کد خبر : 37521
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۵

۳ هزار کیلومتر راه روستایی آذربایجان‌شرقی دچار مشکل است

۳ هزار کیلومتر راه روستایی آذربایجان‌شرقی دچار مشکل است
مدیرکل راهداری استان آذربایجان‌شرقی گفت: در شرایط کنونی حدود ۳ هزار کیلومتر راه روستایی دچار مشکل است.

به گزارش نگاه، اروجعلی علیزاده، مدیرکل راهداری استان آذربایجان‌شرقی امروز در نشست مشترک شورای اداری، مجمع نمایندگان و فعالان اقتصادی استان آذربایجان‌شرقی که با حضور محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی برگزار شد با اشاره به کریدور شمال‌غرب استان و مرز‌های استانی، اظهار کرد: در شرایط کنونی حدود ۳ هزار کیلومتر راه روستایی دچار مشکل است، در بخش اعتبارات تملک دارایی با توجه به هزینه ساخت راه در استان آذربایجان‌شرقی به دلیل کوهستانی بودن آن باید اعتباراتی متفاوت با استان‌های کویری داده شود.

مجوز برای نیروگاه خورشیدی ۱۰۰۰ مگاواتی داده نمی‌شود!

  یونس ژائله، رئیس اتاق بازرگانی تبریز از فعالان اقتصادی استان با بیان اینکه تعامل استان آذربایجان‌شرقی با بخش خصوصی مناسب است، گفت: امیدوارم مجلس در این مسیر یعنی اجرای درست اصل ۴۴ قانون اساسی ما را یاری دهد، از طرف دیگر تأمین نقدینگی برای صنعت و جلوگیری از خروج منابع استان‌ و صرف آن در مرکز کشور نیز موضوع دیگری است که باید به آن توجه شود.

وی ادامه داد: بخش خصوصی می‌تواند امنیت غذایی کشور را حل کند اما نیازمند حمایت است، از طرف دیگر واردات کامیون و رونق ناوگان جدید ضروری است اما مافیای خودرو اجازه این مسأله را نمی‌دهد همچنین ما توانایی ایجاد ۱۰۰۰ مگاوات نیروگاه خورشیدی را در استان داریم اما مجوزهای لازم در این زمینه داده نشده است.

در ادامه نشست، شریف‌زاده از فعالان اقتصادی استان آذربایجان‌شرقی متذکر شد: نمی‌شود انتظار داشت همه کارها را دولت انجام دهد باید این فرصت را به اقتصاد و بخش خصوصی داد تا خود را اثبات کند.

همچنین محبوبیان یکی دیگر از فعالان اقتصادی تأکید کرد که در شرایط کنونی ما برای تأمین تجهیزات و امکانات کارخانه‌ها دچار مشکل هستیم.

انتهای پیام/

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

یک × سه =