کد خبر : 36211
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۹

استاندار آذربایجان شرقی:

کم‌توجهی در حوزه فرهنگی باید جبران شود

کم‌توجهی در حوزه فرهنگی باید جبران شود
استاندار آذربایجان شرقی، با اشاره به اینکه خانواده‌ها نسبت به گذشته کم توجه هستند، گفت: کم توجهی در حوزه فرهنگی موجب به وجود آمدن بحران جدی و وادادگی در جامعه شده؛ هرچند دولت و حاکمیت در حوزه فرهنگی و ایجاد عدالت فرهنگی وظیفه دارد اما به مسایل خانواده و دستگاه تعلیم و تربیت نیز باید توجه جدی صورت گیرد.

به گزارش نگاه به نقل از ایسنا، عابدین خرّم، یکشنبه، ۱۳ آذرماه، در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان که در محل استانداری تشکیل شد، با بیان اینکه امروز درگیر یک جنگ ترکیبی هستیم، گفت: دشمن همه شرایط موجود در جامعه را اعم از فرهنگی، اجتماعی سیاسی و اقتصادی مورد کنکاش قرار داده و براساس آن نقشه راه ترسیم کرده و فضای مجازی را که به یک فضای حقیقی تبدیل شده، در جهت اهداف خود به خدمت گرفته است.

وی بیان کرد: دشمن امید و اعتقاد ما را مورد هدف قرار داده و در این راستا سه کانون خانواده، مراکز تعلیم و تربیت و محیط جامعه را برای نفوذ انتخاب کرده است که برای مقابله با این تهاجم ها کم کاری شده است.

خرّم با اشاره به این که جامعه نیازمند تنویر افکار عمومی و اطلاع رسانی در این زمینه است، افزود: گروه‌هایی متشکل از مربیان مجرب در محلات، مدارس و مراکز تعلیم و تربیت مستقر شده و سواد رسانه ای جامعه را تقویت کنند و اطلاع رسانی لازم را انجام دهند.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین با اشاره به اینکه یکی از عوامل اصلی نارضایتی مردم، عدم پاسخ‌گویی مناسب و بروکراسی اداری در دستگاه‌های اجرایی است، گفت: دستگاه هایی که در برخورد با ارباب رجوع پاسخگو هستند باید تشویق و مورد تقدیر قرار گیرند و با اداراتی که رفتار و نعامل مناسبی با مردم ندارند باید برخورد جدی داشته باشیم.

وی همچنین شورای فرهنگ عمومی را قرارگاه سیاست گذاری فرهنگی و کانون تحولات فرهنگی دانست و گفت: در این قرارگاه هر سیاست و هراقدامی که به صورت هدفمند طراحی و برای اجرا مصوب شود همه مسئولان ادارات باید در اجرای آن تلاش کنند.

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دو + سیزده =