کد خبر : 36218
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۱

واکنش رئیس شورای شهرستان تبریز به اظهارات برگی:

سردرود طلبکار است، بدهکار نیست!

سردرود طلبکار است، بدهکار نیست!
مهدی پورقلی گفت: اظهارات آقای برگی در خصوص موضوع حریم و محدوده سردرود مبنای تاریخی،اقتصادی، سیاسی و منطقی ندارد.

به گزارش نگاه؛ مهدی پورقلی، رئیس شورای شهرستان تبریز، و عضو شورای شهر سردرود به صحبت های رسول برگی در صحن شورای اسلامی شهر تبریز واکنش نشان داد.

رئیس شورای شهرستان تبریز گفت: حریم و محدوده سردرود در تقسیمات کشوری (تقسیمات سیاسی و طرح هادی و …) مشخص شده است و از لحاظ تاریخی این اراضی متعلق به سردرود می‌باشند. ولی متاسفانه در طی سال‌های اخیر این اراضی کوچک شده‌اند و بزرگتر نشده‌اند و شهرداری منطقه ۷ تبریز بخش‌هایی از این اراضی را در اختیار خود گرفته است.

وی افزود: سردرود طلبکار است، بدهکار نیست. چراکه از لحاظ اقتصادی، در طی سال‌های اخیر این شهر از طرف شهرداری منطقه ۷ تبریز متضرر شده است و به رغم انتقال درآمد شهر سردرود، از کمربندی سردرود(جاده تبریز-آذرشهر) که ارزش اقتصادی آن به مراتب بیشتر از جاده خلجان است، هیچ گونه اقدامات عمرانی، آموزشی و بهداشتی در جهت رفاه حال شهروندان سردرودی از طرف شهرداری منطقه ۷ انجام نشده است.

وی ادامه داد: بنابراین اظهارات آقای برگی در خصوص موضوع حریم و محدوده سردرود مبنای تاریخی، سیاسی،اقتصادی و منطقی
ندارد. بلکه بر پایه احساسات است.

پورقلی، رئیس شورای شهرستان تبریز در ادامه اضافه کرد: در رای صادره از سوی هیات عمومی دیوان عدالت اداری در خصوص ابطال بند ۹ شورای عالی معماری و شهرسازی، دخالت تبریز در شهر ۳ هزار ساله سردرود قطع شده و تبریز نمیتواند در حریم محدوده قانونی سردرود دخالت نماید. بنابراین لازم است رئیس شورای شهر تبریز از اظهارات ناپخته در امور شهر سردرود خودداری کرده و در این شرایط فعلی کشور از ایجاد تنش‌های اجتماعی در منطقه پرهیز کند.

عضو شورای شهر سردرود در پایان عنوان کرد: مسئولین محترم بهتر است؛ به جای ورود به مسائل حریم سردرود، باسمنج یا … به تبریز خدمت کنند و به مسائل و مشکلات کلانشهر تبریز رسیدگی کنند و تبریز را به جایگاه تاریخی آن و شهرهای هم تراز خود برسانند.

انتهای پیام/

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

17 − 8 =