کد خبر : 28003
تاریخ انتشار : شنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۹

سخنگوی طالبان: بیش از هر کسی به ترکیه احتیاج داریم!

سخنگوی طالبان: بیش از هر کسی به ترکیه احتیاج داریم!

سخنگوی طالبان اعلام کرد: ما روابط نزدیکی با ترکیه داشته‌ایم. ترکیه برای ما بازیگر بسیار مهمی است. ترکیه کشوری معتبر و قدرتمند در جهان است و ملت و دولتی است که برای امت اسلامی جایگاه ویژه‌ای دارد و پیوند ترکیه با افغانستان را نمی‌توان با هیچ کشور دیگری مقایسه کرد.

 روزنامه «ترکیه» که به عنوان یکی از روزنامه‌های وابسته به حزب حاکم عدالت توسعه شناخته می‌شود، با سهیل شاهین سخنگوی طالبان مصاحبه کرده و از میان سخنان عضو موسس طالبان، چنین تیتری را برای آن برگزیده است: «بیش از هر کسی، به ترکیه احتیاج داریم».

سهیل شاهین سخنگوی طالبان که در سال ۱۹۹۴ میلادی یکی از موسسین و بنیان‌گذاران این گروه بوده، در روز تسلیم کابل نیز با شبکه تلویزیونی آ خبر ترکیه مصاحبه کرده بود که مهم‌ترین شبکه تلویزیونی طرفداران آکپارتی است.

روزنامه ترکیه، از سخنگوی طالبان پرسید: به عنوان طالبان، شما به بسیاری از کشورها مانند روسیه، ایران و چین سفر کردید و مذاکراتی انجام دادید. با این حال، شما از ترکیه فاصله گرفتید. چه منطق یا استراتژی پشت این فاصله گرفتن شماست؟

سهیل شاهین چنین پاسخی داده است: برخلاف آن چه از طالبان تصور می‌شود، ما روابط نزدیکی با ترکیه داشته‌ایم. ترکیه برای ما بازیگر بسیار مهمی‌است. ترکیه کشوری معتبر و قدرتمند در جهان است و ملت و دولتی است که برای امت اسلامی‌جایگاه ویژه‌ای دارد. از سوی دیگر، پیوند ترکیه با افغانستان را نمی‌توان با هیچ کشور دیگری مقایسه کرد.

سخنگوی طالبان در ادامه در مورد ترکیه گفته است: من صراحتاً اعلام می‌کنم که ما به عنوان امارت اسلامی‌افغانستان، بیش از هر کشور دیگری به دوستی، حمایت و همکاری ترکیه نیاز داریم. افغانستان دارای ثروت‌ها و منابع غنی زیرزمینی است. ولی ما نیروی بهره‌برداری از این منابع را در اختیار نداریم. تمام زیرساخت‌های ما به دلیل اشغال و حاکمان غارتگر خراب شد. ما می‌خواهیم در زمینه‌های بهداشت، آموزش، اقتصاد، ساخت‌وساز و انرژی و استفاده از منابع بکر، با ترکیه همکاری کنیم. بزرگترین انتظار ما این است که برادران ترک ما بلافاصله پس از ایجاد توازن داخلی به طور کامل در این مسائل نقش فعال داشته باشند.

انتهای پیام/

امتیازدهی post

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

9 + 6 =