کد خبر : 33682
تاریخ انتشار : دوشنبه ۷ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۷

از همراهی مردم صبورمان تشکر می‌کنم /بیگانگان برای ما مشکلی حل نمی‌کنند

از همراهی مردم صبورمان تشکر می‌کنم /بیگانگان برای ما مشکلی حل نمی‌کنند

رئیس جمهوری با اشاره به تجربه یک سال اخیر خود از ارتباط مستقم با مردم و حضور در جمع آنها تاکید کرد:کسانی که ملامت می‌کردند ثمر این حضور در بین مردم چیست و نگران آن بودند، تجربه میان مردم بودن و لذت آن را نچشیده‌اند.

به گزارش نگاه، سیدابراهیم رئیسی در ابتدای نشست خبری خود با نمایندگان رسانه‌های داخلی و خارجی با بیان اینکه خدا را شاکرم که یک سال به عنوان مسئول، خدمتگزار مردم بودیم، اظهار کرد: من از مردم صبورمان که دولت را کمک کردند و با ما همراه شدند و از همه دستگاه‌ها و به ویژه اصحاب رسانه که در این زمینه فعال بودند تشکر می‌کنم.
وی افزود: حتی از کسانی که انتقاد داشتند و از در اصلاح و دلسوزی نکاتی را به دولتمردان گوشزد کردند هم تشکر می‌کنم.
رییسی یادآور شد: تغییر رویکردهایی را در این مدت داشتیم و در یک سال گذشته مواردی را در این زمینه داشتیم که اولین مورد آن ایجاد دولتی مردم و توجه به مردم و خواست آنان و حضور در میان مردم بود.

در میان مردم بودن برای ما یک اصل است
رییس جمهوری ادامه داد: حضور در میان مردم کشور در شهرها و روستاها در راستای همین دیدگاه بوده است. حضور در مجامع کارگری، حوزه‌ها و دانشگاه‌ها در همین راستا بوده است. کسانی که ملامت می‌کردند ثمر این حضور در بین مردم چیست و نگران آن بودند، تجربه میان مردم بودن و لذت آن را نچشیده‌اند.
رئیس دولت سیزدهم تاکید کرد: در میان مردم بودن برای ما یک اصل و رویکرد به حساب می‌آید. اینکه ما باید از نزدیک مردم را ببینیم و مسئله و مشکل آنان را بیابیم و برای حل مسئله و مشکل  تلاش کنیم.
وی با تاکید بر اینکه رویکرد ما عدالت‌محور است، اظهار کرد: بودجه ما براساس عدالت تنظیم شد و به آمایش سرزمینی هم توجه داشت. در جذب نیروی انسانی، پرداخت‌ها و به کارگیری افراد تاکید شده که باید پیوست عدالت داشته باشد. مسئله عدالت باید به تمامی اقدامات گرایش داشته باشد و با گوشزد کردن موارد مشخص به سمت رعایت عدالت برویم.

ساختارهای فسادزا در دولت باید اصلاح شود
رییسی تصریح کرد: ستیز با فساد سومین رویکرد ماست، باید با کسانی که با رشوه و سایر موارد نظام اداری ما را با فساد همراه می‌کنند، مقابله شود. حتی در مواردی که نه فساد، بلکه تخلف صورت گرفته است هم به دنبال نظارت و کنترل و مقابله بودیم و البته وظیفه ضدیت با فساد در هر سازمانی اول از همه خود همان سازمان و دولتمردان باید باشند و در این مورد آنچه که وجود داشته با آن برخورد شده است.
وی افزود: ساختارهای فسادزا در دولت باید اصلاح شود تا جلوی تولید پرونده‌های متعدد را بگیریم، ‌ البته آنچه شکل بگیرد به آن رسیدگی می‌شود. ما باید ساختارها را اصلاح کنیم که اساساً چنین اتفاقاتی نیفتند.

تاکید داریم که دولت گرفتار حاشیه نشود
رییس جمهوری ادامه داد: مسئله همگرایی و هم‌افزایی میان نهادهای مختلف هم در دولت مورد توجه است. همچنین ما تاکید داریم که دولت گرفتار حاشیه نشود. در برخی دولت‌های قبلی شاهد این امر بوده‌ایم، اما از ما تاکیدات همواره در دولت این بوده که حاشیه‌ها ما را از متن، که خدمتگزاری به مردم است دور نکند.

مثل برخی دولت‌ها منتظر تغییر نگاه بیگانگان نباشیم
وی با بیان اینکه حرکت جهادی برای پیشبرد امور کشور هم از تاکیدات دولت است، اظهار کرد: برخلاف وجود موانع ما باید آن موانع را رفع کنیم و بدانیم که به تعبیر رهبری انقلاب، هیچ مشکلی در کشور نیست که حل‌شدنی نباشد. پس ما با روحیه جهادی به دنبال حل مشکلات باشیم.
رییسی تصریح کرد: نگاه به درون نه بیرون برای حل مشکلات مدنظر بوده است تا بدانیم بیگانگان برای ما مشکلی حل نمی‌کنند و برای هیچکس هم حل نکرده‌اند. ما باید به درون و ظرفیت‌های داخلی و اتکا به نیروهای کشور را توجه داشته باشیم و مثل برخی دولت‌ها منتظر تغییر نگاه بیگانگان نباشیم.
رییس دولت سیزدهم با بیان اینکه دولت معتقد است که باید از همه ظرفیت‌ها در کشور استفاده شود، یادآور شد: ما گفته‌ایم هرکس بنای کار و تلاش دارد به حساب بیاید، اما آنکس که روحیه کار و تحول ندارد جای خود را به افرادی بدهد که این روحیه را دارند.

اگر در گذشته تصمیم‌گیری‌هابه جا بود امروز شاهد برخی مشکلات نبودیم
وی با بیان اینکه در دولت همواره تاکید شده که معطل نکردن وضعیت و شرایط کشور را داشته باشیم و مسئولان مسئولیت‌پذیر باشند، اظهار کرد:  اگر امور با روحیه مسئولیت پذیری همراه نباشد و تصمیمات متقن اتخاذ نشود کارها پیش نمی‌رود. اگر معلوم شود تصمیمی درست و متقن است، اما ملاحظاتی پیش آید که با عدالت نسازد و در عین حال جلوی اتخاذ تصمیم‌ها در زمان خود را بگیرد، نتیجه این می‌شود که الان در برخی موارد می‌بینیم. اگر در گذشته آن تصمیم‌گیری‌های به جا رخ می‌داد و در زمان خود به آن امور رسیدگی می‌شد امروز شاهد برخی از این مشکلات نبودیم.
رئیسی یادآور شد: وقتی دولت کار خود را آغاز کرد، برخی چه از دولت پیشین و چه از سایرین از در دلسوزی به ما می‌گفتند که می‌خواهی با شرایط کشورچه کنی؟ به ما واکسن نمی‌دهند و شرایط کرونا را هم می‌بینی. می‌گفتند با کسری بودجه می‌خواهی چه کنی؟
نخستین نشست خبری رئیس دولت سیزدهم روز ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ پس از اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری در مجتمع شهید بهشتی قوه قضائیه برگزار شد. در این نشست رئیس‌جمهوری منتخب به ۱۶ پرسش نمایندگان رسانه‌های داخلی و خارجی پاسخ داد.
انتهای پیام/

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

پانزده − 11 =