کد خبر : 35996
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۷

سامانه بارشی از روز جمعه وارد آذربایجان‌شرقی می‌شود

سامانه بارشی از روز جمعه وارد آذربایجان‌شرقی می‌شود
رییس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه سامانه بارشی از روز جمعه وارد استان می‌شود، گفت: این سامانه تا یکشنبه جو استان را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

به گزارش نگاه به نقل از ایرنا؛ محمد امیدفر، روز چهارشنبه افزود: بررسی نقشه های هواشناسی و آخرین تصاویر ماهواره ای نشان می دهد نفوذ و فعالیت این سامانه موجب ابرناکی، وزش باد و بارش باران در استان می شود.

وی اظهار داشت: بر اساس پیش بینی های انجام شده، امروز تا پنجشنبه جوی پایدار در استان حاکم شده و عبور موج کم دامنه تراز میانی جو موجب افزایش ابر می شود.

امیدفر، ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته هشترود با دمای صفر درجه و کلیبر با ۱۵ درجه سانتی گراد بالای صفر به ترتیب سردترین و گرمترین شهرهای استان بودند و دمای تبریز در این مدت به پنج درجه سانتی گراد بالای صفر رسید.

آذربایجان شرقی منطقه ای سردسیر و کوهستانی است و از لحاظ تقسیم بندی های اقلیمی جزو مناطق نیمه خشک به حساب می آید.

آب و هوای این استان به طور کلی سرد و خشک است ولی به علت تنوع توپوگرافیکی از اقلیم های متفاوتی برخوردار است.

این استان همواره تحت تأثیر باد های سرد شمالی و سیبری و بادهای مرطوب دریای سیاه و مدیترانه و اقیانوس اطلس همچنین بادهای محلی متاثر از کوهستان های سبلان در شرق، سهند در غرب و جنوب غربی، رشته کوه های قره داغ در شمال، رشته کوه های تخت سلیمان و اربط در جنوب، ارتفاعات بزقوش در جنوب شرق و قوشاداغ در شمال شرق استان قرار دارد.

3.6/5 - (5 امتیاز)
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

4 × دو =