کد خبر : 33647
تاریخ انتشار : یکشنبه ۶ شهریور ۱۴۰۱ - ۸:۰۵

احیای سازمان ورزش در انتظار ابلاغ وزارت کشور است/ شورا باید در کنار مطالبه گری پاسخگو باشد

احیای سازمان ورزش در انتظار ابلاغ وزارت کشور است/ شورا باید در کنار مطالبه گری پاسخگو باشد

در حوزه خدمات شهری و پسماند شرکت های استان دست آوردهایی دارند که میتواند خصوصا در بحث صرفه جویی آب شدیدا به ما کمک کند

مصاحبه کننده: وحید یوسفی

بنظرتان علت اینکه رتبه استان در امنیت سرمایه گذاری پایین است چه می‌تواند باشد؟

سرمایه گذاری یکی از بسترهای توسعه شهرها در دنیای مدرن است ولی متاسفانه در پنج سال اخیر تبریز و مجموعه شهرداری زیاد در جذب سرمایه گذارها موفق عمل نکرده است که گواه این حرف نیز پروژه های مشارکتی نیمه تمام در شهر است.اما در چند ماه اخیر اهتمام ویژه سرمایه پذیری در شخص استاندار و مجموعه دولت و همچنین در شهردار تبریز وجود دارد زیرا جذب سرمایه گذار دارای ریسک است و هر مدیری مهارت این کار را ندارد. از طرفی مجموعه شهرداری و شورای شهر تبریز اقدام به تکمیل اطلس سرمایه گذاری تبریز می‌کنند که می تواند در ارائه پلن های مختلف به جهت جذب حداکثری سرمایه گذاری همانند دیگر کلانشهر ها مثمر ثمر باشد

علی نوای باغبان در مورد ارزیابی عملکرد شورای شهر می گوید: شورا باید در کنار نظارت های خود پیشنهاد دهنده باشد نه اینکه تنها مطالبه گر باشد.
در مورد ارزیابی کارکرد شورا می توان گفت بزرگترین مسئولیت شورا ،انتخاب شهردار است که شورای ششم این کار را به نحو احسن انجام داد زیرا یعقوب هوشیار شهردار تبریز پای کار بوده و در فصل کار تبریز ، پروژه ها را طبق زمان بندی جلو می برد.

وی در مورد تحقق بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری تبریز می گوید ؛ در بودجه امسال برای خط یک مترو تبریز ۱۲۰۰ میلیارد مقرر شده است و تا به امروز نیز حدود ۴۰۰ میلیارد برای این پروژه پرداخت شده است و امید است تا پایان سال این خط بلکه تکمیل شود.
سیاست حاکم بر مدیریت شهری بیشتر از ایجاد پروژه جدید ، پایان پروژه های موجود است و برای سال ۱۴۰۲ نیز نباید بیش از اندازه به فکر پل سازی با هزینه های هنگفت بود زیرا برای توسعه متوزان بایستی به دیگر حوزه های شهری نیز رسیدگی شود.

علی نوای باغبان رئیس سابق کمیسیون برنامه بودجه شورای شهر تبریز در پاسخ به سوال خبرنگار ما مبنی بر ” بروز نبودن ماشین آلات و تجهیزات شهرداری که پاکبان های عزیز متاسفانه چند ماه یکبار جان شان را در خیابان از دست می دهند؟” می گوید : عمده خرید ماشین آلات در شهرداری تبریز مربوط به دوران تصدی علیرضا نوین برمیگرد و همچنین در بوجه امسال نیز برای خرید تجهیزات و ماشین آلات مورد نیاز مجموعه ۱۵۰ میلیارد بودجه در نظر گرفته شده است که می تواند راهشگای خیلی از مسائل موجود باشد.

باغبان در پاسخ به سوال “کم و کیف احیای سازمان ورزش و نظر مدیریت شهری در این باره ” می گوید : همان طور که می دانید شهرداری و شورا موافق احیای سازمان ورزش است زیرا ادغام این سازمان با سازمان فرهنگی اجتماعی نقطه تمرکز را از ورزش و بحث نشاط افزایی گرفته است.برای احیای سازمان مستقل ورزش منتظر ابلاغ وزارت کشور هستیم تا بتوانیم با محوریت قرار دادن ورزش های همگانی باعث افرایش نشاط و شادابی شهروندا بشویم البته باید توجه نکرد نباید مثل سال های سابق رویکرد سازمان ورزش به ورزشهای قهرمانی و تیم داری معطوف باشد.

باغبان در سوال خبرنگار نگاه آذربایجان در مورد عدم دلیل تعامل با شرکت های دانش بنیان در حوزه خدمات شهری گفت ، ما آماده دریافت ایده های شرکت ها و سازمان های مربوطه هستیم .

امسال سال دانش بنیان است و نخبگان استان ما همیشه افتخار آفرین بوده اند، در حوزه خدمات شهری و پسماند شرکت های استان دست آوردهایی دارند که میتواند خصوصا در بحث صرفه جویی آب شدیدا به ما کمک کند.

 

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

چهار + شش =