صورت گرفته است.
مالك باشگاه تراكتور در پایان درباره علی خطیر افزود : آقای خطیر! اگر اتفاقاتی كه در زمان مذاكره با مربی ایتالیایی در فصل گذشته رخ داد و باعث شد قیمت این مربی، در یك ساعت دو برابر بشود را بازگو كنم، دیگر آبرویی برای شما در این فوتبال نمی‌ماند.
زنوزی اظهار کرد: موضوع تعجب برانگیز این بود كه  نصیرزاده بدون اطلاع هیئت مدیره، وكالت پرونده جدید باشگاه ماشین‌سازی در فیفا را نیز به آقای لودویچ داده بود كه در آن پرونده نیز با وجود داشتن مستندات تفاهم‌نامه با بازیكن، كه خود نصیرزاده آن تفاهم را كرده بود ؛ بازهم رأی به ضرر باشگاه اعلام شد.
وی ادامه داد: بنده هیچ شناختی از آقای خطیر و یکی از همکاران سوئیسی وی نداشتم و آقای نصیرزاده با معرفی این آقایان باعث به وجود آمدن این اتفاقات شد و این موارد، پاره‌ای از دلایل بركناری آقای نصیرزاده از مدیرعاملی باشگاه ماشین‌سازی بود.
وی تأکید کرد: به نظر بنده، تمام باشگاه‌ها مخصوصاً باشگاه استقلال باید پشت پرده مسائل را بررسی کنند، مخصوصاً در مورد خرید بازیکن و شکایت‌هایی که از طرف فیفا علیه باشگاه‌ها انجام می‌شود؛ چون من حس می‌کنم این پرونده‌ها، یکسری تبانی‌ها و پشت پرده‌هایی دارند که خوشبختانه من متوجه آن شدم. البته دیر فهمیدم، ولی به قول معروف، جلوی ضرر را هر زمان بگیری سود است.
زنوزی افزود: باید دلایل این‌که چرا آراء تمام پرونده‌های فیفا، به ضرر باشگاه‌های ایرانی و یا کل فوتبال ایران صادر می‌شود را با رجوع به پرونده‌های قبلی باشگاه‌ها و جستجوی نقش افراد داخلی در آن‌ها، به صورت کامل بررسی و کارشناسی حقوقی و حتی کاراگاهی بشوند. ضمنا مطالب فوق در رسانه‌ها، سایت‌ها و نشریات معتبر اروپایی هم به صورت گسترده کار خواهد شد که تمامی  فوتبالی‌های دنیا در جریان آن قرار بگیرند.
وی در پایان بیان کرد: این موارد پاره‌ای از دلایل بركناری آقای نصیرزاده از مدیر عاملی باشگاه ماشین‌سازی بود. البته اگر لازم دانستم، باز هم در مورد موارد فوق روشنگری خواهم کرد تا برخی مسائل که گریبان‌گیر این فوتبال شده، بلکه اصلاح شود و افراد فوق، خود را جمع و جور کنند.

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دو × چهار =