کد خبر : 31966
تاریخ انتشار : شنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۴

از انتصابات استانی راضی نیستیم/ اقتصاد این استان، یک چهارم اصفهان است

از انتصابات استانی راضی نیستیم/ اقتصاد این استان، یک چهارم اصفهان است

نماینده تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی در نشست خبری با اصحاب رسانه پاسخگوی سوالات خبرنگاران شد و از برخی مسائل استانی پرده برداشت.

به گزارش نگاه، علیرضا منادی در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه “شفافیت” یکی از مهمترین ارکان مجلس شورای اسلامی است، گفت: هیچ مسئولی نمی تواند از پاسخگویی فرار کند و تمام دنیا این را پذیرفته اند، امروزه هیچ چیز بر هیچ کس پوشیده نیست.
نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوال خبرنگار نصر در خصوص ارزیابی عملکرد مسئولان استانی و استاندار آذربایجان شرقی در نحوه مدیریت و استفاده از ظرفیت برای ارتقا جایگاه استان، گفت: متاسفانه در بخش های در مدیریتی استان از افراد قوی استفاده نکرده اند و در سال های گذشته استان ما محل آموزش مدیران صفر کیلومتر بود و به همین دلیل هم عقب‌ماندگی را کتمان نمی‌کنیم، واقعیت این است از انتصابات استانی راضی نیستم، نماینده هم حق دخالت در انتصابات ندارد اما برخی ها با جریانات سیاسی وارد شدند.
وی در خصوص عملکرد استاندار آذربایجان شرقی نبز گفت: باید چند ماهی بگذرد تا بتوانیم نظر بدهیم اکنون فقط ۹ ماه گذشته است، بعد از گذشت دو سال نتیجه عملکرد مشخص می شود.
وی در پاسخ به این سوال که چرا برخی انتصابات استانی، پر حاشیه شده است و بحث دخالت برخی نمایندگان در این انتصابات مطرح است، گفت: هیچ نماینده ای حق دخالت در عزل و نصب ندارد، در انتصاب اخیر مدیرکل آموزش و پرورش استان، مجمع نمایندگان سه نفر را به عنوان گزینه معرفی کردند و موضوع سر این بود که باید گزینه جوان باشد، خود من هم فقط در این حد گفتم که نظرتان در مورد فلان کس‌ها چیست؟
منادی افزود: برخی نمایندگان پرونده به بغل دنبال انتصابات هستم و تمام افرادش را بر سرکار آوردند و ادعا می‌کند که در انتصابات هم دخالت ندارد!
وی اضافه کرد: من با اینکه چه کسی کجاست کاری نداشتم اما معتقدم شاخص‌ها باید رعایت شود، تحمیل کردن یک شخص با هر شرایطی قابل قبول نیست، من به عنوان نماینده مملکت اجازه نمی دهم، انسان ناباب وارد سیستم شود، اما اجازه هم ندارم اسم نفر ببرم که این منتصب شود‌.

به مس آذربایجان عرق داشته باشیم
این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به اوضاع معادن استان و وضعیت اقتصادی در این حوزه، گفت: ۵۰ درصد مس ایران در آذربایجان تولید می شود، چرا ما حس مس آذربایجان نداریم، این در حالی است که همه فولاد اصفهان را می شناسند.
وی با بیان اینکه محصول اصلی معدن مس سونگون کنسانتره است، افزود: مسئول نهایی در هر جایی تولید شود، مالیات به آنجا می رسد، طبیعت ما خراب می شود بهره برای استان کرمان است.
منادی با اشاره به اینکه زمانی تبریز پایتخت اقتصاد ایران بود، گفت: چرا اکنون اقتصاد این استان، یک چهارم اصفهان است و تمام سرمایه داران از این شهر رفته اند.
وی با تاکید بر این نکته که با بهانه خاص سیاسی برای ما چالش درست کردند و امکانات را از ما برده اند تا اقتصاد را به مرکز ببرند، اضافه کرد: سه استان آذربایجان شرقی و غربی و اردبیل ۴ هزار میلیارد بودجه دارد اما یک شهرستان اصفهان ۷ هزار میلیارد، آیا رانتی نقش دارد؟ ما در حل این مسئله مثر هستیم.

نظام پرداختی معلمان مستقل شد
وی در خصوص عملکرد کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری در مجلس شورای اسلامی گزارشی ارائه کرد و بر تصویب لایحه رتبه بندی معلمان تاکید داشت.
وی تصویب این لایحه را احقاق یکی از قانون های بر زمین مانده که سیاستی بر سند تحول بنیادین رتبه بندی معلمان است، خواند و گفت:با وجود مقاومت‌ها در مقابل رتبه بندی معلمان بالاخره این لایحه تصویب شد و این لایحه ۸۰۰ هزار معلم، مدیر و… را شامل می شود.
رئیس این کمیسیون در مجلس شورای اسلامی از ایجاد یک نظام پرداخت مستقل برای معلمان خبر داد و افزود: حاصل این مقاومت ها برکت داشت و با چکش کاری های بسیار بالاخره شکل گرفت، معلم را از نظام پرداختی که آنها را مانند کارمند می‌دانستند بیرون کشیدیم و نظام پرداختی‌شان مستقل شد.
وی با بیان اینکه این قانون جز گران بهاترین لایحه هایی است که در اولین روزهای دولت جدید به تصویب رسید، گفت: تعداد اعتراضات بعد از موضوع رتبه بندی معلمان بسیار کم شد و در حال حاضر بیشترین اعتراض مربوط به بازنشستگان است؛ بعد از افزایش حقوق معلمان قطعا حقوق بازنشستگان هم افزایش می‌یابد.
منادی با اشاره به اینکه دو هفته دیگر قانون ساماندهی مدارس غیرانتفاعی به مجلس خواهد آمد، ادامه داد: طبق قانون باید مدارس غیرانتفاعی به معلمان طبق قانون کار حقوق پرداخت کنند و همچنین هزینه های معقولی برای ثبت نام داشته باشند.
این گزارش می افزاید، منادی در خصوص حاشیه های سفر خانواده قالیباف به ترکیه گفت: خدمات آقای قالیباف را بیخیال شدند و این مساله را علم کردند، این کار درست نیست.
وی افزود: این سفر به خاطر بیماری دختر قالیباف بود و مسلما به خاطر بیماری باید مادر در کنار دختر بود و خوب هر فردی در سفری خرید می کند، این موضوع رو به شخصیت یا خدمات شخص ربط ندارد، اما اگر مسئله دیگری از قبیل خرید خانه و… رخ داده باشد و این تایید شود.

بحث حذف ارز ۴۲۰۰  تومانی گندم و آرد در میان است
نماینده مردم، تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی روند افزایش قیمت نان، گفت: بحث حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی گندم و آرد در میان است، ارزی که در این حوزه پرداخت می‌شد متاسفانه رانت ایجاد کرده بود، اما مجلس به شرطی با حذف یارانه این بخش موافقت می کند که به برخی از اقشار جامعه یارانه پرداخت شود اما ظاهرا دولت در این خصوص ضعیف عمل کرده است.
وی در ادامه به وضعیت دریاچه ارومیه اشاره کرد و گفت: تبریز ۱۵۰ میلیون آب مصرف می شود که ۱۲۵ میلیون متر آن فاضلاب است، با تصویه این فاضلاب و سرآریز کردن آن به دریاچه بسیاری مشکلات حل شده است، از طرفی لوله ها انتقال بهش دیگری نیز آماده ا است و فقط ۱۵ کیلومتر مانده است.
این نماینده مجلس در شورای اسلامی به لزوم تدریس زبان مادری در هر شهر نیز اشاره کرد و گفت: تدریس ادبیات قومی در هر شهر در کمیسیون تصویب شد و مقرر شد در کلاس های هفتم و دهم ادبیات زبان محلی تدریش شود، سه سال وقت داده شده است تا اجرا آغاز شود چرا که نیاز به تربیت نیروی متخصص برای اموزش هستند.
وی در انتها به سفر رئیس جمهور به آذربایجان شرقی که پیشرو است، اشاره کرد و گفت: در هر سفر دولت، ۹۰ هزار میلیارد تومان دولت برای پروژه های استانی بودجه می دهد، پروژه های مهم استان از جمله  راه اهن، مترو تبریز، دریاچه ارومیه، تامین آب شورب و برق، تکمیل بیمارستان های در حال ساخت تبریز، شرکت های دانش بنیان ها، سدها، تکمیل جاده تبریز به باکو که تا بیله سوار اجرا شده و باکو نرسیده است، در این سفر مطرح خواهد شد.
انتهای پیام/

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

یازده − 7 =