کد خبر : 1225
تاریخ انتشار : شنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ۳:۴۸

افزایش ۲۳سانتی‌متری ارتفاع آب دریاچه ارومیه

افزایش ۲۳سانتی‌متری ارتفاع آب دریاچه ارومیه

معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌ شرقی گفت: با وجود محدودیت‌ها و مشکلات موجود و کاهش ۴۰ درصدی بارندگی با همکاری و همدلی دستگاه‌ها ارتفاع دریاچه ارومیه ۲۳ سانتی‌متر افزایش ارتفاع نشان می‌دهد. به گزارش نگاه  نقل از انلاین ، محمدصادق پورمهدی در جلسه شورای حفاظت از منابع آب استان با بیان اینکه برنامه‌های احیا به جد پیگیری می‌شود

معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌ شرقی گفت: با وجود محدودیت‌ها و مشکلات موجود و کاهش ۴۰ درصدی بارندگی با همکاری و همدلی دستگاه‌ها ارتفاع دریاچه ارومیه ۲۳ سانتی‌متر افزایش ارتفاع نشان می‌دهد.

افزایش ۲۳سانتی‌متری ارتفاع آب دریاچه ارومیه

به گزارش نگاه  نقل از انلاین ، محمدصادق پورمهدی در جلسه شورای حفاظت از منابع آب استان با بیان اینکه برنامه‌های احیا به جد پیگیری می‌شود تا بحث تثبیت به احیای دریاچه بیانجامد، افزود: از سال ۹۰ همواره سطح آب‌های زیرزمینی در حال کاهش بوده اما در سال‌جاری شاهد بودیم سطح آب‌های زیرزمینی در دشت مرند ۵ میلیون متر مکعب و در دشت شبستر ۱۷ میلیون متر مکعب افزایش یافته است.
وی بر لزوم همکاری تنگاتنگ مردم با مسئولان برای احیای دریاچه ارومیه تاکید و اضافه کرد: هنوز در قدم اول احیا قرار داریم و برنامه‌های تدوین شده را باید جدی‌تر از قبل پیگیری و اجرا کنیم تا سال بعد روند مثبت امور تداوم یابد؛ رسانه‌ها هم مثل گذشته در بحث فرهنگ‌سازی صرفه‌جویی و استفاده بهینه از منابع آبی یاور و پشتیبان ما باشند.
معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی در عین حال خاطرنشان کرد: حتما از سیستم‌های نوین آبیاری در بخش‌های مختلف باید استفاده شود که در این زمینه کارهای خوبی در این ارتباط انجام گرفته است.
پورمهدی با بیان اینکه ما باید در شهرها تصفیه‌خانه‌ها را تکمیل کنیم تا پساب‌ها را به چرخه مصرف بازگردانیم که در این ارتباط جلب مشارکت مردم و دهیاری‌ها ضروری است، افزود: پایدارترین آبی که می‌توانیم برای مصرف استفاده کنیم پساب تصفیه شده است که این مسئله باید در اولویت کاری مدیریت‌های حوزه آبی و شهرداری‌ها قرار گیرد.
وی اذعان داشت: ما در شهرداری‌ها چمن کاری را ممنوع کرده‌ایم و نسبت به سال قبل حدود ۳۰ درصد چمن کاری‌ها کاهش یافته است و جا دارد محدودیت‌های قانونی برای چمن‌کاری را هم باید بیشتر کنیم و به سمت درختکاری که تاثیر بیشتری هم در تصفیه هوا دارد روی آوریم.
معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه در پروانه‌های بهره‌برداری الزام نصب کنتور هوشمند باید لحاظ شود، افزود: در بحث اعتبارات مشکلاتی وجود دارد ولی تا آنجا که بتوانیم برای تخصیص اعتبارات لازم تلاش می‌کنیم ولی در هر صورت کمبود اعتبارات نباید موجب کندی اجرای پروژه‌ها شود.

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

پانزده − یازده =