کد خبر : 23244
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۰ فروردین ۱۳۹۹ - ۹:۰۰

ادامه فعالیت راه آهن آذربایجان با تمهیدات خاص کرونایی

ادامه فعالیت راه آهن آذربایجان با تمهیدات خاص کرونایی

قطار

 مدیرکل راه آهن آذربایجان شرقی گفت: واردات ریلی از جمله  مواد خوراکی که از ترکیه وارد شده و یا از ایران صادر می‌شود، با دستگاه اتوماتیک ضدعفونی مستقر در راه ‌آهن ضدعفونی می ‌شود و برای کالاهای قرنطینه ‌ای  تلاش می ‌کنیم از انتقال ویروس با بار جلوگیری کنیم.

به گزارش نگاه، “شاپور ارصلانی” امروز در نشست خبری هفتگی ستاد استانی مقابله با کرونا آذربایجان شرقی که در استانداری برگزار شد، اظهار کرد: از ۲۵ اسفند ۹۸ تا ۱۵ فروردین امسال، ۱۹۳ رام قطار در آذربایجان شرقی در سال ۹۸ ورودی و خروجی داشتیم و ۲۹۹ رام برای سال جدید پیشبینی کرده بودیم که با توجه به تعطیلی مسافرت‌ های نوروزی، ما حدود ۱۰ درصد عملکرد داشتیم.
وی با بیان اینکه تاکنون در ایام نوروز ۶۱ رام قطار فعالیت داشته است، افزود: قطارهای مسافری به صورت مرتب ضدعفونی می ‌شوند و کنترل ‌های بهداشتی کادر و مسافرین انجام م ی‌شود.
مدیرکل راه آهن آذربایجان شرقی اذعان کرد: در این مدت کرونایی، ما مسافر ورودی و خروجی مشکوک به کرونا نداشتیم و در ایستگاه‌ های مرند، عجب شیر، آذرشهر و میانه  نیز غربالگری افراد مشکوک به صورت مرتب انجام می ‌شود.
ارصلانی با بیان اینکه طرح استرداد بلیط  قبلا با جرایم همراه بوده ولی استرداد بلیط ایام کرونایی بدون جریمه مسترد شد، افزود: حجم زیادی از استرداد بلیط‌ ها در اواخر اسفند توسط مردم صورت گرفت که ۶۰ درصد استردادها صورت گرفته و تامین نقدینگی مابقی استردادها در حال انجام است.
وی با تاکید بر اینکه حمل و نقل نباید تعطیل شود، تصریح کرد: با تمهیدات خاصی که در ایستگاه ‌ها صورت گرفته، فعالیت ‌های راه ‌آهن تداوم دارد.
وی با اشاره به اینکه در بخش بار هیچگونه کمبودی نداریم عنوان کرد و گفت: بارهای داخلی و صادراتی داریم که بارهای داخلی به صورت ۲۴ ساعته در حال حمل است و اخیرا هم اقلام اساسی مورد نیاز استان از جنوب به استان حمل شده نیاز غله استان تامین شده است و مشکلی در این زمینه نداریم.
مدیرکل راه آهن آذربایجان با بیان اینکه در بارهای صادراتی و وارداتی هم مرز ریلی مشترک ما جلفا است ولی بسته است، گفت: دو مرکز عمده بار راه آهن در سهلان و ارس داریم که از مرز رازی استفاده می کنند.
وی ادامه داد: مرز ریلی ترکیه از ۴ اسفند به مدت چند روز از طرف ترک بسته شد ولی از ۱۰ اسفند بازگشایی شد و صادرات و واردات ادامه دارد.
ارصلانی افزود: از۱ فروردین ۹۹ تا ۱۵ فروردین هم ۲۵۰ درصد افزایش بار ورودی و خروجی از این مرز داشتیم که روزانه به صورت متقابل تا ۱۵۰ واگن تبادل داریم که می‌تواند به ۲۰۰ واگن برسد.
وی در مورد ضدعفونی بارهای ریلی گفت: واردات ریلی از جمله  مواد خوراکی که از ترکیه وارد شده و یا از ایران صادر می‌شود، با دستگاه اتوماتیک ضدعفونی مستقر در راه ‌آهن ضدعفونی می ‌شود و برای کالاهای قرنطینه ‌ای  تلاش می ‌کنیم از انتقال ویروس با بار جلوگیری کنیم.
انتهای پیام/

امتیازدهی post

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

2 + 6 =