کد خبر : 37386
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۰

کارکنان شهرداری تبریز به زلزله‌زدگان خوی کمک‌رسانی کردند؛

معنای مهربانی، همدلی و نوعدوستی در مجموعه مدیریت شهری

معنای مهربانی، همدلی و نوعدوستی در مجموعه مدیریت شهری
به دنبال وقوع زمین لرزه دو روز قبل در شهرستان خوی، به دستور یعقوب هوشیار شهردار تبریز مناطق و سازمان های شهرداری اقدام به تهیه، جمع آوری و ارسال اقلام مورد نیاز به این شهرستان کردند.

به گزارش نگاه، معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار با بیان اینکه شهرداری و شهروندان تبریزی آماده کمک رسانی به مناطق زلزله زده خوی هستند، از ارسال مقادیری اقلام مورد نیاز جهت یاری رساندن به هموطنان زلزله زده خبر داد.

محبوب تیزپاز نیاری اظهار کرد: بر اساس دستور شهردار تبریز، مناطق و سازمان های تابعه شهرداری موظف به ایجاد ایستگاه جمع آوری کمک های مردمی هستند و از طرف خود مجموعه شهرداری نیز کمک هایی جهت ارسال به مناطق زلزله زده تدارک دیده شده است.

ارسال سری نخست اقلام مورد نیاز

بر اساس دستور شهردار تبریز، ۱۰ روز پیش اولین سری  اقلام از تبریز ارسال شده و شهرداری تبریز به صورت روزانه نیز در حال ارسال اقلام ضروی به خوی است و تا به امروز بیش از ۶ دستگاه نیسان و یک کامیون حاوی کفش برای یاری به هموطنان خوی ارسال شده است.

معاون شهردار تبریز با بیان اینکه سختی و مرارت‌های زلزله در فصل سرما خیلی بیشتر از دیگر مواقع است، افزود: متاسفانه آسیب جدی جانی و مالی به برخی از هم‌وطنان شهرستان خوی وارد شده که در این راستا با فرماندار خوی تماسی داشتم و اقلامی مانند پتو، بخاری برقی، آب معدنی را ضروری دانست و از همان دقایق  اول با همراهی شهرداران مناطق اقدام به جمع آوری اقلام مورد نیاز کردیم.

همراهی اصناف و بازاریان با شهرداری

وی با اشاره به اینکه در کنار کمک های ستاد بحران استانداری آذربایجان‌شرقی و اداره کل هلال احمر استان، شهرداری تبریز نیز همراه مردم خوی است، ابراز کرد: از تمامی مدیران شهرداری تبریز می خواهیم از هیچ کمکی برای مساعدت در جمع آوری اقلام ضروری دریغ نکند و جا دارد از اصناف و بازاریان تبریز به خاطر کمک های انسان‌دوستانه شان تشکر و قدردانی کنم.

معاون شهردار تبریز با بیان اینکه از فرماندهی تیم قرارگاه سازندگی شهید متوسلیان دعوت به عمل آمده و تا با حضور در شهرستان خوی نسبت به بسترسازی برای احداث خانه‌های مسکونی به زلزله زدگان اقدام شود، گفت: عمده نیاز ضروری طبق اعلام فرماندار خوی پتو، بخاری برقی و آب معدنی است و از شهروندان فهیم تبریزی می خواهیم هدایای خود را به شهرداری های مناطق دهگانه تبریز یا دفتر معاونت برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری واقع در ابوریحان تحویل دهند تا با این اقدام در زمستان سرد در کنار زلزله زدگان باشیم.

اهم اقدامات چند روز اخیر شهرداری تبریز در کمک به زلزله زدگان

به گفته معاون شهردار تبریز، اهم اقدامات چند روز اخیر شهرداری تبریز در رابطه به جمع آوری و ارسال کمک های مردمی به شهرستان خوی با مشارکت قرارگاه جهادی مهندس متوسلیان و خیران شهر تبریز تا روز گذشته، تهیه و ارسال یک باب مسکن ۷۲ متر مربعی (ICF) به صورت پایلوت، تهیه، ارسال و پخش انواع بخاری برقی و لباس و کیف و کفش و وسایل خواب، تهیه، ارسال و پخش حدود ۵۰۰ تخته انواع پتو در سایزهای مختلف، تهیه، ارسال و پخشلوازم بهداشتی به میزان ۲۴ کارتن، تهیه، ارسال و پخش آب معدنی در دو نوبت به میزان ۲۰۰ بسته یک و نیم لیتری و ۱۰۰ بسته نیم لیتری جمعا به میزان دو و نیم تن و تهیه، ارسال و پخش حدود ۳۰۰ جفت انواع کفش در سایزهای مختلف بوده است.

مناطق دهگانه شهرداری، آماده جمع آوری اقلام مورد نیاز

بر این اساس، شهرداری های مناطق دهگانه تبریز با ایجاد ایستگاه هایی اقدام به تهیه و جمع آوری اقلام مورد نیاز هموطنان زلزله زده در خوی کرده و تاکنون چند دستگاه نیسان و خاور کمک های مردمی به این مناطق ارسال شده است.

شهرداری منطقه ۲ با ایجاد دو ایستگاه در داخل ساختمان منطقه و موزه فوتبال اقدام به جمع آوری و تهیه پتو، کیک، آبمیوه، وسایل گرمایشی و دیگر اقلام کرده است.

شهرداری منطقه ۳ نیز سه ایستگاه در میدان ابوریحان، سجادیه و داخل ساختمان این منطقه ایجاد کرده و نسبت به تهیه مواد غذایی، پتو و چادر اقدام کرده است.

به گفته شهردار منطقه ۴، این منطقه نیز یک ایستگاه در نزدیکی ساختمان منطقه دارد که در حال تهیه و جمع آوری وسایل گرمایشی، مواد غذایی، پتو، چادر و غیره است.

شهرداری منطقه ۵ با مشارکت جمعی از خیران، تعداد قابل توجهی پتو تهیه کرده و در تدارک جمع آوری دیگر اقدام مورد نیاز مناطق زلزله زده است.

شهرداری منطقه ۶ که یک ایستگاه در میدان جهاد دارد، در اقدامی قابل توجه و با مشارک یک سازمان مردم نهاد، بامداد امروز ۱۲ خاور و هشت نیسان حاوی البسه گرم، مواد غذایی خشک، آب معدنی، پتو، چادر، بخاری و دیگر اقلام مورد نیاز ارسال کرده و با همراهی جمعی از کارکنان منطقه، نسبت به توزیع آن در ۲۰ روستای زلزله زده شهرستان خوی اقدام کرده است.

شهرداری منطقه ۸ نیز در ایستگاه واقع در نمازخانه ساختمان منطقه محموله‌ای شامل لباس گرم، پتو، آب معدنی، غذاهای کنسروی، پوشک بچه و اقلام بهداشتی و دستمال کاغذی توسط همکاران منطقه، تهیه و آماده ارسال کرده است.

شهرداری منطقه ۹ در یک ایستگاه واقع در داخل ساختمان منطقه، به مدت دو روز اقدام به جمع آوری و تهیه اقلام مورد نیاز هموطنان مناطقه زلزله زده می کند.

شهرداری منطقه ۱۰ تبریز نیز نسبت به ایجاد و راه اندازی پایگاه جمع آوری کمک‌های مردمی برای زلزله زدگان شهرستان خوی در میدان انقلاب کرده است.

بنا بر اعلام تیزپاز، شهرداری تبریز همچنان آماده جمع آوری کمک های مردمی و تهیه اقلام مورد نیاز مناطق زلزله است. اقلام و کمک های جمع آوری شده از سوی مناطق و سازمان های تابعه، در قالب محموله ای واحد از طرف شهرداری تبریز به مناطق زلزله زده ارسال و پخش خواهد شد.

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شانزده + هشت =