کد خبر : 29224
تاریخ انتشار : یکشنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۶

پروژه انتقال آب رودخانه زاب به دریاچه ارومیه پایان یافت

پروژه انتقال آب رودخانه زاب به دریاچه ارومیه پایان یافت

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی گفت: پروژه انتقال آب رودخانه زاب از سد کانی‌سیب به دریاچه ارومیه به طول ۳۶ کیلومتر که با پیگیری نمایندگان دوره قبلی و این دوره مجلس شورای اسلامی پایان یافت، نوید عزم جدی دولت کار و کرامت برای احیای دریاچه ارومیه به‌عنوان “نگین آذربایجان” است.

به گزارش نگاه،”سید محمدرضا میرتاج‌الدینی” در گفتگویی در پاسخ به آخرین وضعیت پروژه انتقال آب به دریاچه ارومیه، گفت: به لطف خداوند متعال و با تکیه بر توان مهندسین داخلی، بار دیگر شاهد اتمام عملیات یکی از بزرگترین و مهمترین پروژه‌های احیای دریاچه ارومیه در سال‌های اخیرهستیم.
وی ادامه داد: پروژه انتقال آب رودخانه زاب از سد کانی‌سیب به دریاچه ارومیه به طول ۳۶ کیلومتر که با پیگیری نمایندگان دوره قبلی و این دوره مجلس شورای اسلامی پایان یافت، نوید عزم جدی دولت کار و کرامت برای احیای دریاچه ارومیه به‌عنوان “نگین آذربایجان” است.
میرتاج‌الدینی تصریح کرد: متأسفانه در سال‌های اخیر به‌دلیل کاهش بارش‌ها و برخی تصمیمات نادرست در حوزه سیاست‌گذاری و مدیریت منابع آبی کشور، شاهد کاهش تراز آب حوزه آبریز دریاچه ارومیه بودیم که حل این مشکل نیازمند مطالعات دقیق علمی، سیاست‌گذاری صحیح و عزم جدی و جهادی برای اجرای آن است.
وی در پایان خاطر نشان کرد: امیدواریم به لطف خدا، همدلی و وحدت مسئولین و نمایندگان آذربایجان، اتخاذ تدابیر مناسب دولت سیزدهم در حوزه محیط زیست، تغییر جدی در ساختار و سیاست‌های ستاد احیای دریاچه و جذب اعتبارات کشوری به همراه اراده‌ی قوی و مدیریت جهادی و مدبّرانه، شاهد احیای دریاچه ارومیه و پیشرفت و آبادانی آذربایجان که به تعبیر رهبر معظم انقلاب «سرِ ایران است»، باشیم.
انتهای پیام/

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هفت + 17 =