کد خبر : 1061
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۵ - ۸:۳۳

آخوندی زیر تیغ استیضاح

آخوندی زیر تیغ استیضاح

در حالی که برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی بعد از وقوع حادثه تصادف دو قطار در استان سمنان که به جانباختن جمعی از مسافران منجر شد، ساز استیضاح وزیر راه و شهرسازی را کوک کردند، بعضی دیگر نمایندگان این کار را راه عاقلانه‌ای برای برخورد با موضوع نمی‌دانند. به گزارش نگاه، پیش از این رییس

در حالی که برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی بعد از وقوع حادثه تصادف دو قطار در استان سمنان که به جانباختن جمعی از مسافران منجر شد، ساز استیضاح وزیر راه و شهرسازی را کوک کردند، بعضی دیگر نمایندگان این کار را راه عاقلانه‌ای برای برخورد با موضوع نمی‌دانند.

به گزارش نگاه، پیش از این رییس راه‌آهن سراسری ایران نیز در واکنش به این حادثه ضمن عذرخواهی از تریبون صداوسیما، از سمت خود استعفا کرده بود.
احمد علی‌رضابیگی نماینده تبریز طی سخنانی در صحن علنی مجلس شورای اسلامی خطاب به رییس‌جمهوری، گفت: با ۸۴ امضای نمایندگان وزیر راه و شهرسازی باید درباره حادثه قطار سمنان به مجلس توضیح دهد. نماینده مردم تبریز در مجلس افزود: این حادثه به واسطه بی‌کفایتی و سوء تدبیر اتفاق افتاد. عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس خطاب به رییس‌جمهوری گفت: شما برای لغو یک جلسه سخنرانی اظهار شرمساری کردید و برای درگذشت یک عالم دینی به حق اعلام عزای عمومی کردید اما برای جانباختن مظلومانه مردم آذربایجان صرفا به یافتن گروه حقیقت‌یاب اکتفا کردید.
گزارش رییس گروه حقیقت‌یاب شما انگشت اتهام را متوجه کسانی کرده است که با جانفشانی تلاش کردند ناکارآمدی و ناتوانی مدیریتی را جبران کنند.

وی خطاب به ترکان، هشدار داد: به شعور مردم توهین نکنید. چطور می‌توان پذیرفت با وجود سامانه‌های متعدد کنترلی هر چند ناکارآمد یک اپراتور موجب فاجعه‌ای به این بزرگی شود؟ چگونه انتظار دارید افکار عمومی با این گزارش قانع شود؟ ان‌شاءالله مجلس بر اساس فرمایش مقام معظم رهبری در مسئولیت خواستن از قوه مجریه قاطعانه اقدام خواهد کرد.
در همین راستا قاسم احمدی‌لاشکی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس دهم با اعلام این خبر که تاکنون بیش از ۷۰ امضا برای استیضاح وزیر راه جمع‌آوری شده است گفت: اینکه فقط بروز یک حادثه ملاک عمل برای استیضاح وزیر قرار بگیرد اقدام عاقلانه‌ای نیست. وی در بیان علل مخالفت خود افزود: بحث استیضاح وزیر راه گذشته از اینکه حق نمایندگان مجلس است اما باید به این نکته هم توجه کنیم که اگر فقط بروز یک حادثه ملاک عمل برای استیضاح وزیر قرار بگیرد اقدام عاقلانه‌ای نیست.
وی افزود: ما باید بر اساس کارنامه سه سال‌واندی به یک عضو کابینه رای آری یا نه بدهیم نه بر اساس یک اتفاق که هر چند تلخ هم بوده و ما به روح درگذشتگان این حادثه درود می‌فرستیم و برای بازماندگان آنها هم طلب صبر می‌کنیم اما ضروری است این واقعیت را بپذیریم که تنها یک اتفاق قضاوت منصفانه‌ای برای استیضاح وزیر نیست.
نماینده نوشهر و چالوس در مجلس شورای اسلامی یادآورشد: وزیر راه تلاش‌های خوبی در حوزه زمینی و هوایی داشت کمااینکه فرودگاه‌هایی که خالی از هواپیماهای به‌روز بودند ازجمله نواقصی بود که رفع کرد یا در رابطه با آزادراه تهران-شمال از نزدیک دیدم اتفاق بزرگی برای پروژه‌ای رقم خورده که رها شده بود.احمدی‌لاشکی تاکید کرد: با وجود اینکه حادثه سمنان باید تلنگری باشد برای ترمیم خطوط ریلی کشور که تغییرات اساسی در آن ایجاد شود اما بنده با استیضاح آقای وزیر مخالف هستم و معتقدم تنها باید با مسئولان متخلف بروز این حادثه که در انجام وظایفشان به‌درستی عمل نکرده‌اند، برخورد شود.
وی که فعالیت در دوره گذشته نهاد قانونگذاری کشور را نیز در کارنامه فعالیت‌های خود دارد با بیان اینکه استیضاح وزیر راه در ماه‌های پایانی این دوره از دولت این دستگاه را با مشکلات جدی مواجه خواهد کرد، تصریح کرد: تاکنون ۷۰ امضا برای استیضاح وزیر راه جمع‌آوری شده است که البته شنیدم از قرار تعدادی از نمایندگان امضای خود را پس گرفته‌اند.

امتیازدهی post

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سه × 1 =